im. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE w Kostrzynie nad Odrą Regionalne Centrum Edukacji Ponadgimnazjalnej ZESPÓŁ SZKÓŁ im. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE w Kostrzynie nad Odrą www.liceum-kostrzyn.com administrator@liceum-kostrzyn.com 1
Regionalne Centrum Edukacji Ponadgimnazjalnej
Kierunki kształcenia Liceum Ogólnokształcące 269 Technikum 227 Zasadnicza Szkoła Zawodowa 160
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 160 Klasa zawód Klasa I Klasa II Klasa III Razem Tapicer 2 Elektryk 3 5 Elektromechanik pojazdów samochodowych Fryzjer 11 14 Kucharz 4 12 6 22 Mechanik pojazdów samochodowych 1
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Klasa zawód Klasa I Klasa II Klasa III Razem Operator obrabiarek skrawających 3 6 Piekarz 1 Sprzedawca 4 12 7 23 Stolarz 11 2 5 18 Ślusarz 20 19 21 60 61 56 47 164
rok szkolny Liczba uczniów w ZSZ 2014/2015 173 84 (49 %) 92 % Liczba (%) uczniów w zawodzie ślusarz Uczniowie realizujący zajęcia praktyczne w firmie Teleskop 2014/2015 173 84 (49 %) 92 % 2015/2016 175 73 (42 %) 88 % 2016/2017 162 59 (36 %) 86 %
Kształcenie dualne Kształcenie zawodowe dualne w Zespole Szkół polega na kształcenie zawodowym teoretycznym w szkole lub na 4-tygodniowych kursach oraz kształceniu zawodowym praktycznym u pracodawcy.
Typ szkoły: Zasadnicza Szkoła Zawodowa - 3-letni okres nauczania /1/ Zawód: ślusarz ; symbol 722204 Podbudowa programowa: gimnazjum L.p. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne Klasa Liczba godzin tygodniowo w trzyletnim okresie nauczania Liczba godzin w trzyletnim okresie nauczania I 2016/17 II 2017/18 III 2018/19 Przedmioty ogólnokształcące Łączna liczba godzin 16 14 6 36 1158 Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym 1 Podstawy konstrukcji maszyn 4 128 2 Podstawy technik wytwarzania 3 7 224 Technologia napraw elementów maszyn, urządzeń i narzędzi Działalność gospodarcza w branży mechanicznej 32 5 Język obcy w branży mechanicznej 20 640 Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym ** Konstrukcje maszyn 64 Zajęcia praktyczne 1 dzień 2 dni 3 dni 6 dni 1536 Religia 192 Wychowanie do życia w rodzinie 0,5 1,5 48 Etyka 96 /1/ (do celów obliczeniowych przyjęto 32 tygodnie w ciągu jednego roku szkolnego) ** dla młodocianych pracowników wymiar godzin określają przepisy Kodeksu Pracy Uczniowie po zakończonej nauce zawodu, zdają egzamin czeladniczy organizowany przez Izbę Rzemiosł, na który wysyła ich pracodawca.
Szkolny plan nauczania Typ szkoły: Zasadnicza Szkoła Zawodowa - 3-letni okres nauczania /1/ Zawód: klasa wielozawodowa Podbudowa programowa: gimnazjum Lp Obowiązkowe zajęcia edukacyjne Klasa Liczba godzin tygodniowo w trzyletnim okresie nauczania Liczba godzin w trzyletnim okresie nauczania Godziny dodatkowe niezbędne do uzyskania minimum I 2014/15 II 2015/16 III 2016/17 Przedmioty ogólnokształcące 1 Język polski 2 5 160 Język niemiecki 4 130 3 Historia 64 Wiedza o społeczeństwie 32 Podstawy przedsiębiorczości 6 Geografia 7 Biologia 8 Chemia 9 Fizyka 10 Matematyka 11 Informatyka 12 Wychowanie fizyczne 290 13 Edukacja dla bezpieczeństwa 14 Zajęcia z wychowawcą 96 Łączna liczba godzin 16 36 1158 Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym kurs zawodowy (4 tygodnie w każdej klasie, w wymiarze 34 godzin tygodniowo) 136 408 Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym ** praktyczna nauka zawodu realizowana u pracodawców 2 dni 3 dni 8 dni 2048 Religia 192 Wychowanie do życia w rodzinie 0,5 1,5 48 Etyka /1/ (do celów obliczeniowych przyjęto 32 tygodnie w ciągu jednego roku szkolnego) ** dla młodocianych pracowników wymiar godzin określają przepisy Kodeksu Pracy
Współpraca z TELEMOND holding
TELEMOND HOLDING TELESKOP wykonuje konstrukcje spawane ze stali o wysokiej wytrzymałości dla czołowych producentów dźwigów. Firma specjalizuje się w produkcji wysięgników teleskopowych, chwytaków kontenerowych i podzespołów urządzeń dźwigowych.
