Zysk jest w modzie…… 30.01.2008 r.
Plan Prezentacji: Charakterystyka Spółki, Wyniki finansowe za III kwartały 2007, Prognozowane wyniki za 2007 r., Realizacja założonych celów, Wyniki finansowe na tle konkurencji, Strategiczne kierunki rozwoju: Rozwój kilku sieci salonów w Polsce, Rozwój poprzez brandy, Ekspansja zagraniczna, Dopasowanie infrastruktury magazynowej do potrzeb firmy, Podsumowanie. 30.01.2008 r.
Charakterystyka Spółki Kim jesteśmy? Jesteśmy liderem w segmencie markowej odzieży kobiecej Posiadamy największą sieć sprzedaży w segmencie kobieta +30 Na pierwszym miejscu stawiamy satysfakcję klientów i akcjonariuszy. 30.01.2008 r.
Charakterystyka Spółki Do naszych zadań należy: zarządzanie portfelem marek w oparciu o nowoczesny marketing, obecnie Spółka ma salony z markami kobiecymi: projektowanie atrakcyjnej odzieży damskiej, dla kobiet powyżej 30 roku życia, tworzenie sieci własnych salonów oraz sprzedaż markowej odzieży, obuwia i dodatków, zlecanie i kontrolowanie produkcji. 30.01.2008 r.
Jakie mamy osiągnięcia? Pozyskaliśmy: Satysfakcje klientek, Rosnącą wartość naszej marki, dzięki kampanii reklamowej z Claudią Schiffer wzrosła świadomość i rozpoznawalność marki, wg badań BPS DGA z września 2007 r. najlepiej rozpoznawalną kampanią reklamową w Polsce była kampania z udziałem Claudii Schiffer – 52 % respondentów rozpoznaje i utożsamia markę z top modelką. Realizujemy: Skuteczną strategię, o czym świadczą nasze wyniki. 30.01.2008 r.
Nagrody i wyróżnienia dla „MONNARI TRADE” S.A. w 2007 r.: po raz czwarty, tytuł Doskonałość Mody - nagroda w kategorii Polska Firma Ekskluzywna, Solidna Firma, Lider Rynku, Euro Lider, Marka Wysokiej Reputacji, 17 miejsce w Top 100 i 2 miejsce w tym rankingu wśród spółek giełdowych, Złoty Laur Klienta 2007, Dobra Firma - jedna z 20 najdynamiczniej rozwijających się w Polsce firm, Firma Roku województwa łódzkiego wg Forbesa. 30.01.2008 r.
Nagrody i wyróżnienia dla „MONNARI TRADE” S.A. w 2008 r.: po raz piąty, tytuł Doskonałość Mody, Diamenty Forbesa Gazele Biznesu. 30.01.2008 r.
Przewaga konkurencyjna „MONNARI TRADE” S. A Przewaga konkurencyjna „MONNARI TRADE” S.A.: - dynamiczny rozwój w długim okresie czasu, w oparciu o skuteczną strategię, - 4 wartościowe marki w portfelu Spółki, - rozbudowana sieć sprzedaży, - know – how w zakresie projektowania, organizacji produkcji i sprzedaży odzieży damskiej. 30.01.2008 r.
30.01.2008 r.
Prognoza wyników finansowych za 2007 r.
Wysoka dynamika wzrostu przychodów i zysku netto Udowodniona skuteczność realizacji strategii Przychody ze sprzedaży w latach 2003 – 2007 (w mln zł) Zysk netto i EBITDA w latach 2003 – 2007 (w mln zł) w mln zł 30.01.2008 r.
Realizacja założonych celów na 2007 ponad plan: Wykonanie Zmiana % Przychody mln zł za I-XII 117,0 142,6 21,9 EBIT mln zł za I-XII 16,1 20,50 27,32 EBIDTA mln zł za I-XII 18,7 23,40 25,1 Zysk netto mln zł za I-XII 13,0 17,20 32,3 Nowo otwarte salony w 2007 plan na 2 lata- 2007-2008 - 70 84 140% 30.01.2008 r.
