perspektywa trójzbieżna zestawu graniastosłupów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RYSUNKU TECHNICZNEGO GEOMETRYCZNE ZASADY
Advertisements

MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Egzamin.
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
Linie rysunkowe w rysunku technicznym.
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
MATEMATYKA DLA OPORNYCH .
„Zabawy z GIMP’em”.
RYSUNEK MAP Ćwiczenie 1 Wprowadzenie KATEDRA GEODEZJI SZCZEGÓŁÓWEJ
GRANIASTOS ŁUPY.
DOKUMENTACJA BUDOWLANA
Rysunek techniczny.
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Podstawowe pojęcia i definicje.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Opracowała: Angelika Kitlas
RZUTY PROSTOKĄTNE.
PODSTAWY RYSUNKU TECHNICZNEGO.
Połączenia nitowe Nity na rysunkach wykonawczych przedstawia się bez uproszczeń rys.1, natomiast na rysunkach połączeń nitowych nity w rzucie na płaszczyznę.
Podstawy grafiki komputerowej
Kilka słów o czcionkach
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
CHROMATOGRAFIA CIENKOWARSTWOWA
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Najprostszy instrument
Ćwiczenia z Worda
Rysunek techniczny w klasach IV-VI
Poznajemy budowę książki
Kąty w wielościanach ©M.
Powstawanie fotografii
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Autor: dr inż. Karol Plesiński
Tworzenie prezentacji
Zapis graficzny płaszczyzn
RYSUNEK TECHNICZNY Wykonał: Bogdan Lewandowski.
MECHANIKA 2 Wykład Nr 10 MOMENT BEZWŁADNOŚCI.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
Techniki plastyczne mgr Joanna Klimaszewska
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
RYSUNEK KONSTRUKCYJNY
Jak stworzyć dyplom w programie Word
National Gallery of Art w Waszyngtonie
Temat nr 7 : Wymagania dotyczące rzutów
Anaglify Autorzy : Patrycja Gnaś , Diana Czynko.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Technika iris folding Kartka walentynkowa.
Temat nr 4 : Tabliczki tytułowe ( PN-EN ISO 7200:2007)
Ewa Bolek KRDZTO 1015A NR. ALBUMU Strona główna.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przeprowadzanie sprawdzianu w sesji egzaminacyjnej 2015.
RYSUNEK TECHNICZNY - wymiarowanie
Slajd 1 Tradycyjne podejście w adaptacji do brajla  Adaptacja skoncentrowana na tworzeniu wersji tekstowej  Polecenia i ćwiczenia oparte na grafice pomijane.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
RYSUNEK TECHNICZNY.
każdy rysunek powinien być opatrzony
1. Rodzaje rysunków technicznych.
RYSUNEK TECHNICZNY. CO TO JEST RYSUNEK TECHNICZNY ??? PO CO JEST RYSUNEK TECHNICZNY ??? CO TO JEST RYSUNEK TECHNICZNY ??? PO CO JEST RYSUNEK TECHNICZNY.
Jak przygotować poster naukowy
ZAKŁADANIE POCZTY ELEKTRONICZNEJ
ZAKŁADANIE POCZTY ELEKTRONICZNEJ
System Identyfikacji Wizualnej dla Gminy Osiecznica wykonanej w ramach X Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Kliczków, luty 2008.
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
 ROZWINIĘCIE POBOCZNICY STOŻKA - rozwinięcie powierzchni stożka ściętego płaszczyzną rzutującą na π 2   PRZEKROJE I PRZECIĘCIA FIGUR OBROTOWYCH PŁASZCZYZNĄ.
Szablon prezentacji ITC (pl) z menu po lewej
GIMP WSTAWIANIE FIGUR.
Logo afiliacji Autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 37pkt) Imię, nazwisko i afiliacja Autora/ów (minimalna wysokość czcionki 27pkt) INFORMACJE.
KUSUDAMA
Zapis prezentacji:

perspektywa trójzbieżna zestawu graniastosłupów Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

UHF UHF A C K E B F D H M J L P G N I U X S Y Ł Ż O W R Z Ś T   C K E B F D H M J L P G N I U X S Y Ł Ż O W R Z Ś T Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg UHF UHF

UHF przykładowy inicjał przykładowy inicja Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

HF U Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013 Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013-trójzbieg

