„Bezpieczeństwo dziecka w sieci”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Bezpieczeństwo dziecka w sieci”
Advertisements

Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Bądź bezpieczny w Internecie Razem tworzymy lepszy Internet.
Hasło na miarę naszych czasów. Serfuje. Respektuję!!!! Edyta Trocha.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Debata Szkolna Kodeks 2.0 korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
 Internet daje morze możliwości pamiętajcie jednak, że niesie ze sobą pewne zagrożenia. Przekażemy wam kilka ważnych wskazówek jak być bezpieczny w Internecie.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Opracowały : Aneta Biłanik i Klaudia Będkowska z III c.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. S PIS TREŚCI 1. INTERNET INTERNET 2. DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETUDZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 3.RAZEM TWORZYMY LEPSZY INTERNETRAZEM.
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?. ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU PAMIĘTAJ! Nigdy nie podawaj w internecie swojego prawdziwego imienia.
BEZPIECZEŃSTWO W SIECI AUTOR: KLAUDIA HANASZ. BEZPIECZNY INTERNET.
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z INTERNETU
Bezpieczny Internet.
Bezpieczne korzystanie z gier komputerowych i Internetu
CYBERPRZEMOC.
Internet to nie tylko gry .
Ucz i ucz się z TIK!.
Dziecko w sieci CYBERPRZEMOC
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
Internet to nie tylko gry
BEZPIECZEŃSTWO W SIECI
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Bezpieczeństwo w sieci
Bezpieczny Internet 12 października 2017.
CyberPrzemoc                                                                                          Julia  saik.
CYBERPRZEMOCY MÓWIMY NIE!!!
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
Jak sobie radzić z cyberprzemocą?
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
Bezpieczne korzystanie z Internetu
1.
DNIA 7 LUTEGO OBCHODZONY BYŁ DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Cyberprzemoc.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Bezpieczeństwo w sieci
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
„Zagrożenia związane z użytkowaniem Internetu”
Oprowadzę Cię po nim w dość nietypowy sposób.
,,W sieci nigdy nie wiadomo – zasady bezpiecznego korzystania z internetu'' Wykonała: Julia Lorek.
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Zapraszamy do prezentacji projektu gimnazjalnego
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
BLASKI I CIENIE INTERNETU
10 Zasad korzystania z telefonów komórkowych i tabletów!
Jakie ZAGROŻENIA mogą czyhać na Ciebie w Internecie?
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
,,Netykieta oraz Łańcuszki internetowe’’
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W SIECI INTERNET
Zapis prezentacji:

„Bezpieczeństwo dziecka w sieci” Przygotowały: mgr Michał Pawłowski mgr Estera Michalska

Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania, ujawnianie poufnych informacji, kontakt z treściami pornograficznymi, treściami propagującymi przemoc – np. gry komputerowe itp.)

Cyberprzemoc

OCHRONA OZNACZA BEZPIECZEŃSTWO Komputer w domu: to świetne narzędzie służące do nauki i rozrywki dla całej rodziny: określamy warunki korzystania (racjonalny sposób korzystania przez najmłodszych) określamy warunki korzystania z Internetu w różnych miejscach (u kolegów/koleżanek w domu, w kawiarniach internetowych) B) Zabezpieczanie komputera – ważne, aby dzieci nauczyły się rozpoznawać szkodliwe oprogramowanie i wirusy, robaki, konie trojańskie oraz spyware, a także wiedziały, jak rozpoznać symptomy infekcji komputera

Główne zasady bezpieczeństwa: korzystanie z Internetu tylko na komputerze, w którym zainstalowane zostało aktualne oprogramowanie antywirusowe oraz program typu anty – spyware; zachowanie ostrożności w czasie otwierania załączników do e-maili, szczególnie tych otrzymanych od nieznajomych; zachowanie ostrożności przy pobieraniu programów z Internetu bądź korzystaniu z przenośnej pamięci czy CD-ROM-ów.

Walcz ze SPAMEM: 80 % e-maili krążących w Internecie to spam (niechciane wiadomości), które mogą oddziaływać na Wasze dziecko. E-maile wysyłane, jako SPAM zawierają m.in.. Treści pornograficzne, informacje na temat środków farmaceutycznych czy podejrzanych transakcji finansowych. SPAM może także rozprzestrzeniać złośiwe oprogramowanie.

Dwie podstawowe zasady, które pomogą chronić rodzinę: używanie filtrów antyspamowych ( przy zakładaniu kont e-mailowych należy aktywować usługę blokowania SPAM) nauczenie dzieci, aby nie otwierały e-maili otrzymanych od nieznajomych.

Serfowanie po sieci: Utwórzcie oddzielne konto użytkownika dla Waszego dziecka korzystając z systemu operacyjnego np.. Windows, w którym będziecie mogli aktywować kontrolę rodzicielską; sprawdźcie, jakie opcje kontroli rodzicielskiej są dostępne w Waszej przeglądarce internetowej oraz w wyszukiwarce; Zaproponujcie dzieciom korzystanie z wyszukiwarki odpowiedniej dla najmłodszych użytkowników sieci np.. www.dzieci.wp.pl; www.kids.yahoo.com; www.askforkids.com; dodajcie do Ulubionych adresy stron, na które dzieci wchodzą najczęściej.

PRZYDATNE LINKI www.sieciaki.pl www.saferinternet.pl www.dyzurnet.pl Dzieci mogą wziąć udział w kursie na temat bezpieczeństwo w sieci, śledzą internetowe przygody Sieciaków: www.sieciaki.pl Podstawowe informacje na temat bezpiecznego korzystania z sieci: www.saferinternet.pl Treści niezgodne z prawem, można zgłaszać pod adres: www.dyzurnet.pl

KOMUNIKOWANIE SIĘ... Współcześnie życie towarzyskie Naszych dzieci odbywa się w dużej mierze przy użyciu nowoczesnych komunikatorów: poprzez e-maile, komórki, Gadu-Gadu, Tlen, Skype, pisanie blogów czy korzystanie z portali społecznościowych np.. Grono.net, Nasza-Klasa. Obecni nastolatkowie wykorzystują nowoczesne technologie, by komunikować się w przestrzeni, którą uważają za prywatną i pozbawioną kontroli rodzicielskiej. Młodzi ludzie często zapominają o ochronie prywatności informacji na własny temat. Bardzo często entuzjastycznie podchodzą do możliwości nieograniczonej kreacji w Internecie, jednak rzadko zdają sobie sprawę z konsekwencji takiego działania.

Złote zasady: Sprawdzajcie, w jaki sposób Wasze dzieci spędzają czas w Internecie, poproście, aby pokazały Wam, w jaki sposób porozumiewają się ze swoimi przyjaciółmi; Nauczcie dzieci, że swoją prywatność chroni się przez: stworzenie bezpiecznego profilu użytkownika ochronę haseł kontaktowanie się i odpowiadanie na wiadomości wysyłane jedynie przez osoby znane z rzeczywistości pytanie o zgodę rodziców na umieszczanie w Internecie zdjęć swoich lub rodziny, domu, szkoły dzielenie się danymi osobowymi, takimi jak numer telefonu, adres, nazwa szkoły, sporty, jakie uprawiają tylko z osobami, które dobrze znają z rzeczywistości.

Złote myśli: Wszyscy powinniście wiedzieć: jak odmówić zaakceptowania nowego kontaktu lub jak zablokować osobę z listy kontaktów; jakie są zabezpieczenia oraz funkcje informowania o nie prawidłowościach występujących w trakcie korzystania z danej strony internetowej; Budujcie zaufanie, tak aby Wasze dzieci wiedziały, że mogą z Wami porozmawiać, jeśli popełnią jakiś błąd oraz że zawsze wspólnie spróbujcie znaleźć rozwiązanie! Uczymy się na błędach!