Wskaźniki finansowe 30.01.2008 r. 2007 % 2006 Rentowność netto (I-XII) 12,06 12,1 Stopa zwrotu aktywów ROA (I-XI) 13,52 20,2 Stopa zwrotu kapitałów ROE (I-XI) -Emisja akcji serii D 18,18 52,0 C/Z* 27,9 _ C/Wk** 5,1 *Cena akcji 33,00 z 28.12.2007 r. **Wartość księgowa wg stanu na 30.09.2007 30.01.2008 r.
Strategiczne kierunki rozwoju: Rozwój kilku sieci salonów w Polsce, Rozwój portfela marek – docelowo 5 – 6 marek, Rozwój poza granicami Polski (obecnie 3 salony, 2 - Berlin i 1 Kaliningrad), Dopasowanie infrastruktury magazynowej do stale wzrastającej wielkości firmy 30.01.2008 r.
Trend wzrostowy pozycji sklepów sieciowych położonych w centrach handlowych % respondentów robiących zakupy odzieżowe w centrach handlowych*: 2005 -11% 2006 -14% 2007 -27% Wyraźny trend spadkowy zakupów robionych na bazarach i targowiskach. *dane wg badań Gfk Polonia Moda Polska (2007) 30.01.2008 r.
Strategiczne kierunki rozwoju Rozwój kilku sieci salonów w Polsce. Sieci lata MONNARI PABIA MOLTON TAMARIS 2007 132 25 24 3 2008 158 48 40 18 184 salonów na koniec 2007 r. 264 salonów na koniec 2008 r. 30.01.2008 r.
Strategiczne kierunki rozwoju Zwiększenie udziału w rynku poprzez rozbudowę portofolio posiadanych marek: alianse, lub przejęcia. Docelowo Spółka zakłada zarządzanie około 5-6 markami, co przyniesie stabilne, zdywersyfikowane źródło wzrostu przychodów. Obecnie w portfelu „MONNARI TRADE” S.A. znajdują się marki: 30.01.2008 r.
Strategiczne kierunki rozwoju: Ekspansja Na koniec 2007 r. „MONNARI TRADE” S.A. posiadała 3 salony zagraniczne 30.01.2008 r.
Budowa Centrum logistycznego przy ul. Rzgowskiej w Łodzi Planowany termin otwarcia to połowa 2008. Lokalizacja inwestycji jest bardzo korzystna z punktu widzenia usytuowania obiektu w południowej części miasta, obok głównego traktu handlowego. 30.01.2008 r.
Dopasowanie infrastruktury magazynowej do potrzeb firmy Planowane nabycie nieruchomości położonej w centrum Łodzi, o powierzchni 3,5 hektara, z budynkiem halowym o pow. ponad 4,7 tys. metrów kwadratowych. 30.01.2008 r.
Podsumowanie „MONNARI TRADE” S.A. osiąga najwyższą spośród spółek giełdowych dynamikę wzrostu, najniższa historyczna dynamika organicznego wzrostu sprzedaży Spółki jaka wystąpiła kiedykolwiek po 2003 roku wyniosła +54 %, najwyższa zaś 91 %, w 2007 r. jest to 55,7 %. Szybkość wzrostu „MONNARI TRADE” S.A. jest unikalna. Gwarancją jej kontynuacji jest siła kilku marek. Stabilność rozwoju firmy opiera się na know-how w obszarze mody. 30.01.2008 r.
Dziękujemy za uwagę 30.01.2008 r. „MONNARI TRADE” S.A. ul. Radwańska 6, 90-453 Łódź tel.: (+ 48 42) 636 87 87 fax: (+ 48 42) 636 87 62 e-mail: monnari@monnari.com.pl www.monnari.com.pl Kontakt: Anna Augustyniak-Kala Dyrektor Biura Zarządu relacje.inwestorskie@monnari.com.pl Niniejsza informacja ma charakter wyłącznie promocyjny. 30.01.2008 r.