„Style i techniki uczenia się”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Mózg i jego budowa „Największym niezbadanym terytorium na świecie jest przestrzeń między naszymi uszami” Bill O’Brien
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
MODUŁ: WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII UCZENIA SIĘ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Jak pisać pracę dyplomową?
“Niesamoistny opóźniony rozwój mowy
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
PODSTAWOWY ZESTAW KOMPUTEROWY
Jaki styl uczenia preferujemy?
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
SPOSOBY SPORZĄDZANIA NOTATEK
Hiperłącza Co to jest? Autor: dalej.
W-III. (27/28. II. 03) Tajemnice mózgu: zróżnicowanie PRAWA - LEWA
A Tobie w ktorą stronę się kręci ?
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Jaką funkcję odgrywa mózg?
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
"Zapomnij o zapominaniu!"
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
Style uczenia się i typy uczniów
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Zasady efektywnego uczenia się
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Sztuczna Inteligencja
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Asystent Rejestr Umów.
Błyskawiczne czytanie - jak zwiększyć prędkość czytania przy wysokim zrozumieniu tekstu Bruno Żółtowski.
„Style i techniki uczenia się”
„Zdolności a umiejętności”
MODU Ł Klasa III Kszta ł cenie ponadgimnazjalne.
ProjektSukces.pl przedstawia: Mapy Myśli
Jak przygotować dobrą prezentacje???
Bezpieczny Internet.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
„ Wokół Świąt Bożego Narodzenia” Projekt edukacyjny w grupie 3- latki „KOTKI” Opracowała: Ewa Karcz.
 Prezentacja dla uczniów klas 1 realizuj ą cych zaj ę cia artystyczne wg programu „Kraina muzyki”.  Zeszyt ć wicze ń „ Ś wiat d ź wi ę ków”: - Modu.
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
mgr Aniela Kobusińska – Luty pedagog, doradca zawodowy
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Przygotowanie dobrej prezentacji
NOTATKI CO I JAK ?.
Najczęściej popełniane błędy formalne w pracy dyplomowej
Nowoczesne techniki uczenia się
Nowoczesne techniki uczenia się
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Jak pomóc dziecku w nauce w domu? Grażyna Frydrychowicz Barbara Jaworowicz.
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Zapis prezentacji:

„Style i techniki uczenia się” MODUŁ 2.01.5 Klasa II

o tym, jak stać się użytkownikiem ZMYSŁOWE LEKCJE o tym, jak stać się użytkownikiem całego mózgu!

Czy wiesz …

w nauce i karierze zawodowej jest poznanie własnego KLUCZEM DO POWODZENIA w nauce i karierze zawodowej jest poznanie własnego stylu nauki i pracy! Barbara Prashing – Tehe Power of Diversity

Czy wiesz, że … Aby nauczyć się czegoś szybko i efektywnie, trzeba to zobaczyć, usłyszeć i poczuć!

WŁAŚCIWA STRATEGIA - KLUCZ DO POWODZENIA! WZROKOWCY: Stosuj jak najwięcej narzędzi odbieranych przez wzrok: obrazów, tabel, wykresów, szkiców. Rób „kolorowe” notatki. Korzystaj z planów pracy. Dbaj o porządek otoczenia, ciszę i spokój. Twórz własne tabele, grafiki, schematy, rysunki, itp. Kontakt wzrokowy z nauczycielem ułatwi Ci koncentrację. Wzrokowcy mogą szczególnie dużo skorzystać z takich technik umysłowych jak np. mapy pamięci.

WŁAŚCIWA STRATEGIA - KLUCZ DO POWODZENIA! SŁUCHOWCY: Głośno powtarzaj. Czytaj z różną intonacją – dystyngowanie, wrzaskliwie, teatralnie, wolno, szybko itp.; Śpiewaj, rapuj, rymuj i deklamuj, wiedza „sama wejdzie Ci do głowy”. Ułóż piosenkę lub wierszyk. Korzystaj z monologów, dialogów, dyskusji w grupie oraz minidebat. Nagrywaj i odsłuchuj informacje do zapamiętania. Zadawaj sobie pytania na temat czytanej treści. Szczególnie skorzystaj z takich wzmacniaczy pamięci jak rytm i rym.

WŁAŚCIWA STRATEGIA - KLUCZ DO POWODZENIA! KINESTETYCY - CZUCIOWCY : Korzystaj z doświadczeń i eksperymentów. Włącz gestykulację i odgrywanie czytanych treści. Powtarzając lekcje, chodź po pokoju, albo idź na spacer. Korzystaj z gier edukacyjnych lub ruchowych. Rób kolorowe notatki, korzystaj z różnych czcionek. Nakreśl wyimaginowaną linię wzoru, datę, słowo, kształt państwa czy mapę szlaku, itp., np. chodząc po parku. Kinestetycy szczególnie dużo korzystają z wycieczek, do muzeum, na wystawę, do fabryki czy laboratorium, itd. oraz innych zajęć przeprowadzonych w terenie, jak ankiety, wywiady, projekty badawcze, itp.

WŁAŚCIWA STRATEGIA - KLUCZ DO POWODZENIA! Jaki jest Twój pomysł na zorganizowanie sobie uczenia się? ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………

Który styl jest najlepszy? Każdy człowiek ma własny styl uczenia się i każdy ma mocne strony. Styl ten jest równie osobisty, specyficzny jak podpis danego człowieka! Żaden ze stylów nie jest lepszy, ani gorszy! A w każdej grupie znajdą się ludzie o różnych stylach … ok.30%.

