Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Video DR-S Cyfrowy rejestrator wideo
Advertisements

H+H Software GmbH A. Z. Szarejko
Możemy wyróżnić cztery kategorie systemów służących do synchronicznego i asynchronicznego przekazu informacji, które wspomagają proces komunikacji na odległość.
Czym jest HotSpot w Hotelu ?
Po co wdrażać system zarządzania oprogramowaniem?.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Office 365… (liveatedu) Andrzej Kowalczyk
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
"Przestańcie polegać na informacjach o mnie i zacznijcie zwracać uwagę na informacje ode mnie." Wasz Klient.
Longhorn - Usługi terminalowe
Virtual Design and Automation Centre
Alliance 8300 Zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Budowa platformy do rejestracji i odtwarzania wykładów akademickich
Nowoczesny system zarządzania firmą
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
Co to jest TIK?.
Alnet System CCTV.
EMS Enterprise Management Suite
Systemy prezentacji dla szkół
Systemy Wideokonferencyjne 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Sala 205. System sprawdzania obecności Sprawdzanie obecności za pomocą legitymacji. W momencie przejścia przez pole czujnika, legitymacja zostałaby wykryta.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Szkolenia dla rozproszonych zespołów realizowane za pomocą webinarów i warsztatów online Marta Eichstaedt 9 maja.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Realizacja prostej sieci komputerowej
USŁUGI ELEKTRONICZNE Informatyka Zakres podstawowy 1 Zebrał i opracował : Maciej Belcarz 9.
E-learning? Prosta sprawa!
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Sieciowe rozwiązania Dedicated Micros
Oprogramowanie Sanyo VA-SW3050
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
XI FORUM FIRM INFORMATYCZNYCH
Nauczanie interaktywne Tradycyjne kształcenie (-1980)
Podręczna karta informacyjna dotycząca © 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. aplikacji Lync Web App Dołączanie do spotkania programu.
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
Marcin Adamski, Damian Niemir, Maciej Stroiński
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Przedstawienie usługi Office 365 Omówienie celów firmy dotyczących usługi Office 365. Prezentacja interfejsu usługi Office 365 Wskazanie materiałów ułatwiających.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Sposoby zdalnego sterowania pulpitem
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław.
Komputerowe wspomagania nauczania w Nanyang Technological University, Singapur Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej UMK Nanyang Technological.
POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych.
Unified Communications Komunikacja zunifikowana
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kazimierz Wiatr, Marek Kwaśniewski, Maria Wielgus ACK CYFRONET AGH Iwona Wendel Urząd.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Warszawa 27 Luty 2014 Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wykonał: Michał Boczek Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak.
Uniwersytet Łódzki Wydział Filologiczny
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Wady i zalety pracy w chmurze
Od koncepcji po prototyp, czyli przychodzi inżynier do lekarza
Protokoły używane w sieciach LAN Funkcje sieciowego systemu komputerowego Wykład 5.
Gotowy intranet dla platformy
TouchScreen Pro3 oraz Pro4K
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Zapis prezentacji:

Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce Przedstawienie możliwości, jakie otwiera w procesie dydaktycznym nowo wdrożony system wideokonferencyjny w UJ: transmisja wykładu z i do innego uniwersytetu, udział studentów niepełnosprawnych w zajęciach, nagrywanie wykładów, udział zdalny w wykładzie zaproszonych referentów.

Narzędzia w nauczaniu zdalnym 1) Synchroniczne (wymagające jednoczesnego uczestnictwa) 2) Asynchroniczne (nie wymagające jednoczesnego uczestnictwa)

Przykłady narzędzi asynchronicznych (Moderowane) forum dyskusyjne E-mail Zadania Testy …

Narzędzia synchroniczne Wideoczaty Oprogramowanie dla webinarów – wirtualna klasa Systemy wideokonferencyjne

Wideoczat a wirtualna klasa Tablica / prezentacja Osoby Czat

Przykłady wirtualnych klas Adobe Connect BigBlueButton Openmeetings Hangouts

Wady wirtualnych klas Potencjalne problemy po stronie użytkownika: Konfiguracja systemu audio Brak tłumienia echa Problemy z siecią (np. przy połączeniu komórkowym) Konflikty z zainstalowanym oprogramowaniem Brak uprawnień do instalacji/rekonfiguracji komputera Ogólne: Problemy ze wsparciem urządzeń mobilnych (brak Flasha)

Skype (Skype for Business) w pakiecie Office365 Maksymalna liczba uczestników 20 osób 250 osób Integracja z Office apps Niezależny od Office Pełna integracja z oprogramowaniem Office365, Outlook i SharePoint Bezpieczeństwo Szyfrowanie Szyfrowanie z poziomem bezpieczenstwa Użytkownik widzi jednocześnie maksymalnie obraz od 5 innych użytkowników

Sale UJ wyposażone w system wideokonferencyjny Sala Portretowa w Auditorium Maximum Aula na Kampusie

Łączenie sal i użytkowników mobilnych Wideokonferencja Aula Kampus Sala Konferencyjna Auditorium Maximum Wykładowca Studenci Pożytki z połączenia kilku sal Komputer osobisty, smartphone lub tablet

Pożytki z systemu CISCO TelePresence w sali: Strumieniowanie wideo Zdalny interaktywny udział osób z zewnątrz Nagrywanie wykładów

Zdalny udział - dla kogo? : Chory lub niepełnosprawny student Zaproszony prelegent (wykładowca, uczestnik konferencji)

Zdalny udział - techniczne szczegóły: Z terminala Wejście na podany adres (opcjonalnie z kodem PIN) Z komputera osobistego lub urządzenia mobilnego przez aplikację Instalacja aplikacji dostępowej Z komputera osobistego przez przeglądarkę Instalacja wtyczki do przeglądarki

Nagrywanie oraz transmisja zajęć i wideokonferencji: Wysokiej jakości dźwięk (mikrofony sufitowe) Możliwość sterowania kamerą: Automatyczne śledzenie Skakanie między predefiniowanymi pozycjami Ręczne Obraz FullHD (ok. 2GB/godzinę, MPEG-4) Możliwość strumieniowania na żywo: Usługa Youtube Live Events Materiał jest automatycznie zapisywany na Youtube Dostęp po linku W przypadku jednorazowego nagrania – kontakt z CZN; w przypadku wielokrotnych nagrań – szkolenie pracownika.

Pożytki z połączenia kilku sal: Wspólne wykłady dla studentów kilku uniwersytetów Transmisja konferencji Interaktywny udział zdalny (w odróżnieniu od pasywnego udziału przy wideostrumieniowaniu)

Punkty dostępowe do TelePresence w UJ : Aula na Kampusie i Sala Portretowa w Auditorium Maximum Terminal w CZN Oprogramowanie telekonferencyjne na wydziałach Połączenia zdalne Inne terminale w UJ

Nauczyciel akademicki zdalnym prelegentem podczas zagranicznej konferencji : Dostęp z terminala (np. w CZN) Dostęp z komputera osobistego

Jacek Urbaniec i Andrzej Filip DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Jacek Urbaniec i Andrzej Filip