WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?. Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Advertisements

ZSEE, czyli Tomasz Nowakowski oraz Cezary Żegleń z IIe prezentują:
Zużycie prądu w moim domu ENERGIA ELEKTRYCZNA ODCZYTWskazania licznika Zużycie w jednostkachLiczba osóbŚrednie zużycie na osobę Pierwszy44894,
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Mądre rady na odpady! Prezentacja symboli, które ułatwiają dokonywanie właściwych wyborów podczas zakupów, poszczególne znaki nam to ułatwią.
GOSPODARKA ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY MIASTO OŁAWA W ASPEKCIE UDZIAŁU GMINY W ZWIĄZKU MIĘDZYGMINNYM ŚLĘZA-OŁAWA (PODSUMOWANIE 2 LAT FUNKCJONOWANIA.
NOWA ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2011r. nr 152, poz. 897 ze zm.) Dominika Kaszyńska-Fisiak Urząd Gminy.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Ankieta na temat odżywiania się i uprawianej aktywności fizycznej uczniów naszej szkoły.
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
Analiza systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Mieście Świnoujście 20 maj 2014 r. 1.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Przygowały : Joanna Niedźwiedź i Anna Wójcik. Nasz cel!!! Naszym celem było zbadanie ile godzin dziennie uczniowie naszej szkoły oglądają telewizję. Intrygowało.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Śmieci mniej Ziemi lżej. Podstawową formą ochrony środowiska jest recykling. Jest to przetworzenie odpadów na przedmioty ponownego użytku. Symbol recyklingu:
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
Sprawozdanie z ankiety kierowanej do uczniów dotyczącej bezpieczeństwa w szkole.
KORZYSTANIE PRZEZ UCZNIÓW Z POSIŁKU W STOŁÓWCE SZKOLNEJ NA PODSTAWIE ANALIZY ANKIET PRZEPROWADZONYCH P RZEZ K OMISJĘ R EWIZYJNĄ R ADY M IEJSKIEJ W O LECKU.
Raport z ewaluacji wewnętrznej na temat czytelnictwa
KONKURS EKOLOGICZNY ,,ELEKTROODPADY- PROSTE ZASADY
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Wyniki badań ewaluacji wewnętrznej programu nauczania dla zawodu operator obrabiarek skrawających. w ZSZ im. mjra Henryka Dobrzańskiego „Hubala” w.
Narodzie pomóż przyrodzie!
– ELEKTROODPADY PROSTE ZASADY
Konkurs ekologiczny „Elektrodpady – proste zasady”
,,Elektroodpady – Proste Zasady,,
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Przyroda.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Ucz i ucz się z TIK!.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wyniki projektu naukowego
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Czy w Twoim domu dba się o środowisko?
Analiza Ankiet ekologicznych
Moje szczęście.
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Obecnie nikt nie musi śmiecić
W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
Raport badawczy „Kariera po studiach”
Green Office Ecologic Sp. z o.o.
„RAZEM RATUJEMY KONIE- IV EDYCJA”
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Rzuty prostokątne – testy
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Nasza szkoła w liczbach
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Zbiórka elektroodpadów 30 stycznia 2019r. Przedszkole nr 56 w Gdyni
WYNIKI BADAŃ SONDAŻOWYCH W BIAŁYMSTOKU
Projekt pod tytułem: ,,Stop Smog”
Wizytówka Firma uczniowska
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
CO TWOI UCZNIOWIE WIEDZĄ O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH?
ODPADY Od początku … do końca
Wyniki projektu naukowego
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Informacje ogólne. Informacje ogólne Ile odpadów wytwarzamy w ciągu roku?
CO TWOI UCZNIOWIE WIEDZĄ O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH?
Informacje ogólne. Informacje ogólne Ile odpadów wytwarzamy w ciągu roku?
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Zapis prezentacji:

WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?

Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania: poznanie stanu wiedzy uczniów na temat elektrośmieci oraz możliwości ich recyklingu.

Podstawowe informacje Liczba ankietowanych osób: 187, w tym: a) 57 uczniów klas pierwszych, b) 55 uczniów klas drugich, c) 71 uczniów klas trzecich.

Ankietowani odpowiadali na następujące pytania: 1. Czy do tej pory spotkałeś/łaś się ze skrótem ZSEE? 2. Które z poniższych urządzeń można zaliczyć do elektrośmieci? 3. Czy wiesz gdzie w Twojej okolicy znajdują się punkty zbiórki elektrośmieci? 4. Czy brałeś/łaś udział w zbiórkach elektrośmieci?

5. Co najczęściej Twoi rodzice lub znajomi robią z zużytym wielkogabarytowym sprzętem RTV lub AGD? 6. Czy wiesz jaki wpływ na środowisko ma wyrzucanie zużytych sprzętów AGD lub RTV do śmietnika? 7. Czy wiesz jaką wysoką karę grzywny można otrzymać za wyrzucanie elektrośmieci do śmietnika?

PREZENTACJA WYNIKÓW

1.Czy do tej pory spotkałeś/łaś się ze skrótem ZSEE? Prawidłowa odpowiedź: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Wśród odpowiedzi uczniów, którzy odpowiedzieli „tak” – nie było poprawnego wyjaśnienia skrótu.

2. Które z poniższych urządzeń można zaliczyć do elektrośmieci? Poprawne odpowiedzi: telefon, wiertarka, odkurzacz, żarówka, suszarka do włosów, zabawka elektroniczna

3. Czy wiesz gdzie w Twojej okolicy znajdują się punkty zbiórki elektrośmieci ? Wśród odpowiedzi uczniów, którzy odpowiedzieli „tak” – nie było wskazania dokładnej lokalizacji.

4. Czy brałeś/łaś udział w zbiórkach elektrośmieci?

. Co najczęściej Twoi rodzice lub znajomi robią z zużytym wielkogabarytowym sprzętem RTV lub AGD? 5. Co najczęściej Twoi rodzice lub znajomi robią z zużytym wielkogabarytowym sprzętem RTV lub AGD?

6. Czy wiesz jaki wpływ na środowisko ma wyrzucanie zużytych sprzętów AGD lub RTV do śmietnika? 6. Czy wiesz jaki wpływ na środowisko ma wyrzucanie zużytych sprzętów AGD lub RTV do śmietnika?

7. Czy wiesz jaką wysoką karę grzywny można otrzymać za wyrzucanie elektrośmieci do śmietnika? Poprawna odpowiedź – do 5000 zł. Wśród odpowiedzi uczniów, którzy odpowiedzieli „tak” – nie było prawidłowej.

Wnioski

Po analizie wykresów możemy stwierdzić, że:  Niestety, uczniowie naszej szkoły nie znają podstawowych zasad dotyczących odzysku elektrośmieci.

Około 90% uczniów nie zna skrótu ZSSE. Około 90% uczniów nie potrafi wskazać miejsca, w którym można oddać ZSSE. Tylko ok. 6% ankietowanych dotychczas brało udział w zbiórce ZSSE.

 Tylko 30% ankietowanych odpowiedziało, że w ich domach lub w domach znajomych ZSSE oddaje się do punktów zbiórki lub utylizacji. Nie wszyscy gimnazjaliści wiedzą, jakie zużyte produkty należą do ZSSE.

W związku z dość niewielką wiedzą uczniów na temat elektrośmieci zapraszamy na prezentację informacyjną dotyczącą ZSSE.

Chcemy zachęcić wszystkich do selekcjonowania odpadów w domach, a zwłaszcza do oddawania zużytych sprzętów elektronicznych i elektrycznych do punktów zbiórki. Chrońmy środowisko!