Poland - DAPHNE subproject

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Session 6 Case Study – Elektrim SA Saturday, January 15, 2011 SAL Wroclaw Lectures on Corporate Governance Geoffrey Mazullo Principal Emerging Markets.
Advertisements

Primary School in Kaźmierz Szkoła Podstawowa imienia Marii Dąbrowskiej w Kaźmierzu w Kaźmierzu.
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
POLISH FOLK DANCE - KUJAWIAK
Saint Nicolaus.
The proverbs associated with the winter
Copyright for librarians - a presentation of new education offer for librarians Agenda: The idea of the project Course content How to use an e-learning.
YOUTH in Gdynia. YOUTH: step 1 – Recruitment (December 2007) Szkoła Podstawowa nr 21 Szkoła Podstawowa nr 6 Szkoła Podstawowa nr 12 Gimnazjum nr 15 Towarzystwo.
In Katowice Providence Project meeting Poland, Katowice, 8th of June 2010.
Software Engineering 0. Information on the Course Leszek J Chmielewski Faculty of Applied Informatics and Mathematics (WZIM) Warsaw University of Life.
Strona Bierna.
Team Building Copyright, 2003 © Jerzy R. Nawrocki Requirements Engineering Lecture.
Dzielenie relacyjne / Relational Division
Ernest Jamro Kat. Elektroniki AGH, Kraków Dep. Of Electronics, AGH
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Creating Public Value Lazarski School of Commerce and Law May, 2011 Edward T. Jennings, Jr. University of Kentucky Martin School of Public Policy and Administration.
Radomsko. Competitions implemented under the project "Creativity and innovation in environmental design" - Comenius School Partnerships Programme are.
POLSKA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LECHA BĄDKOWSKIEGO W LUZINIE
Mariusz Pudzianowski.
Jan Amos Komensky ( ) pedagog czeski, reformator szkolnictwa i twórca nowożytnej pedagogiki, działacz społeczny i religijny Czech pedagogue, school.
The school volunteer club 1 / 19 Wolontariat XII 2006r. Gimnazjum im. Ks. W. Rabczyńskiego w Wasilkowie
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
XXVII Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Czackiego w Warszawie easy - creative - effective ICT in Czacki | Marcin Stanowski | XXVII LO im T. Czackiego.
Tadeusz Janasiewicz IT Group, Tadeusz Janasiewicz, WSUS, IT Group, r.
1 Office for supporting social initiatives BORIS.
Do you know who I am? Czy wiesz kim ja jestem Soy alguien con quien convives a diario Im somebody you live with every day.. Jestem kims z kim żyjesz.
YOUR PARTNER IN WIND ENERGY PROJECTS
THE ’YES’ DAY Say ’YES’ to Imagination! 20th March 2013
Piotr Nowak Development Manager Construction Innovation and Development Department The Chartered Institute of Building.
Kosmologia realistyczna Marek Kutschera 05 V 2009 IPJ.
Zajęcia realizowane w ramach projektu Moja Szkoła - Mój kapitał na przyszłość współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
______________________________________ TARGU-JIU 2010.
W ś wiecie ba ś ni Andersena In the world of Andersen.
Theory of Computer Science - Basic information
Comenius The Great Wonders of Europe The Polish school is called … is called …
Development of Polish Geothermics and Heat Flow data relationship. Marta Wróblewska, Jan Szewczyk ENGINE, Launching Conference, Orlean February 2006.
- For students (12 questions) - For parents (6 questions) - For grandparents (6 questions)
IDIOMS & PROVERBS Why not to enrich your language with such great phrases and expressions?...
REGIONALNE CENTRUM INFORMACJI I WSPOMAGANIA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH REGIONAL INFORMATION and SUPPORT CENTER for NGOs EVALUATION V BALTIC SEA NGO FORUM.
BLOOD DONATION.
Click to show the screen.
The educational project: „ HIGH SCHOOL EXAM - WE WILL BE ABLE!”
POLAND. we will take you on a journey during which you will learn something about us.
COMENIUS REGIO Families and Schools Together in European Regions
Writing about my new house
The Grumpy Test If at least one of these pictures does not make you smile, then you are grumpy and need to go back to bed. Test na ponuraka Jak nie usmiechniesz.
Stakeholder Analysis Lazarski University May, 2011 Edward T. Jennings, Jr. University of Kentucky Martin School of Public Policy and Administration.
A to Polska właśnie.
PICNIC 2010 / 2011 Autorzy: Piotr Widomski Karol Mosakowski Marysia Sikorska.
Teksty prymarne (original texts) to teksty autentyczne, nie są przeznaczone dla celów dydaktycznych; teksty adaptowane (simplified/adapted texts)są przystosowane.
SZKOŁA DOSKONAŁA Składniki: Szczypta uśmiechniętych nauczycieli Kilkadziesiąt kilogramów szalonych nauczycieli Uśmiechnięci uczniowie Kilka sztuk ciekawych.
By Paulina. Money is different in different countries. Poland – zloty The UK – pound The USA – dollar Some countries in Europe – euro.
NEW MODEL OF SCHOOL HEADS PREPARATION, INDUCTION AND CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN POLAND Roman Dorczak, Grzegorz Mazurkiewicz   Jagiellonian.
January 2O13.
“The Polish Qualifications Framework and its level descriptors”.
I am sorry, but I can’t go out with you
legend
The legend of amber Reda, Poland 2010.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
Legal Clinics in Poland Summary of the legal clinics activity in the academic year 2012/2013 Basic information on the Polish Legal Clinics Foundation activity.
POLISH FOR BEGINNERS.
A. When we celebrate? Celebrating the European Day of Languages ​​ on September 26 since We celebrate it in 47 countries.
Executive Branch – Agencies and Boards
Workplace Solutions Hauora Waikato Group April 2009
Zapis prezentacji:

