Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 3. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI ON-LINE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Podstawy termodynamiki
Dane INFORMACYJNE Zmiany stanów skupienia Nazwa szkoły:
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Opracowanie wyników pomiarów
Część eksperymentalna konkursu:
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
DUŻA MOC MAŁEJ ŚWIECZKI
Problemy rynku pracy..
1.
Działanie 9.2 Efektywna dystrybucja energii
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Energia.
451.Woda o masie m=1kg o temperaturze t o =10 o C została zamieniona w parę. Na jaką wysokość można podnieść masę M=10ton za pomocą energii dostarczonej.
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
428.Ile gramów lodu o temperaturze t p =-18 o C można stopić przy pomocy m=8,5kg wody o temperaturze t=55 o C?
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Temat: Energia w ruchu harmonicznym
Pierwsza zasada termodynamiki
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Ciepło właściwe Ciepło właściwe informuje o Ilości ciepła jaką trzeba dostarczyć do jednostki masy ciała, aby spowodować przyrost temperatury o jedną.
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
598.Silnik elektryczny o mocy użytecznej P=0,4kW porusza łopatki wirujące w naczyniu zawierającym V=8 litrów wody. W wyniku tarcia łopatek woda ogrzewa.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Tablica liczbowa – dodawanie i odejmowanie
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego JAKIE CZYNNIKI WPŁYWAJĄ NA ROZPUSZCZANIE SIĘ SUBSTANCJI W WODZIE?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
INŻYNIERIA MATERIAŁÓW O SPECJALNYCH WŁASNOŚCIACH Przyrost temperatury podczas odkształcenia.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Termodynamiczna skala temperatur Stosunek temperatur dowolnych zbiorników ciepła można wyznaczyć mierząc przenoszenie ciepła podczas jednego cyklu Carnota.
Temat doświadczenia: Badanie prawa Archimedesa Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1.
425.Ile pary wodnej o temperaturze t=100oC skroplono w mieszaninie wody o masie m1=150g i lodu o masie m2=100g, jeśli temperatura końcowa była tk=75oC.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Wzory termodynamika www-fizyka-kursy.pl
„Fizyczna karuzela”- eksperymenty
Narodowa Strategia Spójności
586.Jaka jest moc czajnika elektrycznego, który w ciągu t=10min ogrzewa m=0,6kg wody od temperatury t1=10oC do temperatury t2=100oC? Sprawność czajnika.
473. V=2litry azotu znajduje się w butli pod ciśnieniem p=0,1MPa
Temat doświadczenia: Badanie prawa odbicia i załamania światła
Podsumowanie realizacji projektu pn. Akademia TRIZ dla biznesu.
Zapis prezentacji:

Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Wyznaczanie ciepła właściwego wody Ciepło właściwe (C w ): ilość energii (ciepła) potrzebna do podniesienia temperatury o 1 stopień ciała o masie 1kg. Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Qenergia elektryczna dostarczona do czajnika m masa wody w czajniku c w ciepło właściwe wody T p i T k temperatura początkowa i końcowa Po przekształceniach otrzymujemy wzór na ciepło właściwe wody: KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 1 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 4 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 2 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 6 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 5 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 7 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 8 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 9 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK , , Porównaj otrzymane wyniki z wynikami poprawnymi KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody Odpowiedz na pytania zawarte w karcie pracy PYTANIE 1 Co to jest ciepło właściwe wody ? KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody Odpowiedz na pytania zawarte w karcie pracy PYTANIE 2 Jakie wielkości potrzebne są do wyznaczenia ciepła właściwego wody ? KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody Odpowiedz na pytania zawarte w karcie pracy PYTANIE 3 Dlaczego otrzymałeś większą wartość ciepła właściwego niż wartość podawana w tablicach fizycznych czyli (4200 J/kgK) ? KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności