Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Advertisements

Działanie 9.3 – wybór projektów do dofinansowania i co dalej?
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Wyniki kontroli projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego przeprowadzonych przez Urzędy Kontroli Skarbowej w perspektywie finansowej.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Zamówienia publiczne Toruń, grudzień 2005 r.. Zamówienia publiczne w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i modernizacja sektora.
Szkolenie dla Beneficjentów RPOWP z zakresu kontroli
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego - Instytucja Zarządzająca RPOWP Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata
2009 Realizacja projektu na przykładzie PO KL – dotychczasowe doświadczenia z realizacji i rozliczania projektów – PARP Daniel Nowak Warszawa, 8.
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
KONTROLA PROJEKTÓW NCBR
KONTROLA I AUDYT W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Departament Europejskiego Fundusz Społeczny Kwalifikowalność wydatków zgodnie Kwalifikowalność wydatków zgodnie z obowiązującymi przepisami (kluczowe zmiany)
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
Warszawa, dnia 09 grudnia 2015 r.
Zarys systemu kontroli w ramach RPO WM Tomasz Zieleniak Kierownik Wydziału Kontroli Projektów EFRR Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów.
Doświadczenia wynikające z kontroli projektów realizowanych w ramach Działania 6.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) przeprowadzonych.
Realizacja projektu w ramach RPO WSL Działanie 3.2 Październik 2015 Śląskie Centrum Przedsiębiorczości.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 89/91, Olsztyn Tel. (89) , Fax (89) Urząd Marszałkowski.
Kontrola projektów w ramach PO WER Ministerstwo Zdrowia Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Warszawa, r.
Prezentacja wyników audytu rocznego IA Paweł Krawański Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
KONTROLA PROJEKTU MÓJ PIERWSZY BIZNES Projekt „Mój pierwszy biznes” realizowany jest przez Zespół Szkół Handlowych w Poznaniu i polega na prowadzeniu zajęć.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego Regionalny Program Operacyjny Województwa.
1 Zasady realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Spotkanie robocze Warszawa r. Projekt współfinansowany przez.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Kwalifikowalność wydatków w RPO Poddziałanie
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
WNIOSKI i REKOMENDACJE PŁYNĄCE Z WYNIKÓW KONTROLI PROJEKTÓW * * *
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 4
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
spotkanie informacyjne
Rozliczanie i kontrola operacji w ramach PO RYBY
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Istotne aspekty na etapie realizacji i rozliczania projektów z uwzględnieniem najczęściej popełnianych błędów Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
Zapis prezentacji:

Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego

CEL KONTROLI Zgodność realizacji projektu z jego założeniami określonymi w umowie oraz wniosku o dofinansowanie projektu

I.Kontrola planowa Kontrola przeprowadzana na próbie projektów wyłonionych w oparciu o analizę ryzyka określoną w Rocznym Planie Kontroli. RODZAJE KONTROLI

II.Kontrola doraźna Kontrola nieujęta w Rocznym Planie Kontroli przeprowadzana bez zapowiedzi: w sytuacji podejrzenia nieprawidłowości, uchybień lub zaniedbań w projekcie; w przypadku otrzymania przez jednostkę kontrolującą informacji lub skarg dotyczących domniemanych nieprawidłowości w projekcie lub zaniedbań ze strony Beneficjenta. RODZAJE KONTROLI

Zgodność realizacji projektu z założeniami Kwalifikowalność wydatków dotyczących personelu projektu Kwalifikowalność uczestników projektu i form wsparcia Prawidłowość rozliczeń finansowych i ewidencji księgowej Prawidłowość realizacji zadań rozliczanych w oparciu o stawki jednostkowe Poprawność udzielania zamówień publicznych Poprawność stosowania zasady konkurencyjności Poprawność udzielania pomocy publicznej Sposób realizacji działań informacyjno-promocyjnych ZAKRES KONTROLI

ORGANIZACJA PROCESU KONTROLI 1.Zaplanowanie czynności kontrolnych 2.Przekazanie zawiadomienia o kontroli instytucji kontrolowanej. 3.Przeprowadzenie czynności kontrolnych na podstawie Upoważnienia do przeprowadzenia kontroli. 4.Sporządzenie i przekazanie Beneficjentowi Informacji pokontrolnej wraz z ewentualnymi zaleceniami pokontrolnymi lub rekomendacjami.

5.Rozpatrzenie zastrzeżeń wniesionych do Informacji pokontrolnej. 6.Sporządzenie oraz przekazanie Beneficjentowi Ostatecznej informacji pokontrolnej. 7.Rejestracja wyniku kontroli w LSI/SL Monitorowanie wdrożenia zaleceń pokontrolnych. ORGANIZACJA PROCESU KONTROLI

wizyty monitoringowe są przeprowadzane w miejscu prowadzenia działań merytorycznych, np. w miejscu szkolenia, stażu, konferencji; co do zasady, wizyty monitoringowe są przeprowadzane bez zapowiedzi; termin wizyty monitoringowej jest ustalany na podstawie harmonogramów form wsparcia, udostępnianych przez Beneficjenta zgodnie z postanowieniami umowy o dofinasowanie lub decyzji o przyznaniu dofinansowania. WIZYTY MONITORINGOWE

NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIEPRAWIDŁOWOŚCI I UCHYBIENIA WYKRYTE PODCZAS KONTROLI REALIZACJI PROJEKTÓW niepełne/niewłaściwe opisy dokumentów finansowo-księgowych, rozbieżność pomiędzy danymi zawartymi w składanych do IZ wnioskach o płatność z dokumentami źródłowymi; brak proporcjonalności wynagrodzeń – wydatek związany z wynagrodzeniem personelu nie odpowiada proporcji zaangażowania pracownika w realizację projektu, nieodpowiednie udokumentowanie oddelegowania pracownika do projektu, zawarcie umowy zlecenia z osobą zatrudnioną u Beneficjenta na umowę o pracę, rozbieżności w dokumentacji uczestników projektu oraz danych wykazanych w formularzu PEFS, niedopełnienie obowiązku odpowiedniego upublicznienia ogłoszenia, zastosowanie dyskryminujących kryteriów wyboru wykonawcy, konflikt interesów – zakup usług od podmiotów powiązanych, niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia; naruszenia w zakresie dokumentowania postępowania.

Dziękuję Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego ul. Dąbrowskiego 23, Katowice