ECVET PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obudź jutro – galeria sztuki alternatywnej Unia Europejska Instytucja Pośrednicząca Ministerstwo.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Program Leonardo da Vinci
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Liceum Ogólnokształcące
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem w zakresie szkolenia praktycznego i teoretycznego z perspektywy placówki oświatowej opracował: Janusz Wojtkiewicz-Lazman.
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Mechanik Pojazdów Samochodowych
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekty unijne realizowane w Zespole Szkół nr 2 w Sanoku
Podstawowe informacje
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
Zarządzanie projektami VET Erasmus+ w ZESPOLE SZKÓŁ NR 3 im. W
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Technikum informatyczne
Autor i koordynator Projektu Anna Polewczyk
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Systemy internetowe do obsługi projektów
Staże europejskie drogą do sukcesu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

ECVET PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK Alicja Karczmarczyk Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie

Zespół Szkół Licealnych i Technicznychnr 1 ul. Wiśniowa 56 02-520 Warszawa LXXX Liceum Ogólnokształcące im. L. Staffa (135 uczniów) Technikum Mechatroniczne nr 1 (690 uczniów) zawody: technik informatyk (422 uczniów) technik mechatronik (268 uczniów) www.tm1.edu.pl

Leonardo da Vinci i Erasmus+ 07. 2008r. – 30 uczniów, 4-tygodniowy staż w Cordobie (Andaluzja); 10. 2010r. – 16 uczniów, 3-tygodniowy staż w Fene (Galicja); 03. 2011r. – 16 uczniów, 3-tygodniowy staż w Las Palmas (Gran Canaria); 10. 2011r. – 16 uczniów, 3-tygodniowy staż w Fene (Galicja); 03. 2012r. – 16 uczniów, 3-tygodniowy staż w Las Palmas (Gran Canaria); 03. 2013r. – 16 uczniów, 3-tygodniowy staż w Las Palmas (Gran Canaria); 11. 2013r. – 16 uczniów, 3-tygodniowy staż w Las Palmas (Gran Canaria); 11. 2014r. – 8 uczniów, 3-tygodniowy staż w Las Palmas (Gran Canaria); 03.2015r. - 8 uczniów, 3-tygodniowy staż w Las Palmas (Gran Canaria); 11. 2015r. – 8 uczniów, 3-tygodniowy staż w Las Palmas (Gran Canaria); 11. 2015r. – 4 nauczycieli, Job Shadowing w Las Palmas (Gran Canaria); 11.2016 – mobilność uczniów - Las Palmas + Job shadowing nauczycieli; w planie: 05.2017 – mobilność uczniów – Malta; 11.2017 - mobilność uczniów - Las Palmas + Job Shadowing nauczycieli + WSPÓŁPRACA Z POLIECHNIKĄ W LAS PALMAS

2008 – pierwszy projekt Andaluzja – instytucja pośrednicząca; nawiązanie współpracy ze szkołami w: Las Palmas, Fene, Rzym od 2010 – wymiana 2-stronna ze szkołami w Las Palmas i Fene; 2014 – Memorandum of Understanding IES FERIA DEL ATLANTICO – Las Palmas (pilotaż z ECVET) 2015 -2016 – mobilności z wykorzystaniem ECVET w Las Palmas (+ mobilność 8 nauczycieli)

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET: Etap 1.. Nawiązanie współpracy. Etap 2.. Ustanowienie partnerstwa: Memorandum of Understanding. Etap 3. Podpisanie Porozumienia o Programie Zajęć: Learning Agreement. Etap 4.. Określenie Jednostek efektów uczenia się do celów mobilności oraz kryteriów i metod weryfikacji. Etap 5.. Ocena/weryfikacja osiągniętych efektów uczenia się – Indywidualna Karta Oceny – Assesment. Etap 6.. Udokumentowanie osiągniętych efektów – Indywidualny Wykaz Osiągnięć. Etap 7. Walidacja i uznanie osiągnięć, Europass Mobilność (tabela 5B). Etap 8. Monitoring. Etap 9. Upowszechnianie rezultatów. Etap 10. Ewaluacja.