Poland - DAPHNE subproject Jacek Pyżalski Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi 1 1

Team Jacek Pyżalski (Ph. D.) Piotr Plichta (Ph. D.) Kamila Knol (M.A.) Sebastian Ciszewski (M.A.) Anna Ratajewska (M.A.)

Methodology for quantitative part 3 schools: One in Lodz/one in Zgierz/one in Konstantynów Different when it comes to expereince with issues we deal with Ready to organise broadly understood educational activities N=500 – sampling?

Additional Some items on other kinds of electronic aggression Scale concerning dysfunctional Internet usage in broader sense Small sample in special education

Intervention Students – we have developed the program based on „positive prevention” approach – eg. Understanding CMC, normative beliefs – netiquette, etc. Also „bottom up” approach facilitate by our team but based on school resources

Training program for teachers Knowledge based: fresh data on representative sample of adolescents (N=2143) and teachers (N=600) Prevention of „moral panic” and simplified picture of media usage among youth Basic knowledge on new media and their role in social live and developement of young people (Living and Learning with New Media, 2008; Pew American Internet Study) – also special needs students Computer mediated communication Different kinds ofelectronic aggression – not only cyberbullying, e.g. Aggression against the vulnerable

Training Program for teachers Cyberbullying versus Face-to-face bullying – prevalance, consequences Prevention and intervention strategies – based on 5 Model from ROBUSD Training will be done not only with the staff of schools involved but also independently

Populacja ogólna (CBOS, 2008) Nauczyciele Populacja ogólna (CBOS, 2008) Gimnazjaliści (N=2143) (Pyżalski, 2009) % a/ better 26 49 58 b/ worse 11 13 5 c/ not better nor worse 36 30 14,5 d/ hard to say 27 8 22,5 8

Zauważam, że spędzam coraz więcej czasu przed komputerem. 27 45,7 Nauczyciele % Gimnazjaliści (N=2143) (Pyżalski, 2009) Zauważam, że spędzam coraz więcej czasu przed komputerem. 27 45,7 Nudzę się, gdy przez jeden dzień nie mam dostępu do Internetu. 8 37,8 Kiedy mam wolny dzień, praktycznie nie odchodzę od komputera. 3,7 19,1 Lepiej żeby nikt nie wiedział, co robię w Internecie. 5,1 32,7 Mam sporo tajemnic związanych z tym, co robię korzystając z Internetu. 3,4 32,2 Często zarywam noce, żeby korzystać z Internetu. 5,6 12,3 Czuję się lepiej w świecie wirtualnym niż w realnym. 1,9 15,6 Wśród moich zainteresowań Internet jest na pierwszym miejscu. 10,3 9