TEMAT: Omówienie programu Twido Soft i jego podstawowe możliwości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie: Maria W ą sik. Pierwsze komputery budowano w celu rozwi ą zywania konkretnych problemów. Gdy pojawiało si ę nowe zadanie, nale ż ało przebudowa.
Advertisements

1 Dr Galina Cariowa. 2 Legenda Iteracyjne układy kombinacyjne Sumatory binarne Sumatory - substraktory binarne Funkcje i układy arytmetyczne Układy mnożące.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
NIE TAKI KOMPUTER STRASZNY JAK GO MALUJĄ PODSTAWY OBSŁUGI KOMPUTERA.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Piłka Siatkowa Wykonał: Filip Babiec. Ogólne Informacje Podstawowe zasady Urządzenia i sprzęt Zawodnicy Podstawowe błędy Podział boiska Dalej  Dalej.
ELEMENTY ZESTAWU KOMPUTEROWEGO
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Dr Galina Cariowa. Programowalne technologie realizacji układów logicznych.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Literary Reference Center Przewodnik
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Podstawy automatyki. Wprowadzenie Automatyka to dział nauki i techniki, który swoją uwagę koncentruje na sterowaniu procesami technologicznymi i różnego.
Pamięć operacyjna Procesor Jednostka centralna Urządzenia wejściowe: -klawiatura -mysz -skaner -modem -joystick -karta sieciowa Urządzenia wyjściowe.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Jak to się robi ? Instrukcja wypełnienia dzienniczka treningowego, na podstawie danych z GARMIN-a Forerunner 305.
Algorytmy Informatyka Zakres rozszerzony
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Sieci komputerowe. Podział sieci. Podstawowe pojęcia związane z sieciami. Internet - określenia podstawowych terminów. Komunikacja w sieci.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Projektowanie systemów cyfrowych z wykorzystaniem języka VHDL Układy sekwencyjne.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
Dlaczego wybraliśmy zasilacz?  Chcieliśmy wykonać urządzenia, które będzie pamiątką po naszym pobycie w gimnazjum i będzie użyteczne.  Po zastanowieniu.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
Mikroprocesory.
TEMAT: Zapoznanie się z funkcja TIMER sterownika Twido
Minimalizacja automatu
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
Schematy blokowe.
Pamięci półprzewodnikowe
Symulacja procesu BPMN
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
Zmysły i Zdarzenia.
Liczby pierwsze.
Ping – pong dla jednego gracza
Quick Tips Tutorial Jak uzyskać dostęp do raportów EBSCOhost i EBSCO Discovery Service w EBSCOadmin support.ebsco.com.
TEMAT: Zapoznanie się z funkcja bloczka DRUM
Optymalizacja programów Open-Source
Lekcja 1 – Hello World! Visual Studio, coś łatwego na początek 
Silniki bezszczotkowe prądu stałego
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Jak dostosować witrynę internetową usługi Microsoft SharePoint Online
PRZYKŁADY Metody obrazowania obiektów
Tworzenie modelu: przeglądanie wyników, redukcja rozmiarów modelu.
Laboratorium 1 – obsługa wejść i wyjść
Podstawowe układy pracy wzmacniaczy operacyjnych
Instrukcje wyboru.
TEMAT: Zapoznanie się z funkcja TIMER sterownika Twido
Zakładanie darmowego konta pocztowego Marcin „LEWY” LEWANDOWSKI Klasa : IV i XIII LO M E N U.
PRZYKŁAD ROZWIĄZANIA BELKI
Koszyk danych.
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
temat stwierdzenie Grafika SmartArt z obrazami na czerwonym tle
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Zmienne i typy danych w C#
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Kwerendy funkcjonalne (Action queries)
Autor: Magdalena Linowiecka
Rejestry, liczniki i sumatory.
INSTRUKCJA LOGOWANIA do E-DZIENNIKA SP BOJSZOWY
Instrukcja podpięć przedmiotów w USOSie
Zapis prezentacji:

TEMAT: Omówienie programu Twido Soft i jego podstawowe możliwości

Sterownik programowalny PLC (sterownik o programowalnej logice, ang. Programmable Logic Controler) – komputer przemysłowy to urządzenie, które może być zaprogramowane przez użytkownika do przyjęcia sekwencji zdarzeń. Zdarzenia te są wyzwalane przez zewnętrzne sygnały podane na wejścia sterownika PLC. Ich działanie może być opóźnione wewnętrznymi zdarzeniami. Sterownik programowalny będzie wykonywał pętle wewnątrz - zdefiniowanego przez użytkownika – programu w oczekiwaniu na sygnał wejściowy lub generował sygnał wyjściowy w określonym programowo czasie

Wejścia Wyjścia Markery Input Output Flaga _._ _._ %I 0.0 %Q 0.0 %M i gdzie i zawiera się 0 - 255 Podstawowy opis wyjść dla sterowników TWIDO Bajt Bit Podstawowy opis znacznika dla sterowników TWIDO Podstawowy opis wejść dla sterowników TWIDO Bajt Bit Zawsze 0 dla sterownika TWIDO 10 Zawsze 0 - 5 dla sterownika TWIDO 10 Zawsze 0 dla sterownika TWIDO 10 Zawsze 0 - 3 dla sterownika TWIDO 10

Podstawowe elementy języka LAD

Podstawowe elementy języka LAD

Program obsługi sterownika Schneider „TWIDO SOFT” Otwieramy program TWIDO SOFT naciskając ikonę jak poniżej Twido Soft