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET – etap 1 i 2:

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET – etap 3 Podpisanie Porozumienia o Programie Zajęć - Learning Agreement :

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET:

Etap 4. Określenie JEDNOSTEK EFEKTÓW UCZENIA SIĘ do celów mobilności: „DELFINAUTO”

Elementy ECVET: Etap 4. Określenie JEDNOSTEK EFEKTÓW UCZENIA SIĘ do celów mobilności: Zapoznanie się z podstawą programową (opisem efektów kształcenia); Zapoznanie się z zakresem zadań zawodowych realizowanych na stanowiskach pracy w firmach; Opracowanie propozycji JEDNOSTEK EFEKTÓW UCZENIA SIĘ dla celów mobilności; Przesłanie propozycji opisu JEDNOSTEK EFEKTÓW UCZENIA SIĘ do instytucji partnerskiej w celu weryfikacji i zatwierdzenia; Akceptacja/weryfikacja propozycji przez instytucję przyjmującą.

Firmy: Technik mechatronik: - „Delfinauto” autoryzowany warsztat samochodowy koncernu Volkswagena Zadania zawodowe (możliwość wyboru): Przygotowanie nowego pojazdu do użytkowania. Przeglądy techniczne, konserwacja i naprawa pojazdów.

Firmy: Technik informatyk: „NINCOCEBRIAN S.L.” (kafejka internetowa & naprawy serwisowe sprzętu IT) Zadania zawodowe (możliwość wyboru): Konserwacja, diagnostyka i naprawa sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych (E12), Modernizacja sieci LAN ethernet, opracowanie dokumentacji technicznej sieci LAN i administrowanie siecią (E13), Projekt aplikacji mobilnej na potrzeby firmy informatycznej (E14);

JEDNOSTKI/ZESTAW EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Przeglądy techniczne, konserwacja i naprawa pojazdów (3 tygodnie): autoryzowany warsztat samochodowy koncernu Volkswagena Wymienia prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy w zakresie bhp na swoim stanowisku pracy; Wymienia podstawowe czynności wchodzące w zakres okresowego przeglądu technicznego pojazdu; Stosuje środki ochrony indywidualnej w czasie pracy; Wymienia filtry i płyny eksploatacyjne w samochodzie osobowym; Wymienia klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe, tarcze sprzęgłowe; Wymienia akumulatory, żarówki; Sprawdza stan ogumienia i ciśnienie w oponach; Wymienia opony i wyważa koła, Ustawia zbieżność kół, Konserwuje układ klimatyzacji w samochodzie osobowym; Wymienia pasek/łańcuch rozrządu; Wymienia alternator w samochodzie osobowym; Posługuje się słownictwem zawodowym angielskim w zakresie realizowanych zadań zawodowych; Komunikuje się w języku angielskim w środowisku pracy - Współpracuje w międzynarodowym zespole; Przestrzega ustalonych zasad: punktualność, systematyczne i staranne prowadzenie dokumentacji z wykonywanych zadań serwisowych; * umie; * rozumie; * zna; łatwe do zweryfikowania (mierzalne); realne do zrealizowania w czasie trwania mobilności; wiedza umiejętności kompetencje

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET: Etap 5. Ocena/weryfikacja (Assesment) osiągniętych efektów uczenia się – Indywidualna Karta Oceny : metody: obserwacja pracy na stanowisku pracy, test, projekt rozmowa podsumowująca (egzamin) ostatniego dnia; prezentacja podsumowująca (np. prezentacja projektu realizowanego w trakcie stażu) ; obecni: tutor ze strony firmy, koordynator ze strony szkoły partnerskiej (nauczyciel przedmiotów zawodowych), opiekun ze strony polskiej (nauczyciel przedmiotów zawodowych)

