Polska Liga Futbolu Amerykańskiego Program sponsorski osiem słów o PLFA Polska Liga Futbolu Amerykańskiego
Polska Liga Futbolu Amerykańskiego „najszybciej rozwijający się sport zespołowy w Polsce” październik 2006 4 drużyny sezon 2011 31 drużyn (10 + 12 + 9) - dwie ogólnopolskie klasy rozgrywkowe (PLFA I i PLFA II) oraz regionalna liga ósemek (PLFA 8) - ponad1500 zawodników zarejestrowanych w lidze - gracze z doświadczeniem w NFL: Mark Philmore, Aki Jones, AFL: Cornelius Lambert i inni.
Polska Liga Futbolu Amerykańskiego liczba graczy futbolu amerykańskiego w Polsce
Kibice na meczach PLFA I PLFA I ’08: Warsaw Eagles – Pomorze Seahawks 2009: średnio 300-400 kibiców na mecz 2010: średnio 500-600 kibiców na mecz 3000 widzów 3.05.2009, Stadion Olimpijski derby Wrocławia: The Crew - Devils PLFA I ’08: Warsaw Eagles – Pomorze Seahawks
Kibice na meczach PLFA I 2011: pierwsza kolejka (3-4 kwietnia br.) 5 spotkań: ponad 5000 widzów Gdynia: Seahawks - Miners 1000 widzów Warszawa: Eagles - Kozły 2000 widzów Kraków: Tigers – The Crew 800 widzów Bielawa: Seahawks - Miners 1000 widzów
Dlaczego futbol amerykański? Futbol amerykański to sport: kompletny – jak żadna dyscyplina wymaga jednocześnie siły, szybkości, zwinności, sprytu oraz starannie opracowanej strategii widowiskowy dzięki efektownym i różnorodnym akcjom emocjonujący – w tej grze często o wynik walczy się do końca, a zaskakujące zwroty sytuacji nie należą do rzadkości dynamiczny i „energetyzujący” – akcje przeprowadzane są szybko i z rozmachem który jest w stanie zainteresować kibiców o różnych upodobaniach - podoba się zarówno wielbicielom analiz, jak i tym, którzy w sporcie szukają przede wszystkim wrażeń; trudno o sport w większym stopniu oparty na współpracy całego zespołu niż futbol amerykański
460 artykułów w prasie (wiele ze zdjęciami) PLFA w mediach Liczba publikacji prasowych (1.01.2010 – 23.08.2010) 460 artykułów w prasie (wiele ze zdjęciami) Wartość ekwiwalentu reklamowego [prasa] (1.01.2010 – 23.08.2010) ekwiwalent reklamowy (AVE): 1 234 000 PLN Źródło: Raport Instytutu Monitorowania Mediów (www.instytut.com.pl) dla PLFA
Partnerzy biznesowi klubów PLFA (wybrani partnerzy i czas obowiązywania umów) BASF The Chemical Company – Zachodniopomorska Husaria, sponsor główny od roku 2009 Allegro – 1.KFA Fireballs Wielkopolska sponsor główny od roku 2009 Wilson – Polska Liga Futbolu Amerykańskiego oficjalny dostawca piłek meczowych od roku 2011 Mediterrean Shipping Company (MSC) Seahawks Gdynia, sponsor główny od roku 2006 Tarczyński – Devils Wrocław sponsor generalny od roku 2009 Sioux Restaurants – Sioux Kraków Tigers sponsor tytularny od roku 2010 Interpromex – Zagłębie Steelers Interpromex sponsor tytularny od roku 2009
Polska Liga Futbolu Amerykańskiego Program sponsorski oferta sponsorska Polska Liga Futbolu Amerykańskiego