Wybieramy opcję NEW

Wybieramy opcję NEW

Wybieramy opcje wstawienie nowego RUNG-u Wybieramy opcję NEW Wyświetlenie adresów w programie Wyświetlenie symboli w programie Zmiana sposobu wyświetlania opisów i adresów w programie Podział wyświetlania na poszczególne RUNG-i Wyłączenie siatki Przekształcenie programu do innego języka programowania Wstawieni e nowego RUNG-u Edycja RUNG-u Wybieramy opcje wstawienie nowego RUNG-u

Opcja połączenia ze sterownikiem Usuwanie RUNG-u Wstawienie nowego RUNG-u Edycja wcześniejsze go RUNG-u Edycja następnego RUNG-u Akceptacja RUNG-u Wyjście z edycji bez akceptacji RUNG-u

Ikona zaznaczania Ikony wstawiania styków Połączenie poziome jedno pole Połączenie pionowe Kasowanie połączenie Połączenie poziome wszystkie pola do prawej Wstaw blok komparacyjny Ikony wstawiania cewek Wstawienie boku operacyjnego Wstaw timera Wstaw etykiety lub odnośnika podprogramu Wstaw licznik Wstaw dodatkowe elementy

Piszemy swój pierwszy program

Określonym symbolom przypisujemy adres wej / wyj sterownika Lampka  %Q0.0 Start  %I0.2 Czujnik  %I0.3

Klikamy w polu symbol i wpisujemy nazwę dla nas zrozumiałą i naciskamy ENTER Wybieramy ikonę z napisem symbol

Wpisujemy adres zgodnie z zasadami obowiązującymi dla sterownika Twido Zaczynając od %.... Następnie naciskamy OK

Realizacja funkcji AND

Realizacja funkcji OR

Wpisujemy w tabele symboli następujące adresy i symbole

Napisać program realizujący następujące zadanie: -Naciśnięty S1 i S2 lub S1 i S3 lub S2 i S3 wówczas Lampka świeci. Naciśnięcie wszystkich trzech przycisków s1,s2,s3 spowoduje nieświecenie lampki Do sprawdzenia działania programu wykorzystać ikonę symulacji

Czy naciśnięto przycisk S1 : jeżeli TAK to TRUE jeżeli NIE to FALSE Czy nie naciśnięto przycisku S1: jeżeli TAK to FALSE jeżeli NIE to TRUE

Modyfikujemy schemat elektryczny ZD100PLC zgodnie z instrukcja łączymy : L2:12 L3:11 L2:13 L3:17

Modyfikujemy poprzedni układ aby : -Naciśnięty S1 i S2 lub S1 i S3 lub S2 i S3 zaświecił Lampki L1(zieloną) , L2(żółtą), L3(czerwoną) Do sprawdzenia działania programu wykorzystać ikonę symulacji

PROGRAM LAD SHEMAT FUNKCYJNY FBD & ≥1 = S1 S2 S4 S3 L1

Wykonujemy ćwiczenia z instrukcji Serii I

Układy z podtrzymaniem Podtrzymanie sygnału na wyjściu w układach elektronicznych realizujemy przy pomocy ……………… . W sterowniku również mamy do dyspozycji rozłożony na części ……………. . I mamy do dyspozycji cewkę ………… i cewkę ……………. przerzutnika przerzutnik „S”-SET „R”-RESET

Układ z podtrzymaniem STOP %I0.3 START %I0.2 K1 %Q0.0

Rozwiązanie przykładu I Rozwiązanie przykładu II

Dominacja „STOP" A oto Przykładowy program - Jest wówczas gdy po naciśnięciu równoczesnym przycisków Start i Stop następuje wykonanie akcji STOP Dominacja „STOP"

Dominacja „START" A oto Przykładowy program - Jest wówczas gdy po naciśnięciu równoczesnym przycisków Start i Stop następuje wykonanie akcji START Dominacja „START"

Wykorzystanie MARKERA %Mi

Pamięć odwzorowań wejść Pamięć odwzorowań Wyjść Zaczęcie kolejnego cyklu programu Wejścia fizyczne Początek programu Przepisanie wejść fizycznych do pamięci odwzorowań Pamięć odwzorowań wejść Wykonywanie programu Program Pamięć odwzorowań Wyjść Przepisanie wyjść z pamięci odwzorowań do wyjść fizycznych Wyjścia fizyczne Koniec programu Koniec cyklu i początek nowego cyklu

Wykorzystanie styku typu P i N ze zboczem narastającym i ze zboczem opadającym

Uczeń potrafi : 1. Powiedzieć co to jest sterownik PLC. 2. Zapisać wejście, wyjście, marker w sterowniku TWIDO 3. Potrafi rozróżnić cewkę i styk 4. Załadować program do sterownika 5. Napisać program realizujący funkcje OR i AND na sterowniku 6. Wie jak wysterować więcej niż jedno wyjście sterownika 7. Powiedzieć co to jest dominacja „SET” i „RESET”

Cwiczenia

ZADANIE Napisz program włączający po zwolnieniu przycisku S1(I0.2) lampkę L1(Q0.0). Po zwolnieniu przycisku lampka nadal świeci. Po naciśnięciu przycisku S2 (I0.3) gaśnie L1 a lampka L2(Q0.1) zacznie świecić. Po naciśnięciu S3(I0.4) lampka L2 przestanie świecić. S1 L1 S2 L2 S3

ZADANIE Napisz program, który po naciśnięciu przycisku START załączy lampkę L1, a po ponownym naciśnięciu START spowoduje wyłączenie L1

XOR to następująca funkcja logiczna: Rozwiązanie Drugie z funkcją XOR

Napisać program, który steruje oświetleniem klatki schodowej w 3 piętrowym budynku. Naciśnięcie dowolnego przycisku S1, S2, S3, spowoduje zaświecenie wszystkich trzech lampek L1, L2, L3 i ponowne naciśniecie dowolnego przycisku S1 lub S2 Lub S3 spowoduje zgaszenie wszystkich lampek.