Podział odcinka na równe części i w danym stosunku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sandra Michalczuk Karolina Kubala Agata Ostrowska Anna Wejkowska
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
Przygotowały: Monika Stachowiak i Marta Głodek klasa 3b
KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE
KĄTY Alicja Kmietczyk Oliwia Ulman Paulina Węglewska
Wielokąty i okręgi.
Twierdzenie Talesa.
Konstrukcje trójkątów
Geometria.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zastosowanie w matematyce i życiu codziennym
Konstrukcje wielokątów
Dodawanie i odejmowanie wektorów
ELEMENTY ARCHITEKTURY GOTYCKIEJ Z GEOGEBRĄ
Własności i konstrukcje podstawowych wielokątów foremnych
PREZENTACJA PT.,,TWIERDZENIE PITAGORASA"
Konstrukcje wielokątów foremnych
Twierdzenie Talesa.
Temat: Tor ruchu a droga.. 2 Tor ruchu to linia, po jakiej poruszało się ciało. W zależności od kształtu toru ruchu ciała wszystkie ruchy dzielimy na:
Autor: Olszewski Kamil Klasa I TM
FIGURY GEOMETRYCZNE Materiały do nauki.
Prostokąt i kwadrat.
Rzut środkowy – część 2 Plan wykładu Równoległość i prostopadłość
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Symetrie.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Trójkąty.
Technika Grzegorz Dordzik Rok szkolny 2003\2004.
Rzut cechowany dr Renata Jędryczka
POLA FIGUR PŁASKICH.
Samą linijką na równe części
Ślimak Teodorosa Czyli inaczej….. Ślimak Pitagorasa.
Podstawowe figury geometryczne
Konstrukcje geometryczne
Sinusoida - konstrukcja
Konstrukcje geometryczne
Konstrukcje GEOMETRYCZNE.
Konstrukcje stycznych do okręgu
Przypomnienie wiadomości o figurach geometrycznych.
WŁASNOŚCI FIGUR PŁASKICH
SYMETRIE osiowa środkowa oś symetrii figury.
Możesz kliknąć na odnośnik. Aby wyjść naciśnij Esc
Konstrukcje z wykorzystaniem Twierdzenia Talesa
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Okrąg opisany na trójkącie. Okrąg wpisany w trójkąt
T A L E S z Miletu Zastosowanie twierdzenia
Konstrukcje wielokątów foremnych
Najważniejsze twierdzenia w geometrii
Prezentacja dla klasy II gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Wielokąty i okręgi Temat: Styczna do okręgu.
Autor: Marcin Różański
Klasa II – liceum i technikum – zakres podstawowy
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Prezentacja projektu „Spodnie Talesa” zrealizowanego w ramach programu Edukacja z Internetem TP  Uczestnicy: 16 uczniów klasy II a z Zespołu Szkół i Placówek.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Obliczanie długości odcinków w układzie współrzędnych.
Figury geometryczne.
Zamiana jednostek objętości
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
Okrąg wpisany w trójkąt.
Odcinki i kąty w graniastosłupie.
W konstrukcyjnym świecie
Twierdzenie Stewarta.
Czyli geometria nie taka zła
Lekcja Temat: Figury na płaszczyźnie – ćwiczenia przed sprawdzianem.
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Zapis prezentacji:

Podział odcinka na równe części i w danym stosunku. Monika Grudzińska-Czerniecka Konsultant: Bożena Hołownia

Podział dowolnego odcinka na równe części wynika z twierdzenia Talesa. Dowolny odcinek AB możemy podzielić na dowolną liczbę równych części rysując dowolną półprostą mającą początek w punkcie A, tak aby nie tworzyła z odcinkiem AB kąta 180o . W przykładzie podzielimy odcinek AB na 5 równych części.

Jak podzielić odcinek na pięć równych części? Konstrukcja krok po kroku. 1. Rysujemy dowolną półprostą o początku w punkcie A, nachyloną do odcinka AB pod kątem różnym od 180 °. 2. Na półprostej p, z punktu A, odkładamy odcinek o dowolnej długości.

Jak podzielić odcinek na pięć równych części? Ciąg dalszy. 3. Na półprostej p odkładamy kolejne odcinki o tej samej długości. Powtarzamy to tyle razy na ile dzielimy odcinek AB (w tym wypadku 5). 4. Teraz kreślimy prostą przechodzącą przez punkt B i punkt, który narysowaliśmy jako ostatni na półprostej p.

Jak podzielić odcinek na pięć równych części? Ciąg dalszy. 5. Kreślimy proste równoległe do narysowanej prostej, przechodzące przez punkty znajdujące się na półprostej p. Dzielą one odcinek AB na pięć równych części.

Podział odcinka w danym stosunku. Dla przykładu podzielimy dowolny odcinek AB w stosunku 2:3 (czytamy 2 do 3). Oznacza to podział odcinka na 5 równych części (ponieważ 2+3=5).

Podział odcinka w danym stosunku. Następnie koniec drugiej części odcinka AB oznaczamy jako punkt C. Punkt C dzieli odcinek AB w stosunku 2:3, jeśli

Przykład 1 Gdybyśmy mieli podzielić odcinek w stosunku 7 : 8, oznaczałoby to, że dany odcinek należy podzielić na 15 równych części i wziąć i danego odcinka. Wiedząc że odcinek AB ma długość 15cm oblicz długość odcinka AC, gdzie C jest punktem dzielącym ten odcinek w podanym stosunku.

Przykład 2 Gdybyśmy mieli podzielić odcinek w stosunku 4 : 3, oznaczałoby to, że dany odcinek należy podzielić na 7 równych części i wziąć i danego odcinka. Wiedząc że odcinek AB ma długość 21m oblicz długość odcinka AC i CB gdzie C jest punktem dzielącym ten odcinek w podanym stosunku.

Przykład 3 Gdybyśmy mieli podzielić odcinek w stosunku 4 : 3, oznaczałoby to, że dany odcinek należy podzielić na 7 równych części i wziąć i danego odcinka. Wiedząc że odcinek AC ma długość 2dm oblicz długość odcinka AB i CB gdzie C jest punktem dzielącym ten odcinek w podanym stosunku.

Mam nadzieję, że wszystko jasne, zapraszam do rozwiązywania zadań Mam nadzieję, że wszystko jasne, zapraszam do rozwiązywania zadań. POWODZENIA