Ćwiczenie przeznaczone do oceny prowadzącej do zaliczenia przedmiotu ; Prowadzący zajęcia: Roman Trębacz 8 XII 2013 Do wykreślenia( w technice suchej ) w perspektywie trójzbieżnej na formatce A3 w miarę sztywnego kartonu (lub bristolu) , ołówkiem z grafitem o grubości 0,25; 0,35 do 0,5 mm i twardości H2 do H3 lub (w technice mokrej) cienkopisami ew. długopisami kolorowymi lub rapidografem: ćwiczenie wymaga wykonania analogicznego rysunku według podanych wyżej przez Prowadzącego zajęcia klatek prezentacji obrazującej widok w perspektywie trójzbiegowej (trójzbieżnej) grupy graniastosłupów o krawędziach pionowych i należących do płaszczyzn poziomych podstawy brył i ich przekrycia. w płaszczyźnie górnej graniastosłupów – zarys złożony z inicjałów (z dużych liter alfabetu początkowych dla własnych imion i nazwiska, z czcionki o kroju uproszczonym do zestawu kwadracików zbliżonym do Arialu lub dawnej czcionki pisma blokowego, różnego dla każdej Studentki lub Studenta. Prowadzący zajęcia sugeruje zakomponowanie układu liter takie, aby powstała zwarta graficznie kompozycja. Dla uzyskania efektu symetrii można zastosować dodatkową, powtórzoną literę w odbiciu lustrzanym (podobnie jak w przykładzie litera „F”) Wymiary (pożądana wielokrotność kwadratowego modułu uzyskanego przy projektowaniu podziału pola wierzchu graniastosłupów i szczelin między nimi na kwadraciki) 10 x 10 modułów : Wysokość graniastosłupów jednakowa, w granicach dostępnego pola między trzema horyzontami - na arkuszu, możliwie duża – tak, aby uzyskać komopozycję wertykalną, w granicach ok. 12 – 30 modułów (zaznaczonych na co najmniej jednej ze ścianek pionowych graniastosłupa – położonej przy krawędzi narożne, pozornie najwyższej, bo najbliższej obiektywu czy oka obserwatora) W załączeniu – powyżej przykład powstawania analogicznego rysunku podany przez Prowadzącego zajęcia - z użyciem czarnego tła.Rysunek ten jest wykreślony w formacie .dwg; klatki wklejane do prezentacji w formacie .ppt, całość zarchiwizowana w formacie .pdf. Praca winna być wykonana starannie, na białym arkuszu A3 – do archiwum Studenta czy Studentki, z załączoną kopią xero, do archiwum WSA. Za zgodą Prowadzącego – dopuszcza się samodzielne wykonanie (przez Studentkę czy Studenta) rysunku w zapisie cyfrowym na CD – z warunkiem przedstawienia postępów w rysowaniu „krok po kroku” w ilości 20 do 40 klatek, i wydruku albumu (oryginału dla WSA i kopii dla Studenta czy Studentki ) z obrazkami zmieszczonymi na 1 do 2 arkuszy A3 oraz rezultatu ćwiczenia (ostatecznej formy obrazu) w wydruku na 1 formacie A3. Zalecenia do pracy kreślarskiej: osoby praworęczne lampę winny ustawić z lewej strony, krawędź klosza lampy winna chronić oczy kreślącej osoby przed tzw. olśnieniem, różnica natężenia światła (i jasności) między polem bezpośrednio oświetlonym, a resztą pomieszczenia winna być możliwie mała (do 15%) arkusz stale zamocować do równej i czystej płaszczyzny podłoża (deski kreślarskiej) przed kreśleniem, po umyciu- starannie osuszyć dłonie podczas kreślenia nie używać gumki, kreślić lekko, nie żłobiąc papieru twardym grafitem używać linijek i trójkątów o sprawdzonej prostolinijności krawędzi, bez wygięć i wyszczerbień używać cyrkla nierozchwianego o dobrze przykręconych śrubkach w przegubach punkty charakterystyczne oznaczyć kółkami wykreślonymi przy pomocy kółkownika (szablonu) w punkty zbiegu i punkty mierzenia, skąd wyprowadzane są pęki półprostych wbić prostopadle sztywne szpilki lub igły i o nie opierać krawędź linijki podczas kreślenia linii zbieżnych. Na wystające główki igieł lub szpilek założyć kapturki ochronne, zabezpieczające przed przypadkowym przekłuciem dłoni. na rysunku (i obok powyżej), na stole lub desce kreślarskiej nigdy nie stawiać kałamarzy z tuszem, naczyń z płynami, talerzy z posiłkami itp. Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013