Tytularny SPONSOR PLFA I obecność w nazwie ligi automatycznie złoty sponsor VI SuperFinału PLFA logo na koszulkach meczowych (przód koszulki) możliwość umieszczenia banerów na bandach stadionów PLFA logo i podstrona o sponsorze na stronie ligi logo na stronach internetowych wszystkich klubów logo na wszystkich materiałach drukowanych (kluby, liga) możliwość organizacji imprez firmowych przy okazji meczów ligowych możliwość wystawienia punktu sponsorskiego na meczach ligi wymienienie we wszystkich notatkach prasowych możliwość wykorzystanie wizerunku ligi w działaniach promocyjno–reklamowych sponsora logo w dziale wyników live na stronie internetowej logo na odzieży promocyjnej logo na piłkach meczowych pula zdjęć do wykorzystania przez sponsora wymienianie nazwy sponsora przez komentatorów meczów ligowych logo na kamizelkach osób z obsługi przyboiskowej (chain crew, ballboys) logo na sprzęcie przyboiskowym Wartość pakietu: 1 rok: 600 000 PLN 3 lata: 1 500 000 PLN * kwoty netto
Strategiczny SPONSOR PLFA I logo na koszulkach meczowych (rękaw lub nogawka) automatycznie srebrny sponsor VI SuperFinału PLFA możliwość umieszczenia banerów na bandach stadionów PLFA logo i podstrona o sponsorze na stronie ligi logo na stronach internetowych wszystkich klubów logo na wszystkich materiałach drukowanych (kluby, liga) możliwość organizacji imprez firmowych przy okazji meczów ligowych możliwość wystawienia punktu sponsorskiego na meczach ligi wymienienie we wszystkich notatkach prasowych możliwość wykorzystanie wizerunku ligi w działaniach promocyjno–reklamowych sponsora logo w dziale wyników live na stronie internetowej pula zdjęć do wykorzystania przez sponsora wymienianie nazwy sponsora przez komentatorów meczów ligowych Wartość pakietu: 1 rok: 350 000 PLN 3 lata: 800 000 PLN * kwoty netto
Główny SPONSOR PLFA I DODATKOWE PAKIETY automatycznie brązowy sponsor VI SuperFinału PLFA logo i podstrona o sponsorze na stronie ligi logo na wszystkich materiałach drukowanych (liga) wymienienie we wszystkich notatkach prasowych pula zdjęć do wykorzystania przez sponsora wymienianie nazwy sponsora przez komentatorów meczów ligowych Wartość pakietu: 1 rok: 80 000 PLN DODATKOWE PAKIETY sponsor Biura Prasowego sponsor skrótów meczów sponsor strony internetowej sponsor odzieży ligowej sponsor futbolu flagowego sponsor sprzętu boiskowego
SPONSOR TYTULARNY VI SuperFinał PLFA 17 lipca 2011 obecność w nazwie finału możliwość umieszczenia banerów na bandach stadionu finałowego logo na koszulkach finałowych (przód koszulki lub rękaw) logo i podstrona o sponsorze na stronie ligi logo na wszystkich materiałach drukowanych dotyczących finału możliwość organizacji imprezy firmowej przy okazji finału możliwość wystawienia punktu sponsorskiego na finale wymienienie we wszystkich notatkach prasowych dotyczących finału logo na ściance sponsorskiej podczas pofinałowej konferencji prasowej logo w dziale wyników live i statystykach na żywo z finału wymienianie nazwy sponsora przez komentatora meczu finałowego nagroda z nazwą sponsora dla najlepszego zawodnika meczu Wartość pakietu: 120 000 PLN DODATKOWE PAKIETY Sponsor główny: 60 000 PLN Sponsor wspierający: 20 000 PLN * kwoty netto
PROGRAM SPONSORSKI PLFA Raportujemy kwartalny raport (liczbowy i jakościowy – media) monitoring mediów (prasa, media elektroniczne) – pełne archiwum, wszystkie zmonitorowane artykuły w formacie pdf archiwum wszystkich informacji wysyłanych w świat co dwa miesiące lista wystąpień w telewizji i radio
Zapraszamy do współpracy