Zastosowania programu MS Excel 2013 w matematyce Kacper Lewandowski (II B) Tobiasz Katana (I B) opiekun – mgr Katarzyna Duch __________________________________________________________________________________________________________________________________

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tabele przestawne.
Advertisements

mgr inż. Ryszard Chybicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
MATEMATYKA-ułamki zwykłe
Liczby wokół nas A. Cedzidło.
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Reguły Bradis-Kryłowa
SYSTEMY LICZBOWE.
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
Ułamki zwykłe Przygotowali: Przemek Konopko i Piotr Szydłowski
Arkusz kalkulacyjny FORMUŁY I WYKRESY
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
dr inż. Piotr Muryjas Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji
Ułamki zwykłe.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
Technika Mikroprocesorowa 1
opracowanie: Agata Idczak
Wyrażenia algebraiczne
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Microsoft Office Excel
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Opracowanie Iwona Nieroda
WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Działania arytmetyczne.
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
Liczby rzeczywiste ©M.
Pisemne dzielenie liczb naturalnych.
POTĘGI I PIERWIASTKI.
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
Liczby Naturalne.
Ułamki Zwykłe.
NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH.
Potęgowanie i pierwiastkowanie
WYKŁAD 3 Temat: Arytmetyka binarna 1. Arytmetyka binarna 1.1. Nadmiar
UŁAMKI ZWYKŁE.
UŁAMKI ZWYKŁE.
MS-Excel – formuły i funkcje
TEMAT: UŁAMKI ZWYKŁE.
POTĘGI ©M.
POZNAJ ŚWIAT LICZB CAŁKOWITYCH
Działania w zbiorze liczb całkowitych
Działania na ułamkach dziesiętnych
Działania podstawowe w zbiorze liczb naturalnych
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE Gimnazjum w Blachowni Hej, mam na imię Zbigniew! Jestem nauczycielem matematyki. Dziś wprowadzę was w cudowny świat liczb.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Liczby naturalne i całkowite Wykonanie: Aleksandra Jurkowska Natalia Piłacik Paulina Połeć Klasa III a Gimnazjum nr 1 w Józefowie Ul. Leśna 39 O5 – 420.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE. Liczby Naturalne Liczby naturalne – liczby używane powszechnie do liczenia (na obiedzie były trzy osoby) i ustalania kolejności.
POTĘGOWANIE.
Liczby całkowite Definicja Działania na liczbach całkowitych Cechy podzielności Potęga.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
To ułamki o mianowniku 10, 100, 1000, itd. np.: 1,5; 2,75; 0,032;
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Działania na liczbach wymiernych Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
Technika Mikroprocesorowa 1
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Zastosowania programu MS Excel 2013 w matematyce
POTĘGI I PIERWIASTKI .
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Działania na potęgach Wiktoria Kieniewicz kl.2e. Co to są potęgi? Potęgowanie to działanie zastępujące mnożenie. Potęgowany element nazywa się podstawą,
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Zapis prezentacji:

Zastosowania programu MS Excel 2013 w matematyce Kacper Lewandowski (II B) Tobiasz Katana (I B) opiekun – mgr Katarzyna Duch ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Dodawanie liczb (składników może być wiele): =a3+b4+n8 =suma(a3;b4;n8) =suma(a2:a24) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Odejmowanie liczb (odjemna i odjemnik): =a3-b4 Nie istnieje funkcja o nazwie różnica ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Mnożenie liczb (czynników może być wiele): =a3*b4*n8 =iloczyn(a3;b4;n8) =iloczyn(a2:a24) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Dzielenie liczb (dzielna i dzielnik): =a3/b4 Nie istnieje funkcja o nazwie iloraz ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Potęgowanie liczb: =a6*a6*a6*a6 =potęga(a6;4) co oznacza zapis (a6) 4 Można również podnieść liczbę z komórki a5 do potęgi, którą reprezentuje liczba (naturalna) w komórce b8 za pomocą wzoru: =potęga(a5;b8) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Pierwiastkowanie liczb (drugiego stopnia): =pierwiastek(a8) lub w sytuacji, gdy mamy konkretną liczbę: =pierwiastek(169) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Największa i najmniejsza liczba ze zbioru liczb: =max(a1:b13) =min(j9:m20) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Średnia arytmetyczna dla zbioru liczb: =(a1+b4+g5+k9+b6)/5 =średnia(a1;b4;g5;k9;b6) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Zamiana arabskie>>>rzymskie (i na odwrót): =rzymskie(a12;forma_liczby) gdzie w polu forma liczby wpisujemy liczbę od 1 do 4 określającą zwartość/uproszczenie zapisu (np. =rzymskie(a12;3) lub =rzymskie(127;4) =arabskie(a8), gdzie w komórce a8 znajduje się zawartość literowa liczby rzymskiej ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Dzielenie z resztą (potrzebna dzielna i dzielnik): Część całkowita z dzielenia: =CZ.CAŁK.DZIELENIA(R9;S9) lub =CZ.CAŁK.DZIELENIA(30;7) Reszta z dzielenia (tzw. modulo liczby) =MOD(R9;S9) lub =MOD(30;7) Dla liczb 30 oraz 7 część całkowita wyniesie 4, a reszta wyniesie 2, bo 30=7*4+2 ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Dzielniki i wielokrotności liczb (dla minimum dwóch liczb naturalnych) : =NAJMN.WSP.WIEL(D2;E2) lub =NAJMN.WSP.WIEL(12;46;80) =NAJW.WSP.DZIEL(D2;E2) lub =NAJW.WSP.DZIEL(12;28;30;60) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Zaokrąglanie liczb (liczba i ilość miejsc po przecinku do zaokrąglenia) =ZAOKR(2, ;3) Lub =ZAOKR(a7;1) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Reprezentacja ułamka dla dwóch danych liczb (dzielnej i dzielnika): aby uzyskać ułamek dziesiętny =a1/a2 lub =125/260 aby uzyskać ułamek zwykły (zbudowany z dwóch danych liczb i skrócony) należy najpierw obliczyć dla danych liczb ułamek dziesiętny, a następnie sformatować komórkę kategorią „ułamkowe” ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Działania na liczbach Systemy liczenia (zamiana liczb dziesiętnych na inne i na odwrót): =DZIES.NA.DWÓJK(125) =DZIES.NA.ÓSM(12) =DZIES.NA.SZESN(158) =DWÓJK.NA.DZIES(100111) =DWÓJK.NA.ÓSM(10001) =DWÓJK.NA.SZESN( ) =ÓSM.NA.DWÓJK(45) =SZESN.NA.DZIES(A2) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Bank Obliczenia oprocentowania pożyczek, kredytów, lokat Obliczenia kwot końcowej spłaty zobowiązania Obliczenia cząstkowych odsetek (za miesiąc, kwartał, itp.) Obliczenia uwzględniające kapitalizację odsetek ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Analiza zawartości rozbudowanych tabel Tabela przestawna to narzędzie służące do tworzenia dynamicznych podsumowań list utworzonych w Excelu lub pobranych z zewnętrznych baz danych. Raporty tabeli przestawnej pozwalają na opracowywanie tabelarycznych zestawień i podsumowań rekordów poprzez łączenie wartości pochodzących z różnych pól. Dane umieszczone w tabeli przestawnej można rozmieszczać na różne sposoby a także stosować różne funkcje do analizy zbioru. Zbudowaną tabelę można dowolnie modyfikować, zmieniając jej układ tak, aby prezentowała dane w innym aspekcie. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016

Dziękujemy za uwagę! ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka w roku szkolnym 2015/2016 Kacper Lewandowski Tobiasz Katana klasa II B klasa I B