Schematy
Od góry, od lewej strony mamy pętlę immobilizera, czyli popularnie zwane „ucho”, dlatego, że jest to element, który „nasłuchuje”. Niżej wygląd podstawki, w której umieszczone są bezpieczniki. Po prawej stronie, na górze - „serce” urządzenia antykradzieżowego, czyli sterownik przetwarzający sygnały i wysyłający do sterownika silnika pozwolenie pracy samochodu. Od razu narysowana jest wtyczka i rozmieszczenie pinów. Zwróćmy uwagę, że Volvo nie stosuje skrótów, tak jak Amerykanie i Japończycy. Na schematach Volvo mamy liczby. I tak: liczba 4/22 określa sterownik immobilizera. Ta liczba widoczna jest na schemacie rozmieszczenia elementów, a także na właściwym schemacie połączeń elektrycznych. Oczywiście jest cały rozdział ze spisem wszystkich symboli liczbowych. Tam możemy znaleźć wyjaśnienia poszczególnych oznaczeń. Odwrotnie, szukając słowa „immobilizer” znajdziemy jego symbol liczbowy. Dalej mamy zaznaczone miejsce przykręcania mas do nadwozia (masa wtyczki diagnostycznej 31/15). Trzeba zwrócić uwagę, że masa sterownika immobilizera oznaczona 31/51 jest wprowadzona do komory silnika (prawy dolny rysunek). Na tym samym rysunku mamy też sterownik silnika 4/45 i 4/46 oraz masy 31/4, 31/44. Skrzynka z bezpiecznikami zawiera bezpieczniki 11/4 i 11/8 (to właśnie one zabezpieczają immobilizer) oraz bezpiecznik 11/15 chroniący złącze diagnostyczne. Liczby określające dane urządzenia, bądź element, nie są przypadkowe. Liczba 31 to oznaczenie międzynarodowe masy. Liczba po kresce oznacza po prostu kolejność. Czwórką oznacza się sterowniki, a 17 - to wtyczka diagnostyczna. Bezpieczniki znajdujemy pod liczbą 11, a przekaźniki muszą mieć na początku dwójkę. Złącza to liczba 24, stacyjka- 3, akumulator - 1, a pętla od immobilizera- 7. Nadaje to pewien porządek.