PROPORCJE ZADANIA. Zadanie.1 Piekarnia zamawia w zakładach zbożowych partie 1000kg maki. Jest to mieszanka trzech gatunków mąki połączonych w stosunku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pole i obwód figury – przypomnienie i utrwalenie wiadomości
Advertisements

1 4 MATEMATYCZNE MIASTO 2 3.
W królestwie czworokątów
Prostokąt Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Jego pole liczy się mnożąc długości boków.
MATEMATYKA-ułamki zwykłe
POLA FIGUR PŁASKICH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
Dobry pomysł Zorganizujmy dyskotekę dla sześciu klas pierwszych !!!
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
PROCENTY.
Opracowała: Justyna Piegat
Działania na ułamkach zwykłych
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
Lekcja r. Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków.
Pole prostokąta i kwadratu
Szkoła Podstawowa w Milejowie
Pola figur.
„Porównywanie ilorazowe i różnicowe”
„Matematyka w naszym życiu”
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Multimedialna książka kulinarna uczniów Zespołu Szkół im. A. Mickiewicza we Wręczycy Wielkiej.
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
"Grunt to rodzinka" Projekt matematyczny
10 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO UCZYĆ SIĘ MATEMATYKI
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
PROCENTY %.
Ułamki Zwykłe.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
UŁAMKI ZWYKŁE.
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
PROJEKT PRZYGOTOWANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD KIERUNKIEM PANI MILENY MAKOWSKIEJ.
TEMAT: UŁAMKI ZWYKŁE.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Matematyka.
ZADANIA Dzień Czekolady.
Bartosz Góral Kacper Mizerski Damian Dziekanowski.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
Klasa II – liceum i technikum – zakres podstawowy
MATEMATYKA Ułamki zwykłe.
PIZZA PROJEKT WYKONANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD OPIEKĄ P. MILENY MAKOWSKIEJ.
Klasa 3 powtórka przed egzaminem
F UNKCJA K WADRATOWA Zadanie tekstowe. Z ADANIE W turnieju warcabowym rozegrano 78 partii, przy czym każdy uczestnik rozgrywał z każdym po jednej partii.
Opracowała: Sylwia Wieczór
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
ZADANIA + ROZWIĄZANIA MGT challenge 2015 edycja II - gimnazjum.
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
Zadania z drugiej zasady dynamiki. Zadania z drugiej zasady dynamiki.
Zadania z matematyki Wykonali: Maciej Klossek, Dawid Składaniec kl. 6B.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Gdziekolwiek spojrzysz - proporcje.
Podział odcinka na równe części i w danym stosunku.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Procenty.
Zadania tekstowe z ostrosłupami.
Matematyka w życiu codziennym
Po co nam ta Matematyka? czyli…
Tradycje kulinarne mojej rodziny
DIAGRAMY PROCENTOWE SŁUPKOWE PROSTOKĄTNE KOŁOWE. Diagramy procentowe słupkowe Diagramy te są bardzo proste do narysowania oraz do odczytu, przy założeniu,
Zapis prezentacji:

PROPORCJE ZADANIA

Zadanie.1 Piekarnia zamawia w zakładach zbożowych partie 1000kg maki. Jest to mieszanka trzech gatunków mąki połączonych w stosunku wagowym 2: 1.6 : 3.4. Ceny 1 kg poszczególnych składników ą odpowiednio równe 1zł, 1.30zł, 1.40zł. Oblicz jaki będzie koszt zamówienia jeżeli zakłady pobierają dodatkowo 5% ceny mąki za przygotowanie mieszanki. Piekarnia zamawia w zakładach zbożowych partie 1000kg maki. Jest to mieszanka trzech gatunków mąki połączonych w stosunku wagowym 2: 1.6 : 3.4. Ceny 1 kg poszczególnych składników ą odpowiednio równe 1zł, 1.30zł, 1.40zł. Oblicz jaki będzie koszt zamówienia jeżeli zakłady pobierają dodatkowo 5% ceny mąki za przygotowanie mieszanki.

ODPOWIEDŹ mamy proporcję 2 : 1,6: 3,4 czyli razem mamy podział na 7 części, z których mąka 1-go rodzaju mąka 2-go rodzaju mąka 3-go rodzaju liczymy cenę za cała mąkę ilość *cena za jeden kg i jeszcze trzeba pamiętać o 5% czyli cena *1,05

Zadanie.2 Pani Kowalska ma zamiar upiec szarlotkę. W książce kulinarnej znajduje się przepis na szarlotkę dla 6 osób. Jest w nim napisane, że na taką ilość ciasta potrzeba 300g mąki. Ile gramów mąki musi przygotować pani Kowalska, aby mogła upiec ciasto dla 10 osób? Pani Kowalska ma zamiar upiec szarlotkę. W książce kulinarnej znajduje się przepis na szarlotkę dla 6 osób. Jest w nim napisane, że na taką ilość ciasta potrzeba 300g mąki. Ile gramów mąki musi przygotować pani Kowalska, aby mogła upiec ciasto dla 10 osób?

ODPOWIEDŹ g x 6x = 3000 x= 500g g x 6x = 3000 x= 500g Odp : Pani Kowalska musi przygotować 500 g mąki. Odp : Pani Kowalska musi przygotować 500 g mąki.

Zadanie.3 Prostokątną działkę podzielono w stosunku 3:5. Większa część działki ma powierzchnię 1250 m 2. Jaka jest powierzchnia całej działki ? Prostokątną działkę podzielono w stosunku 3:5. Większa część działki ma powierzchnię 1250 m 2. Jaka jest powierzchnia całej działki ?

ODPOWIEDŹ x x x = 3 * x = 3750 / : 5 X= 3750 : 5 X = 750 m 2 Cała działka: =2000m 2

Zadanie.4 Działkę o powierzchni 6000 m 2 podzielono na dwie, z których jedna ma powierzchnię 2000 m 2. Oblicz stosunek powierzchni mniejszej działki do powierzchni większej działki Działkę o powierzchni 6000 m 2 podzielono na dwie, z których jedna ma powierzchnię 2000 m 2. Oblicz stosunek powierzchni mniejszej działki do powierzchni większej działki

Odpowiedź 2000 m 2 (m) 4000 m 2 (w) (m) 2000 (m) = = 1: = = 1:2 (w) 4000 (w) 4000 Pewnie zastanawiacie skąd się wziął ten końcowy wynik 1:2 otóż stąd, że 2000 można skrócić z 4000 wtedy wyjdzie nam ½ a to można równie dobrze zapisać w stosunku 1:2

Zadanie.5 Prostokątną działkę o powierzchni 1400 m 2 podzielono na dwie działki w stosunku 2:5. Jaka jest powierzchnia każdej z działek ? Prostokątną działkę o powierzchni 1400 m 2 podzielono na dwie działki w stosunku 2:5. Jaka jest powierzchnia każdej z działek ?

Odpowiedź X X * * 5 X = X = * * 5 X = = 1000 m :5 = 2+5 = 7 2:5 = 2+5 = : 7 = : 7 = 200 2*200 = 400m 2 2*200 = 400m 2 powierzchnia I działki powierzchnia I działki 400 m m 2 Powierzchnia II działki 1000m 2 Powierzchnia II działki 1000m 2 Skracamy 1400 z 7

KONIEC KONIEC KONIEC