Czy wiesz …

TWÓJ WSPANIAŁY MÓZG: Składa się z biliona komórek mózgowych, w tym: - 100 miliardów aktywnych komórek nerwowych, - 900 milionów innych komórek, które "sklejają", odżywiają i izolują komórki aktywne. Może rozwinąć do 20 000 "gałęzi" na każdej ze 100 miliardów komórek nerwowych. Zawiera cztery odrębne mózgi: - część odpowiedzialną za instynkty, - część dbającą o równowagę, - część odpowiedzialną za uczucia, - korę mózgową.

Posiada dwie harmonijnie współpracujące półkule: -lewą "naukową" -prawą "twórczą" Prowadzi centralę telefoniczną, która przekazuje miliony informacji na sekundę pomiędzy prawą a lewą półkulą. Ma siedem różnych "ośrodków inteligencji". Działa co najmniej na czterech długościach fal. Kieruje system transmisji do wszystkich części ciała poprzez procesy chemiczno-elektryczne.

J E S T E Ś WŁAŚCICIELEM …. NAJPOTĘŻNIEJSZEGO KOMPUTERA NA ŚWIECIE!!!

Różnice czynnościowe pomiędzy półkulami mózgu www.matematyczny.blox.pl

PÓŁKULA LEWA PRAWA artystyczna naukowa zaczyna od fragmentu obraz myślenie logiczne język (pisanie, mowa, czytanie) informacje cyfrowe (liczby, znaki, słowa) ukierunkowana na strukturę (reguły) analiza (od szczegółu do ogółu) pamięć operacyjna kolejność działania kontrola uczuć przyszłość szczegóły technika artystyczna obraz malowanie język niewerbalny całość myślenie intuicyjne muzyka sztuka spontaniczność informacje analogowe (porównywanie, wyobrażenia) synteza (od całości do szczegółu) wyobraźnia zwraca uwagę na podobieństwa myślenie równoczesne myślenie o kilku rzeczach naraz teraźniejszość doświadczenia

Dominująca półkula? Gdy odruchowo mażesz po kartce, najczęściej są to: • nieokreślone bezkształtne bazgroły, • określone kształty. 2. Robiąc notatki, wykorzystujesz: • różne kolory, • posługujesz się tylko kolorem czarnym lub niebieskim. 3. Twoje notatki są: • logiczne, uporządkowane, oparte na słowach, cyfrach i liniach, • nieuporządkowane, zawierające oprócz słów również rysunki. 4. Zamknij oczy i zobacz, jak reaguje Twoja wyobraźnia na słowo „niebieski”: • zobaczyłeś jakąś niebieską rzecz, • zobaczyłeś napis „niebieski”, np. na tablicy albo ścianie. 5. Twoją dominującą ręką jest: • ręka lewa, • ręka prawa.

Dominująca półkula? 6. Jak opisałbyś swoje otoczenie domowe? • rzeczy są ułożone według jakichś zasad, na biurku masz porządek, • panuje „twórczy chaos”, w którym dobrze sobie radzisz. 7. Przygotowując się do realizacji celów i wykonania zadań: • dokładnie planujesz każdy krok, • masz ogólną wizję i działasz raczej spontanicznie. 8. Jeżeli miałbyś do wykonania w ciągu dnia wiele czynności  i chciałbyś to zapisać: • posłużyłbyś się tradycyjnym terminarzem lub notatnikiem, • wolałbyś powiesić je na tablicy, na kolorowych kartkach. 9. Kiedy rozpoczynasz naukę i bierzesz się do czytania grubej książki: • po prostu otwierasz pierwszą stronę i czytasz tekst po kolei, • przeglądasz całość i dopiero zaczynasz czytać. 10. Lubisz pracować i postępować: • zgodnie z ustalonymi regułami i zasadami oraz procedurami, • gdy masz możliwość wyboru i większą swobodę w działaniu.

Dominująca półkula? 11. Gdy słuchasz nowego utworu muzycznego, zwracasz uwagę na: • melodię, • słowa. 12. Lepiej sobie radzisz z instrukcjami w formie: • pisemnej lub mówionego przekazu, • obrazów, map. 13. Uważasz się za osobę: • racjonalną, logicznie myślącą, przywiązującą dużą wagę do faktów, • lubiącą marzyć, często posługującą się wyobraźnią twórczą, uważającą,  że od faktów ważniejsze są emocje. 14. Zwykle potrafisz skoncentrować się: • nad wieloma różnymi projektami, • nad jednym projektem. 15. Kiedy czytasz czasopismo: • „skaczesz” po różnych stronach, • czytasz od początku do końca.

Dominująca półkula? Klucz do testu Pytanie 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 odpowiedź P L odpowiedź 2 Podsumuj wyniki: L (półkula lewa) = P (półkula prawa) =

Dominująca półkula? Odczytywanie wyników: Przewaga L — posługujesz się częściej lewą półkulą mózgową. Przewaga P — posługujesz się częściej prawą półkulą mózgową. Równowaga L i P (bez kategorii L i P - zaznaczenia obu odpowiedzi) — wykorzystujesz jedną i drugą półkulę do różnych funkcji!

Zapamiętaj! Żaden człowiek na świecie nie korzysta wyłącznie z prawej lub lewej półkuli mózgowej! Ale istnieją ludzie, którzy mają powiększone zdolności jednej lub drugiej półkuli.