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET: Etap 5. Ocena/weryfikacja osiągniętych efektów uczenia się Karta Oceny/Assesment

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET: Etap 6. Udokumentowanie osiągniętych efektów Indywidualny Wykaz Osiągnieć podpisany przez: firmę, organizację pośredniczacą, opiekuna ze strony polskiej;

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET: Etap 7. Walidacja i uznanie osiągnięć - Europass Mobilność: portfolio: Europass cv; Porozumienie o Programie Zajęć – Jednostki efektów uczenia się; Certyfikat potwierdzający odbycie stażu i przygotowanie językowe i kulturowe wydane przez szkołę partnerską; KARTA OCENY / Indywidualny Wykaz Osiągnięć; Dokumentacja fotograficzna; Prezentacja lub film dydaktyczny prezentujący nabyte umiejętności; Dzienniczek Praktyk – realizowane zadania zawodowe i opinia tutora ze strony firmy;

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET: Po powrocie ze stażu: Kierownik Szkolenia Praktycznego analizuje dokumentację portfolio, sprawdza, czy osiągnięte i potwierdzone efekty uczenia się są zgodne z tymi, które zostały zaplanowane w PoPZ i dokonuje oceny stażu, wpisuje do Dzienniczka Praktyk. Ocena za staż jest oceną cząstkową za praktyki zawodowe i wpływa na ocenę końcową wpisaną na świadectwie (druga ocena cząstkowa za praktyki krajowe), przy ocenie bierze też pod uwagę prezentację umiejętności w ramach upowszechniania rezultatów, Koordynator projektu przygotowuje certyfikat Europass Mobilność, Na koniec klasy III uczeń otrzymuje ZAŚWIADCZENIE o odbyciu praktyki zawodowej i zagranicznego stażu zawodowego z odnotowanym: - czasem trwania stażu, - miejscem odbywania stażu - informacją o osiągniętych efektach uczenia się.

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET: Etap 8. Monitoring. W trakcie trwania mobilności przebieg stażu monitorowany jest na kilku obszarach: Opiekun ze strony polskiej obecny w trakcie stażu każdego dnia odwiedza firmy i obserwuje pracę uczniów na stanowiskach pracy, jest w ciągłym kontakcie telefonicznym z opiekunami w firmach, Koordynator ze strony partnera co najmniej raz w tygodniu odwiedza firmy i jest w kontakcie telefonicznym z opiekunami w firmach i opiekunem ze strony polskiej, Uczestnicy stażu są w ciągłym kontakcie telefonicznym z opiekunem ze strony polskiej oraz e-mailowym i telefonicznym z koordynatorem ze strony polskiej i Kierownikiem Szkolenia Praktycznego.

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET: Etap 9. Upowszechnianie rezultatów: spotkania uczestników stażu z uczniami klas młodszych – prezentacja umiejętności; strona www: - dokumentacja fotograficzna z przebiegu stażu; - prezentacje; - filmy dydaktyczne; - wywiady z uczestnikami; materiały upowszechniające na terenie szkoły – plakaty; spotkania w czasie uroczystości szkolnych, dni otwartych, targi edukacyjne, Święto Szkoły; uroczyste podsumowanie projektu w obecności pracodawców, przedstawicieli władz dzielnicy i miasta; artykuły do prasy lokalnej;

Etapy realizacji mobilności z wykorzystaniem ECVET: Etap 10. Ewaluacja. Szkolny zespół ds. ewaluacji przygotowuje ewaluację projektu w różnych obszarach, wykorzystując różne narzędzia ewaluacyjne; Ewaluacja prowadzona jest na wszystkich etapach realizacji projektu; Raport i rekomendacje do dalszych działań po ewaluacji pozwalają na doskonalenie jakości kolejnych projektów: zostają wzmocnione najsłabsze strony projektu;

Dziękuję za uwagę