System Monitorowania Kształcenia (SMK) System Monitorowanie Kształcenia (SMK) jest systemem teleinformatycznym mającym na celu wspomaganie przebiegu procesu kształcenia podyplomowego kadr medycznych. Od dnia 1 lipca 2017 za pośrednictwem systemu SMK przeprowadzane będą: postępowania kwalifikacyjne na wszystkie rodzaje kształcenia; składanie wniosków o dopuszczenie do egzaminu państwowego. W celu skorzystania z SMK niezbędne jest posiadanie: dostępu do internetu; zainstalowanej wersji oprogramowania Java 7 z najnowszą aktualizacją; przeglądarki internetowej Mozilla Firefox, Internet Exlorer (najnowsze wersje) W dalszej części dokumentu przedstawiamy krok po kroku proces mający na celu założenie konta w SMK, uwierzytelnienie tożsamości oraz zweryfikowanie uprawnień. W przypadku wystąpienia problemów z przejściem poszczególnych etapów lub w przypadku potrzeby przeprowadzenia Państwa przez cały proces rejestracji zapraszamy do kontaktu: Europejskie Centrum Kształcenia Podyplomowego Oddział Wrocław tel. 71 797 57 57 Oddział Poznań tel. +48 783 314 474
Założenie konta w systemie W celu dokonywania czynności w SMK niezbędne będzie założenie własnego konta w tym systemie za pośrednictwem strony internetowej smk.ezdrowie.gov.pl Wchodzimy na stronę https://smk.ezdrowie.gov.pl i klikamy ikonę „Załóż konto”
Założenie konta w systemie c.d. Wypełniamy wniosek o założenie konta użytkownika, a następnie klikamy ikonę „Złóż wniosek o założenie konta”
Założenie konta w systemie c.d. Powinniśmy otrzymać komunikat „Poprawnie złożono wniosek o założenie konta” Klikamy „OK” i wracamy do ekranu logowania
Założenie konta w systemie c.d. Odbieramy pocztę e-mail. Na podany we wniosku o założenie konta adres e-mail przesłane zostało tymczasowe hasło do systemu SMK. Hasło należy zmienić podczas pierwszego logowania. Ponownie wchodzimy na stronę https://smk.ezdrowie.gov.pl i logujemy się do systemu klikając przycisk „Zaloguj w P2”
Założenie konta w systemie c.d. Jako sposób logowania wybieram Login/Hasło - klikamy na ikonę Login/Hasło Login – wpisujemy adres e-mail podany podczas zakładania konta Hasło – wpisujemy hasło tymczasowe, które otrzymaliśmy na adres e-mail podany we wniosku Następnie zmieniamy hasło tymczasowe na nowe
Uwierzytelnienie tożsamości Uwierzytelnienia tożsamości można dokonać na dwa sposoby: za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub za pomocą profilu zaufanego ePUAP (szczegółowe informacje na temat profilu dostępne na stronie https://epuap.gov.pl/wps/portal); przez właściwą, z uwagi na przynależność, Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych lub Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych. Po zalogowaniu do systemu przystępujemy do uwierzytelnienia tożsamości. Składamy wniosek o modyfikację uprawnień. Klikamy na ikonę „Wnioski o modyfikację uprawnień”
Uwierzytelnienie tożsamości c.d. a następnie „Nowy wniosek o modyfikację uprawnień” Dane osobowe, adres i adres korespondencyjny zostaną uzupełnione automatycznie przez system.
Uwierzytelnienie tożsamości c.d. Wypełniamy pole o nazwie „Dodatkowe informacje” W polu Grupa biznesowa wybieramy odpowiednio Pielęgniarka lub Położna W polu Grupa funkcjonalna wybieramy Użytkownik
Uwierzytelnienie tożsamości c.d. Wybieramy jednostkę akceptującą wniosek, na przykład Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych. Z listy rozwijanej wyszukujemy właściwą, z uwagi na przynależność, OIPiP. Klikamy na przycisk w kolumnie „Akcje”, a następnie „Wybierz” Po wybraniu OIPiP klikamy „Dalej”
Uwierzytelnienie tożsamości c.d. Na kolejnej stronie uzupełniamy dane wymagane przez system. Podajemy numer PWZ (numer PWZ składa się z 7 cyfr plus litera A lub P na końcu), a w liście specjalizacji dane o ukończonych kształceniach. Pole tytuł naukowy uzupełniamy tylko w przypadku posiadania tytułu profesora. Następnie klikamy „Zapisz”.
Uwierzytelnienie tożsamości c.d. Po kliknięciu „Zapisz” powinniśmy zobaczyć komunikat: Po kliknięciu „Dalej” należy wybrać opcję podpisania wniosku: Podpis EPUAP (bez konieczności przychodzenia do OIPiP). Szczegółowe informacje na temat profilu zaufanego można zobaczyć pod adresem http://epuap.gov.pl/wps/portal Podpis kwalifikowany (bez konieczności przychodzenia do OIPiP) Wniosek papierowy (należy wydrukować – konieczna wizyta w OIPiP)
Uwierzytelnienie tożsamości oraz weryfikacja uprawnień Po podpisaniu wniosku powinniśmy zobaczyć potwierdzenie o poprawnym wykonaniu akcji. Teraz należy poczekać, aż Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych zweryfikuje wniosek. Jeżeli wszystkie dane będą poprawnie wprowadzone po kolejnym zalogowaniu będzie można wybrać rolę Pielęgniarki/Położnej i korzystać z systemu.
Życzymy udanego logowania! W przypadku problemów związanych z zakładaniem konta lub przejściem przez proces uwierzytelniania prosimy o kontakt z Europejskim Centrum Kształcenia Podyplomowego Oddział Wrocław tel. 71 797 57 57 Oddział Poznań tel. +48 783 314 474 lub Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia https://www.csioz.gov.pl/ Numery telefonów do konsultantów obsługujących infolinię w zakresie SMK: 22 / 492 50 19 22 / 203 27 66 22 / 597 09 76 22 / 597 09 75 Życzymy udanego logowania!