Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Advertisements

uczyć się języka angielskiego
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wykonał : Jakub Świątkowski
Sprawdzian także dla rodziców
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Jaką funkcję odgrywa mózg?
Wprowadzenie teoretyczne Podstawowe informacje
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Style uczenia się i typy uczniów
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Nauczanie zintegrowane
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Gdyńska księgarnia „Filiżanka literatury”
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
WZROKOWCY, SŁUCHOWCY I KINESTETYCY, CZYLI JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE?
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
Metody sprawnego uczenia się.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Nowoczesne techniki uczenia się
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
Nowoczesne techniki uczenia się
Jaki jest Twój dominujący zmysł?
…rozwijając umiejętności, otwieramy możliwości …
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Recepty na dobre czytanie
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
Metoda stymulacji polisensorycznej
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Wspomaganie procesu efektywnego uczenia się
Zapis prezentacji:

Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk

 29%- wzrokowcy  34%- słuchowcy  37%- -kinestetycy

Punktacja odpowiedzi NIGDY – 1 pkt. RZADKO- 2 pkt. CZASAMI- 3 pkt ZAZWYCZAJ- 4pkt ZAWSZE- 5 pkt

Uczeń o dominacji wzrokowej – preferencje wizualne: - starannie prowadzi zeszyty, ładnie pisze, - dba o swój wygląd, - mówi szybko, nieco chaotycznie, - lepiej pisze, niż mówi, - jest spostrzegawczy, wrażliwy na kolory, - bardziej pamięta kolor książki niż jej tytuł, - robi kolorowe notatki, - w czasie uczenia się lubi spokój i porządek wokół siebie, - kiedy się nudzi – rysuje, pisze, przegląda książkę albo patrzy się w okno. Proponowane metody przekazywania informacji: - wykorzystanie dynamiki całego ciała, - zagospodarowanie w pomieszczeniu lekcyjnym miejsc na poziomie oczu w celu umieszczenia tam plakatów, - stosowanie płyt CD, foliogramów, slajdów, tabel, kolorowych pisaków i kredy, - pokazywanie interesujących i kolorowych książek, - częste zmienianie form pracy, stosowanie różnych pomocy naukowych, - umieszczanie kluczowych słów dookoła klasy.

Uczeń o dominacji słuchowej - preferencje audytywne: - mówi dużo, melodyjnie, ma przyjemny głos, - woli słuchać niż czytać lub pisać, - chętnie bierze udział w dyskusji, - najbardziej lubi mówić sam, - ma dobry słuch, - nuci, śpiewa, - robi błędy ortograficzne (bo pisze tak, jak słyszy), - hałas go rozprasza. Proponowane metody przekazywania informacji: - prowadzenie dyskusji w parach i grupach, grupowe przeprowadzanie powtórek, - urządzanie "występów gościnnych", - organizowanie minidebat, - czytanie z odpowiednią intonacją, rapowanie, rymowanie, deklamacje, - traktowanie muzyki jako źródła relaksu, pobudzenia, wizualizacji oraz pomocy w powtórce materiału.

Uczeń o dominacji ruchowej - preferencje kinestetyczne: - mówi wolno, czasem z trudem, - dość żywiołowo gestykuluje, - musi się ruszać w czasie mówienia czy myślenia, - w klasie robi największe zamieszanie, - podnosi rękę do odpowiedzi, nawet jeśli nie zna odpowiedzi, - ma bałagan w tornistrze i w piórniku, - kiedy się nudzi, zaczyna się wiercić, huśtać na krześle. Proponowane metody przekazywania informacji: - stosowanie mimiki, języka ciała, - demonstrowanie pojęć za pomocą gestów i ruchów, - przeprowadzanie ćwiczeń rozluźniających, - przeprowadzanie ćwiczeń polegających na projektowaniu i konstruowaniu, - organizowanie wycieczek i zajęć w terenie, wprowadzenie ruchu fizycznego.

to pomoce i wskazówki, dzięki którym uczeń: poszerza swoją wiedzę, pogłębia swoje zainteresowania, rozwija nowe pomysły, komunikuje się z innymi, uczy się dyskutować.

-DEBATA – forma dyskusji, w której uczestnicy - podzieleni są na dwie grupy - „za” i „przeciw”.

zachowania,metody, informacje, które warto spakować do walizki, które warto zapamiętać, zabrać ze sobą i zastosować.. Zachowania, metody, informacje, które były złe, nietrafne i nieinteresujące

PRZYDATNA LITERATURA  Angelöw, B. (1998), Jak się uczyć skutecznie, szybko i przyjemnie, Poznań: Moderski i S-ka.  Bogdanowicz, M. (2007), Uczeń z dysleksją w domu, Gdynia: Wydawnictwo Pedagogiczne Operon.  Buehl, D. (2004), Strategie aktywnego nauczania czyli Jak efektywnie nauczać i skutecznie uczyć się, Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne.  Drapeau, Ch. (2002), Jak uczyć się szybko i skutecznie, Warszawa: KDC.  Dudley, G. (1986), Jak podwoić skuteczność uczenia się, Warszawa: MEDIUM.  Fernstermacher, G.D., Solis, J. (2000), Style nauczania. Warszawa: WSiP.  Linksman, R. (2005), W jaki sposób szybko się uczyć. Warszawa: Świat Książki.  Łukasiewicz, M. (2006), Sukces w szkole, Poznań : Rebis.