CYBERPRZEMOC - jest to wykorzystywanie nowoczesnych technologii komunikacyjnych i informatycznych do znęcania się, nękania i zastraszania pojedynczych osób lub całych grup. ZŁOTE ZASADY: nie dopuszczajcie do sytuacji, które mogą mieć szkodliwy wpływ na Wasze dziecko. Rozmawiajcie ze swoimi dziećmi tak, żeby wiedziały jak chronić swoją prywatność oraz szanować prywatność innych; Wasze dzieci powinny wiedzieć, że nie należy rozpowszechniać wiadomości, które mogą sprawić przykrość innym; Upewnij się, że dzieci wiedzą, jak można zablokować otrzymane e-maile od osób, które nie znajdują się na liście kontaktów; Zapisujcie obraźliwe wiadomości - być może będą stanowiły ważny dowód; Współpracujcie z innymi rodzicami i nauczycielami, aby przeciwdziałać prześladowaniom w świecie rzeczywistym i w sieci;

Poznajcie środowisko Waszego dziecka – jego przyjaciół, ich rodziców, nauczycieli oraz kolegów i koleżanki z klasy; Zachęcajcie dziecko do tego, aby było z Wami szczere, nawet jeśli zachowa się bezmyślnie – każdy ma prawo do popełniania błędów, a razem jest łatwiej je naprawić! Upewnijcie się, że dziecko wie, że to nie z jego winy ktoś mu dokucza. PRZYDATNE LINKI www.helpline.org.pl lub bezpłatna infolinia 0800 100 100 e-mail: helpline@helpline.org.pl www.dzieckowsieci.pl

ROZRYWKA I POBIERANIE PLIKÓW Z SIECI Internet to wirtualne miejsce, w którym można znaleźć różnego rodzaju rozrywkę, dokonać zakupów, pobrać aksesoria. W wielu przypadkach są to operacje odpłatne i to powinniście wyjaśnić swojemu dziecku. ZŁOTE ZASADY Upewnijcie się, że korzystacie ze stron internetowych, z których legalnie można pobrać muzykę i filmy; Zachęcajcie dzieci do korzystania ze stron internetowych zawierających treści zgodne z prawem i zwróćcie uwagę na uproszczenia i półprawdy, jaki się mogą pojawić w Internecie w różnych postaciach; Wyjaśnijcie dzieciom, jakie ryzyko niesie ze sobą pobieranie plików z sieci bez zachowania należytych środków ostrożności; Upewnijcie się, że korzystacie z regularnie aktualizowanego oprogramowania antywirusowego;

Nauczcie dzieci, że pliki internetowe, które chcą zapisać na twardym dysku, powinny być najpierw przeskanowane przez program antywirusowy; Zawsze czytajcie informacje na temat ochrony prywatności oraz pozostałe warunki umowy, zanim zainstalujecie cokolwiek na swoim komputerze. Sprawdźcie w Internecie, czy oprogramowanie , które chcecie pobrać jest godne zaufania; Zamykajcie te z wyskakujących okienek, co do których nie macie zaufania, klikając w czerwony krzyżyk w prawym górnym rogu. Nigdy nie otwierajcie takich okienek.

DZIECI I GRY Określcie zasady dotyczące czasu, jaki dzieci mogą spędzać, grając w gry komputerowe; Pozwólcie im grać na komputerze ze wspólnym pokoju – tylko tam może mieć kontrolę nad czasem spędzanym przez dziecko przed komputerem; Obserwujcie, w co gra wasze dziecko. Skoro pilnujecie go podczas zabawy na podwórku, dlaczego nie robić tego, gdy gra w gry on-line? Porozmawiajcie o tematyce gry, w którą dziecko gra – sprawdźcie, czy ma ona walory poznawcze i edukacyjne; Zanim kupicie swojemu dziecku grę, upewnijcie się, że jest odpowiednia dla jego wieku (można skorzystać z ogólnoeuropejskiego systemu klasyfikacji PEGI); Poproście dziecko, żeby wchodziło tylko na strony internetowe, które mają surowe reguły uczestnictwa i na których obecni są moderatorzy; Ostrzeżcie dzieci, żeby nigdy nie spotykały się same z innymi graczami, a jeśli chcą pójść na takie spotkanie, któreś z Was powinno im towarzyszyć;

Poproście dzieci, aby informowały Was o przypadkach przemocy w sieci, groźbach, wulgarnym języku używanym przez innych lub innych nieodpowiednich treściach, które znajdują w Internecie; Nie pozwólcie, by Wasze dziecko grało w grę, która ma na nie zły wpływ. Możecie to zrobić blokując dostęp do gry. PRZYDATNE LINKI www.pegionline.eu/pl/index www.pro-music.org