Lekcja r. Temat: Jednostki masy używane przy ważeniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Advertisements

Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
„Zdrowe odżywianie na Lubelszczyźnie – czytanie ze zrozumieniem”
Stężenia Określają wzajemne ilości substancji wymieszanych ze sobą. Gdy substancje tworzą jednolite fazy to nazywa się je roztworami (np. roztwór cukru.
Cukrzyca diabetes melitus (łac.). Powszechnie znane typy cukrzycy Typ I Cukrzyca typu 1 występuje wtedy, gdy własny układ odpornościowy organizmu niszczy.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Zdrowe odżywianie to codzienność. Osoby z nadwagą mogą schudnąć, Osoby, które mają złe oceny na lekcji WF, mogą podnieść się, gdy tylko będą regularnie.
JADŁOSPIS GIMNAZJALISTY. ŚNIADANIE-365 kcal Składniki śniadania, a występujące w nich witaminy i pierwiastki : -mleko : witamina D, wapń i żelazo, witamina.
W dzisiejszych czasach rzadko ekspedientki mylą się na naszą korzyść. Jednak najczęściej ekspdieientki nadużywają naszego zaufania i oszukują nas, naliczając.
OBLICZANIE PROCENTU Z LICZBY. Co to jest procent? 1 % z liczby to liczby.
Paweł Zadka, Marcin Karpiński i Piotr Wicha
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań, nierówności i układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Temat: Masa, ciężar i gęstość substancji. Po lekcji potrafisz: - wyjaśnić co to jest masa, ciężar i gęstość ciała, -zastosować poznane wzory w zadaniach,
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
ULAMKI ZWYKLE KLASA IV. 2 3 kreska ułamkowa licznik ułamka mianownik ułamka ULamek zwykLy.
Dodawania i odejmowanie sum algebraicznych. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Szkoła Podstawowa nr 29 ‘’SZKOŁA MYŚLENIA” Sałatki - wersja w j.polskim.
Zależności wprost proporcjonalne Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Autor dr inż. Andrzej Rylski MIERNICTWO PRZEMYSŁOWE 1. K A R T A P R Z E D M I O T U 2. Analiza metrologiczna modelu fizycznego toru pomiarowego.
Lekcja 17 Budowanie wyrażeń algebraicznych Opracowała Joanna Szymańska Konsultacje Bożena Hołownia.
Leśnicy z pasją NADLEŚNICTWO GROMNIK. W Polsce w branżach związanych z leśnictwem pracuje ok. 375 tys. osób, czyli średnio co 40. pracujący Polak. Zapraszamy.
Przecinki. Przecinek Przecinki w zdaniu mogą pełnić różne funkcje:  Rozdzielają zdania składowe;  Rozdzielają grupy takich samych wyrazów;  Działają.
Zadanie od Emilki Ogrodnik posadził w 4 rzędach po 4 tulipany. Potem dosadził na kolejnej grządce jeszcze 5 tulipanów. Ile tulipanów posadził ogrodnik?
Ćwiczenia interaktywne dla uczniów w klasie II. INSTRUKCJA 1.By móc zaznaczać lub wpisywać odpowiedzi wybierz ikonkę wskaźnika i wybierz pióro lub naciśnij.
Nr36zad3 Klasa IIIa Gimnazjum w Bogdańcu ma zaszczyt zaprezentować rozwiązanie zadania: o trójkątach z monet!
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Przygowały : Joanna Niedźwiedź i Anna Wójcik. Nasz cel!!! Naszym celem było zbadanie ile godzin dziennie uczniowie naszej szkoły oglądają telewizję. Intrygowało.
Jak się uczymy? ● 3 P (presentation, practice, production) ● Po wykonaniu zadania ktoś musi powiedzieć czy zrobiliśmy je dobrze... ● Jeśli ciekawie przedstawimy.
ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ TEKSTOWYCH ZA POMOCĄ RÓWNAŃ I UKŁADÓW RÓWNAŃ.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Gdziekolwiek spojrzysz - proporcje.
Jak wspierać dziecko w nauce matematyki?
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Warsztaty kulinarne w grupie „Sówki”
Stowarzyszenie K.L.A.R. Kawcze
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ KLASA IIAG.
Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji
Wytwarzanie oprogramowania sterowane przypadkami testowymi
Lekcja w… ciszy.
DEFINICJA I ZASTOSOWANIE W JĘZYKU HASKELL
ILE WAŻY PIÓRKO ?.
Monika Siembida, ILE CZY ILU? O TO JEST PYTANIE! Monika Siembida,
Prezentacja z matematyki
Konsultacja Bożena Hołownia
ZBIÓR WARTOŚCI WARTOŚĆ NAJMNIEJSZA WARTOŚĆ NAJWIĘKSZA
Przybliżenia dziesiętne liczb rzeczywistych
Akademia C# lab. 9 Zdarzenia i delegaty.
Skoro przejechałem już 1,35 km do mojego dziadka w Krasnym, to jak daleko od niego mieszkam?
POLE KOŁOA I DŁUGOŚĆ OKRĄG
Test.
Dodawanie liczb całkowitych
Matematyka w życiu codziennym
Temat: Ruch drgający. Okres i częstotliwość drgań.
BMI Body Mass Index.
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Twierdzenia Pitagorasa - powtórzenie wiadomości
JEDNOSTKI MIARY System metryczny
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Labo Odkrywcy I Grupa: 0 c, 0d, Obłoczki.
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze
Program stażowy Kierunek ORLEN 2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
SPOTKANIE Z UŁAMKAMI WEB QUEST PRZEZNACZONY DLA KLAS GIMNAZJALNYCH JAKO POMOC W NAUCE MATEMATYKI ( utrwalaniu działań na ułamkach zwykłych) AUTOR: SABINA.
Zapis prezentacji:

Lekcja 03.12.2014r. Temat: Jednostki masy używane przy ważeniu. Cel lekcji: posługuję się jednostkami masy. Na co będę zwracać uwagę? potrafię wymienić jednostki masy potrafię dodać jednakowe masy potrafię zamienić dekagramy na kilogramy. potrafię dodać różne jednostki masy Pytanie kluczowe: Co waży więcej 1kg ryżu czy 100 dag ryżu? Lekcja 03.12.2014r. Temat: Jednostki masy używane przy ważeniu.

Jednostki masy to: gram(g) dekagram (dag) kilogram (kg) tona(t) Podstawową jednostką masy jest gram, każda następna jest od niego większa.

Zad.1Dopasuj jednostki w których wyrazisz wagę zwierząt. dekagram (dag) kilogram (kg) tona (t)

Zad.1 Co waży więcej 1kg ryżu czy 100 dag ryżu? 1 saszetka = 10dag

Co waży więcej 1kg ryżu czy 100 dag ryżu? 1kg = 100dag

Zad.2 Odczytaj i zapisz wagę przedstawionych artykułów. a) jabłka ważą 2kg b) mąka, cukier i kasza ważą 3kg c) banany ważą 1kg d) worek ziemniaków waży 6kg

Zad.2 Zamień na dekagramy. a) 2 kg =....2 x 100 dag..=200 dag b) 4kg =....4 x 100dag..= 400 dag c) 8kg =....8x100 dag= 800 dag a) 3kg 25dag =3 x100dag +25dag= =300dag+25dag = 325dag b) 5kg 67dag =5 x 100dag+67dag= =500dag +67dag= 567dag c) 1kg 24dag =1 x 100dag +24dag = =100dag+24dag=124dag

Zad.3 Oblicz, ile ważą towary na wagach. 5kg = 1kg +...4... kg ..15...kg = 2kg + .13.kg ...4..kg = 1kg + 1kg + 2kg

Zad.3. Chleb wiejski 1kg 75dag Jajka 80dag Truskawki 2kg 50dag maliny a) Pani Joanna kupiła kobiałkę truskawek i opakowanie jajek. Ile ważyły te zakupy? kg dag 2 50 80 2 130 1 100+30 3 30 130 dag =100dag +30dag 100dag = 1kg

Chleb wiejski 1kg 75dag Truskawki 2kg 50dag Jajka 80dag maliny 49dag b) Pani Beata kupiła kobiałkę truskawek i dwa koszyki malin. Ile ważyły te zakupy? kg dag 2 50 49 2 148 3 48 148 dag =100dag +48dag 100dag = 1kg Odp: Zakupy ważyły 3kg 48dag

Zad.4 Oblicz, ile waży sałatka złożona z: 10 dag marchwi, 10 dag jabłek 20 dag ziemniaków? Rozwiązanie: 10 dag + 10 dag +20 dag =40 dag Odpowiedź: Sałatka waży 40 dag.

Zadanie 4 Wykonaj działania kg dag kg dag kg dag kg dag 6 39 2 50 2 34 7 70 6 87 2 07 13 45 11 54