TELEMOND HOLDING MONTEL specjalizuje się w konstrukcjach spawanych (kratownicach) wykonanych z rur stalowych o wysokiej wytrzymałości, do dźwigów gąsienicowych i największych żurawi.
TELEMOND HOLDING HENSCHEL ENGINEERING AUTOMOTIVE jest firmą z branży motoryzacyjnej, specjalizującą się w produkcji elementów takich jak wywrotki 3 stronne i platformy transportowe. Opracowanie koncepcji, projektowanie, produkcja, malowanie i montaż – wszystko jest realizowane w jednym miejscu.
WSZYSCY UCZNIOWIE W LATACH 2006-2017 Współpraca w LATAch 2006-2016 PODSTAWOWE DANE* WSZYSCY UCZNIOWIE W LATACH 2006-2017 301 AKTUALNIE 65 ABSOLWENCI 183 PRZERWALI NAUKĘ 53 ZATRUDNIENI W GRUPIE TELEMOND PO UKOŃCZENIU NAUKI I ZDOBYCIU TYTUŁU CZELADNIKA 103 (ponad 50% absolwentów) W NASZYM ZESPOLE DO DZIŚ 73 (9% załogi) * Na dzień 31.07.2017r.
WSPÓŁPRACA ZE SZKOŁĄ Intensywny, szybki rozwój firm spowodował brak wykwalifikowanej kadry, stąd pomysł założenia szkółki spawalniczej. Od 2006 rozpoczęliśmy współpracę z Zespołem Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą. Obecnie mamy 65 praktykantów w trzech klasach, co stanowi ponad 10% stanu zatrudnienia. Najlepsi absolwenci po ukończeniu nauki i zdobyciu tytułu czeladnika są zatrudniani w strukturach holdingu. ZAWODY, W KTÓRYCH SZKOLIMY: ŚLUSARZ 722204 OPERATOR OBRABIAREK SKRAWAJĄCYCH 722307
TELEMOND - STANOWISKA
STANOWISKA
ZAJĘCIA DODATKOWE DLA UCZNIÓW UDZIAŁ W PROJEKTACH SPOŁECZNYCH – PLACE ZABAW DLA PRZEDSZKOLI KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO I RYSUNEK TECHNICZNY
LIEBHERR WYCIECZKA DO NIEMIEC DO FIRMY LIEBHERR – JEDNEGO Z NAJWIĘKSZYCH PRODUCENTÓW MASZYN BUDOWLANYCH NA ŚWIECIE
Dzień otwartej szkoły
Zakończenie roku szkolnego
Korzyści wynikające ze współpracy Wysoka jakość kształcenia, zdawalność egzaminu zawodowego na poziomie 100% Możliwość uzyskania uprawnienia spawacza. Dodatkowe zajęcia dla uczniów ( język niemiecki zawodowy, zajęcia z rysunku technicznego) Kontakt z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi Utworzenie ośrodka egzaminacyjnego na terenie firmy do zdawania egzaminu czeladniczego w zawodzie ślusarz Wycieczki zawodoznawcze Pomoc finansowa i rzeczowa szkole ( naprawa sprzętu szkolnego, przekazywanie pomocy dydaktycznych do nauki zawodu, doposażenie biblioteki szkolnej) Możliwość dalszego rozwoju zawodowego absolwentów
Dziękuję za uwagę Leszek Naumowicz