BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaki drogowe informacyjne i nakazu
Advertisements

Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Prezentacja – Daria Staś
ANALIZA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJEWÓDZKICH WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO W LATACH Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Transportu.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
Jak należy jeździć z głową?
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
Przygotowanie projektu technicznego
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
Jak moje miasto jeździ z głową !
Autorka: Sylwia Palonek
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Im. Polskich Noblistów w Policach. W naszej ankiecie wzięło udział: 47 pieszych 39 kierowców 21 rowerzystów.
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
ANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA MIASTA KRAKOWA
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005 STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Wypadki drogowe.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Zespół Mobilności Aktywnej Urząd Miejski w Elblągu ul. Łączności 1, Elbląg Rowerowe zmiany w Elblągu – trzy lata działalności Pełnomocnika.
Droga z pierwszeństwem.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
Weryfikacja obszarów zabudowanych ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego Runowo Krajeńskie.
Znaki informacyjne.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
WYDZIAŁ RUCHU DROGOWEGO KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GORZOWIE WLKP. STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO W 2014r. STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
SZKOLENIE Z ZAKRESU RATOWNICTWA TECHNICZNEGO DLA STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 1: Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny Aktualizacja 2014: mł. bryg.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Pierwsze „Prawo Jazdy”
Zapis prezentacji:

BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM Konferencja ekspercka w ramach WARSAW BUS 22 marca 2017r. BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM Przegląd sytuacji w Unii Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa przewozów autobusowych mgr inż. Anna Zielińska anna.zielinska@its.waw.pl Instytut Transportu Samochodowego

SKALA PROBLEMU W UE TRENDY W LATACH 2006-2015 WIEK OFIAR OKOLICZNOŚCI WYPADKÓW POLSKA NA TLE UE ŹRÓDŁA DANYCH – UE CARE DG MOVE, PL SEWIK

W WYNIKU WYPADKÓW DROGOWYCH W 28 KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ W 2015 ROKU W WYNIKU WYPADKÓW DROGOWYCH W 28 KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ W AUTOBUSACH (10% przewozów): ZGINĘŁO 95 PASAŻERÓW (0,4% ogółu), 23 KIEROWCÓW CIĘŻKO RANNYCH ZOSTAŁO 1488 PASAŻERÓW (0,8% ogółu), 154 KIEROWCÓW W WYPADKACH Z UDZIAŁEM AUTOBUSÓW ZGINĘŁY 635 OSOBY (2,5%)

liczba ofiar śmiertelnych w autobusach zmalała o 44% W latach 2006-2015 liczba ofiar śmiertelnych w autobusach zmalała o 44%

liczba ciężko rannych w autobusach zmalała o 13% W latach 2006-2015 liczba ciężko rannych w autobusach zmalała o 13% Ciężko ranni w autobusach stanowią od 0,7% do 0,8% ogółu ciężko rannych

Pasażerowie autobusów w UE w latach 2011-2015: Poza obszarem zabudowanym: 73% ofiar śmiertelnych, 27% ciężko rannych; Poza skrzyżowaniami: 80% ofiar śmiertelnych, 59% ciężko rannych W dzień: 47% ofiar śmiertelnych, 79% ciężko rannych.

2015 roku w UE średnio 0,2 ofiary śmiertelne wśród pasażerów autobusów na 1 mln mieszkańców

BADANIA TENDENCJI/OCENA SYTUACJI Cel NP BRD na lata 2013-2020 w 2020 roku nie więcej niż 2000 ofiar śmiertelnych i 6900 ciężko rannych

2015 roku w wypadkach z udziałem autobusów zginęło 80 osób!

2015 roku w wypadkach z udziałem autobusów ciężko ranne zostały 473 osoby!

ZACHOWANIE KIEROWCÓW AUTOBUSÓW UCZESTNICZĄCYCH W WYPADKACH W POLSCE W LATACH 2010-2015: 85%zgodnie z przepisami 3,5% gwałtownie hamowało, 2,6% niedostosowało prędkości do warunków ruchu 2,1% nieprzestrzegało pierwszeństwa przejazdu 2,1% nieprawidłowo przejeżdżało przejście dla pieszych lub nieudzieliło pierwszeństwa pieszemu

ZAGROŻENIE PASAŻERÓW AUTOBUSÓW W KRAJACH UE JEST NIEWIELKIE: 0,4% ofiar śmiertelnych i 0,8% ciężko rannych przy 10% udziale w przewozach WIĘKSZYM PROBLEMEM SĄ WYPADKI Z UDZIAŁEM AUTOBUSÓW (2,5% ofiar śmiertelnych) W LATACH 2006-2015 WYSTĄPIŁ SYSTEMATYCZNY SPADEK OFIAR ŚMIERTELNYCH I CIĘŻKO RANNYCH PASAŻERÓW AUTOBUSÓW

PASAŻEROWIE W WIEKU 0-14 LAT STANOWIĄ 4% OFIAR ŚMIERTELNYCH I 8% CIĘŻKO RANNYCH W AUTOBUSACH PASAŻEROWIE W WIEKU 65+ STANOWIĄ 35% OFIAR ŚMIERTELNYCH I 40% CIĘŻKO RANNYCH PASŻEROWIE AUTOBUSÓW SĄ BARDZIEJ NARAŻENI POZA OBSZARAMI ZABUDOWANYMI, POZE SKRZYŻOWANIAMI I W NOCY

LICZBA CIĘŻKO RANNYCH W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ WZROSŁA! W POLSCE ZAGROŻENIE PASAŻERÓW JEST NIEWIELKIE ALE JEDNO Z NAJWYŻSZYCH W UE W LATACH 2010-2016 NIE ZANOTOWANO SPADKU ZAGROŻENIA PASAŻERÓW AUTOBUSÓW. LICZBA CIĘŻKO RANNYCH W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ WZROSŁA!

BEZPIECZEŃSTWO pASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