Ćwiczenie przeznaczone do oceny prowadzącej do zaliczenia przedmiotu ; Prowadzący zajęcia: Roman Trębacz 8 XII 2013 Do wykreślenia( w technice suchej ) w perspektywie trójzbieżnej na formatce A3 w miarę sztywnego kartonu (lub bristolu) , ołówkiem z grafitem o grubości 0,25; 0,35 do 0,5 mm i twardości H2 do H3 lub (w technice mokrej) cienkopisami ew. długopisami kolorowymi lub rapidografem: ćwiczenie wymaga wykonania analogicznego rysunku według podanych wyżej przez Prowadzącego zajęcia klatek prezentacji obrazującej widok w perspektywie trójzbiegowej (trójzbieżnej) grupy graniastosłupów o krawędziach pionowych i należących do płaszczyzn poziomych podstawy brył i ich przekrycia. w płaszczyźnie górnej graniastosłupów – zarys złożony z inicjałów (z dużych liter alfabetu początkowych dla własnych imion i nazwiska, z czcionki o kroju uproszczonym do zestawu kwadracików zbliżonym do Arialu lub dawnej czcionki pisma blokowego, różnego dla każdej Sudentki lub Studenta. Prowadzący zajęcia sugeruje zakomponowanie układu liter takie, aby powstała zwarta graficznie kompozycja. Dla uzyskania efektu symetrii można zastosować dodatkową, powtórzoną literę w odbiciu lustrzanym (podobnie jak w przykładzie litera „F”) Wymiary (pożądana wielokrotność kwadratowego modułu uzyskanego przy projektowaniu podziału pola wierzchu graniastosłupów i szczelin między nimi na kwadraciki) 10 x 10 modułów : Wysokość graniastosłupów jednakowa, w granicach dostępnego pola między trzema horyzontami - na arkuszu, możliwie duża – tak, aby uzyskać komopozycję wertykalną, w granicach ok. 12 – 30 modułów (zaznaczonych na co najmniej jednej ze ścianek pionowych graniastosłupa – położonej przy krawędzi narożne, pozornie najwyższej, bo najbliższej obiektywu czy oka obserwatora) W załączeniu – powyżej przykład powstawania analogicznego rysunku podany przez Prowadzącego zajęcia - z użyciem czarnego tła.Rysunek ten jest wykreślony w formacie .dwg; klatki wklejane do prezentacji w formacie .ppt, całość zarchiwizowana w formacie .pdf. Praca winna być wykonana starannie, na białym arkuszu A3 – do archiwum Studenta czy Studentki, z załączoną kopią xero, do archiwum WSA. Za zgodą Prowadzącego – dopuszcza się samodzielne wykonanie (przez Studentkę czy Studenta) rysunku w zapisie cyfrowym na CD – z warunkiem przedstawienia postępów w rysowaniu „krok po kroku” w ilości 20 do 40 klatek, i wydruku albumu (oryginału dla WSA i kopii dla Studenta czy Studentki ) z obrazkami zmieszczonymi na 1 do 2 arkuszy A3 oraz rezultatu ćwiczenia (ostatecznej formy obrazu) w wydruku na 1 formacie A3. Zalecenia do pracy kreślarskiej: osoby praworęczne lampę winny ustawić z lewej strony, krawędź klosza lampy winna chronić oczy kreślącej osoby przed tzw. olśnieniem, różnica natężenia światła (i jasności) między polem bezpośrednio oświetlonym, a resztą pomieszczenia winna być możliwie mała (do 15%) arkusz stale zamocować do równej i czystej płaszczyzny podłoża (deski kreślarskiej) przed kreśleniem, po umyciu- starannie osuszyć dłonie podczas kreślenia nie używać gumki, kreślić lekko, nie żłobiąc papieru twardym grafitem używać linijek i trójkątów o sprawdzonej prostolinijności krawędzi, bez wygięć i wyszczerbień używać cyrkla nierozchwianego o dobrze przykręconych śrubkach w przegubach punkty charakterystyczne oznaczyć kółkami wykreślonymi przy pomocy kółkownika (szablonu) w punkty zbiegu i punkty mierzenia, skąd wyprowadzane są pęki półprostych wbić prostopadle sztywne szpilki lub igły i o nie opierać krawędź linijki podczas kreślenia linii zbieżnych. Na wystające główki igieł lub szpilek założyć kapturki ochronne, zabezpieczające przed przypadkowym przekłuciem dłoni.; na rysunku (i obok powyżej), na stole lub desce kreślarskiej nigdy nie stawiać kałamarzy z tuszem, naczyń z płynami, talerzy z posiłkami itp. Roman Trębacz dla III roku WSA, 8.XII.2013