Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sposoby określania odczynu roztworów
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Chrom.
DOŚWIADCZENIA NA ZAJĘCIACH KOŁA CHEMIKA
PROJEKT EDUKACYJNY KOLOROWY ŚWIAT CHEMII.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Praca na kółku chemicznym gimnazjalistów
Barwa wskaźników w roztworze kwasu octowego:
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Różnobarwny świat chemii
Badanie odczynu produktów użytku domowego za pomocą wskaźników.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
przewodnictwo elektryczne roztworów,
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Reakcje w roztworach wodnych – indykatory kwasowo-zasadowe, Reakcje zobojętniania, Reakcje strącania osadów soli.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Eksperyment z jajecznicą
Przygotowanie doświadczenia:
JABŁKO CYTRYNA MLEKO OCET.
Zielona jajecznica Wykonała Madzia Paluch, kl.3E.
Skala ph.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Możecie eksperymentować z różnymi gatunkami roślin...
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Chemia w kolorach tęczy
Hortensja Hortensja to kwiat ogrodowy, któremu trudno dogodzić – jego nazwa oznacza “wodny krzew”. Jeśli chodzi o kolor rośliny my sami możemy mieć na.
Było to niezbędne do badania zachowania substancji …
Doświadczenie 2 Doświadczenie 2 Badanie wpływu pH na zabarwienie lub zapach różnych substancji i roztworów (kilka przykładów) Projekt edukacyjny.
Poznajemy wodorotlenki na przykładzie Wodorotlenku Sodu
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zmiana barwy wskaźników w zależności od pH środowiska.
Barwy i zapachy świta (cz. I - barwniki)
Kwasy.
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
SKŁAD NAPOJÓW. Nasza grupa opracowała projekt pod tytułem,,Skład napojów’’. Naszym zadaniem było przeprowadzenie badań według ustalonego harmonogramu.
Uniwersytet Przyrodniczo- Humanistyczny w Siedlcach- Centrum Chemicznego Kształcenia Praktycznego Roztwory i reakcje zachodzące w roztworach wodnych
PROJEKT EDUKACYJNY: PIĘKNY UŚMIECH WIZYTÓWKĄ KAŻDEGO CZŁOWIEKA.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
…czyli to, co o skali pH statystyczny Kowalski powinien wiedzieć
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Odczyn roztworu Skala pH
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Reakcje w roztworach wodnych – indykatory kwasowo-zasadowe, Reakcje zobojętniania, Reakcje strącania osadów soli.
WSKAŹNIKI.
Elektrolity i nieelektrolity
Wskaźniki kwasowo - zasadowe i pozostałe wskaźniki
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wprowadzenie Związek chemiczny wykazuje barwę jeśli pochłania odpowiednie promienie elektromagnetyczne w zakresie widzialnym. Absorbowanie promieniowania.
Kolorowa chemia czyli indykatory naturalne i sztuczne
Zapis prezentacji:

Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

III etap edukacyjny CHEMIA

Wskaźniki kwasowości to substancje, które służą do określenia pH i których kolor zależy od pH roztworu.

NAJPOPULARNIEJSZE WSKAŹNIKI TO: - oranż metylowy, - fenoloftaleina, - uniwersalny papierek wskaźnikowy, - błękit tymolowy, błękit bromotymolowy, - błękit metylenowy, - lakmus.

Oranż metylowy zmienia swoje zabarwienie w zależności od pH środowiska, w jakim się znajduje. - W środowisku kwasowym przyjmuje barwę czerwoną, - W środowisku obojętnym i zasadowym ma barwę żółtą.

Fenoloftaleina również zmienia swoja barwę w zależności od środowiska, w którym się znajduje. - W środowisku kwaśnym i obojętnym jest bezbarwna, - W środowisku zasadowym na barwę malinowoczerwoną.

Uniwersalny papierek wskaźnikowy jest to kawałek bibuły, najczęściej w kształcie paska, nasączony substancją, która jest indykatorem. Papierek wskaźnikowy po zwilżeniu zmienia swoje zabarwienie: - W środowisku obojętnym ma barwę żółtą, - W środowisku kwasowym jest czerwony, - W środowisku zasadowym jest zielony.

Błękit tymolowy (bromotymolowy) powstaje w wyniku bromowania błękitu tymolowego. - Wskaźnik przybiera barwę żółtą w środowisku kwaśnym, - Wskaźnik przybiera barwę błękitną w środowisku zasadowym, - Wskaźnik przybiera barwę zieloną w środowisku obojętnym.

- Wskaźnik przybiera barwę zieloną w środowisku kwaśnym, - Wskaźnik przybiera barwy od błękitnej do granatowej w środowisku zasadowym i obojętnym. BŁĘKIT METYLOWY

LAKMUS Jako wskaźnik lakmus najczęściej występuje w formie papierków lakmusowych, które moczy się badaną substancją. - Wskaźnik przybiera barwę czerwoną w środowisku kwaśnym, - Wskaźnik przybiera barwę niebieską w środowisku zasadowym i obojętnym.

Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.