Praktyki zagraniczne- Drezno, Niemcy 2016 Projekt Erasmus +

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Krzywe kalibracyjne Anna Kolczyk gr. B2.
Advertisements

Biochemiczne zapotrzebowanie na tlen (5-dniowe)
Wykonał: Filip Chrobak
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
Określenie pH wody na terenie gminy Raba Wyżna
Czynniki kształtujące odczyn i przewodność elektrolityczną właściwą ekstraktów wodnych kory sosny zwyczajnej Justyna Kudelska Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy.
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
Uniwersytet Warszawski Pracownia Radiochemii
Zjawisko rdzawej wody i możliwe środki zaradcze
Za pomocą metody Benedicta sprawdzamy, czy w liściu jest skrobia.
ANALIZA OBJĘTOŚCIOWA (= analiza miareczkowa), dział analizy chemicznej którego podstawą jest miareczkowanie.
Gimnazjum nr 42 Nasza wycieczka rozpoczęła się 5 maja o godzinie 23:00. Punktualnie zebraliśmy się przed autokarem i zajęliśmy swoje miejsca. Wszyscy.
Fotosynteza Fotosynteza to złożony proces biochemiczny zachodzący głównie w liściach, a dokładniej w chloroplastach. Przeprowadzany jest jedynie przez.
Autor: Tomasz Ksiądzyk
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
CHROMATOGRAFIA CIENKOWARSTWOWA
POMIAR TEMPERATURY TOPNIENIA
Czas wyboru nadszedł- zostań chemikiem
Średniowieczna pracownia alchemiczna
EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Barwa wskaźników w roztworze kwasu octowego:
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu
Charakterystyka zawodu Technikum nr 1 kształci w zawodzie: technik ochrony środowiska. Program tej klasy adresowany jest do uczniów o zainteresowaniach.
Prezentacja semestralna – semestr trzeci
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Badanie odczynu produktów użytku domowego za pomocą wskaźników.
Chemia analityczna Analiza wolumetryczna Zakład Chemii Medycznej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Staż w Ubedzie w Hiszpanii.
Podstawowe definicje i pojęcia
DOBRE KWALIFIKACJE – DOBRY START
Zapraszam do oglądania prezentacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego „Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
Skala ph.
Prezentacja z ćwiczeń Informatyka dr inż. Andrzej Grząka
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
Warsztaty początkowe dla nauczycieli, października 2012 Badania hydrologiczne Jarosław J. Napiórkowski Instytut Geofizyki PAN
Ile dwutlenku węgla jest w C-C?. Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c–
Wyniki badań Prezentację wykonał: Marek Kurańda Grupa 3
Badanie wód jezior lobeliowych
Projekt otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi wydawca. Narodowa Agencja Programu Erazmus.
WARSZTATY W ZSCH Program kampanii „Zdrowy oddech” obejmował 4 sobotnie spotkania ( ) w ZSCH w celu przeprowadzenia zajęć warsztatowych.
Kółko biologiczne Izolacja DNA z cebuli.
Technik żywienia i usług gastronomicznych Technik eksploatacji portów i terminali Technik obsługi turystycznej Technik architektury krajobrazu Technik.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
Barwy i zapachy świta (cz. I - barwniki)
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
Autor dr inż. Andrzej Rylski Miernictwo przemysłowe (TS) 6. Sensory, przemysłowe realizacje czujników fizyko-chemicznych.
ROZKŁAD WYBRANYCH ZWIĄZKÓW FARMACEUTYCZNYCH W PROCESIE UV BEZ I Z DODATKIEM TiO 2 Politechnika Śląska Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki Instytut.
Ile gramów 3% roztworu saletry potasowej (KNO 3 ) można otrzymać mając do dyspozycji 50 g tego związku i wodę? Gęstość roztworu 1,1 kg/litr.
Mobilność realizowana przez ZSP nr 2 w Końskich w ramach Projektu p.t.: „Mobilność uczniów technikum usług fryzjerskich i technikum budownictwa – kluczem.
ANALIZA MIARECZKOWA wykład
Nadprzewodnictwo Nadprzewodnictwo-Cecha przewodnika elektrycznego, polegająca na tym, że w pewnych warunkach ma on zerową rezystancję. Innymi ważnymi zjawiskami.
Żurawka kontra IIB! Dnia 26 maja nasza szkoła obchodziła Dzień Ziemi. Każda klasa dostała zadanie do wykonania, klasa IIB(czyt. nasza wspaniała ) miała.
WARSZTATY BIOLOGICZNE
Społeczna Szkoła Podstawowa w Budziskach
Imię i nazwisko nauczyciela
Projekt „Od Technika do Europejczyka
Daniel Pasternak Projekt Erasmus+.
Wyjazd Klasy 3 Technikum
,,Od Technika do Europejczyka
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
Analiza objętościowa (miareczkowa) - zadania z rozwiązaniem / cz. II
Zapis prezentacji:

Praktyki zagraniczne- Drezno, Niemcy 2016 Projekt Erasmus +

SBG- Sächsische Bildungsgesellschaft für Umweltschutz und Chemieberufe Dresden mbH SBG jest instytucją edukacyjną zajmującą się kształceniem zawodowym, dalszym kształceniem i przygotowaniem do zawodów w kierunkach przyrodniczych, chemicznych, związanych z ochroną środowiska, budownictwem i florystyką.

Tydzień I- miareczkowanie alkacymetryczne Miareczkowanie alkacymetryczne polega na miareczkowaniu kwasu zasadą. Podczas zajęć przygotowywaliśmy roztwór NaOH o stężeniu 0,1 m/dm 3 Aby przygotować roztwór o takim stężeniu należy odważyć 4g NaOH i przenieść ilościowo do kolby na 1L. Następnie przygotowaliśmy trzy kolby z odpowiednią ilość kwasu, wody i wskaźnika i miareczkowaliśmy, aż do uzyskania koloru lub odbarwienia roztworu. Na końcu obliczaliśmy stężenie kwasu i tworzyliśmy raport.

Tydzień I – miareczkowanie kompleksometryczne Miareczkowanie kompleksometryczne jakie wykonywaliśmy na zajęciach miało na celu wykrycie ilości wapnia w wodzie kranowej, titrantem było przygotowane przez nas EDTA, aby przygotować roztwór EDTA o stężeniu 0,2 m/dm 3 należało odważyć 0,04g CaCO 3 i przenieść do kolby miarowej na 1 L. Tak przygotowanym roztworem można rozpocząć miareczkowanie. Następnie przygotowaliśmy trzy próbki wody kranowej i do niej dodaliśmy wskaźnik, następnie miareczkowaliśmy EDTA w trakcie miareczkowania roztwór zabarwił się na niebiesko. Po zakończeniu zajęć zrobiliśmy obliczenia i raporty.

Tydzień I – miareczkowanie potencjometryczne Miareczkowanie potencjometryczne - w chemii analitycznej to technika miareczkowa polegająca na pomiarze zmian napięcia elektrycznego generowanego przez ogniwo złożone z elektrody wskaźnikowej i elektrody odniesienia w funkcji objętości dodanego titranta, nasz zestaw do miareczkowania składał się również z pHmetru. Podczas I próby miareczkowaliśmy co 1 cm 3, aż do skoku pH, a w II próbie przed skokiem miareczkowaliśmy bardzo dokładnie, bo aż 0,1 cm 3,aby wykryć dokładne miejsce skoku pH Następnie sporządzaliśmy wykres skoku pH i raport.

Tydzień II – pobieranie próbek wody rzecznej i gleby Pobieranie próbek gleby również należy rozpocząć od wybrania odpowiedniego miejsca najlepiej płaskiego podłoża, przy pomocy specjalnego urządzenia, które wbija się w ziemię pozyskuje się próbkę, którą później przeznacza się do badać. Aby pobrać próbkę należy wbić urządzenie w ziemię mocno docisnąć i wkręcić, a następnie wyciągnąć i 5 cm warstwy wierzchniej odrzuca się. Glebę przenosi się do pojemnika i przenosi do laboratorium Pobieranie próbek wody z rzeki należy rozpocząć od wybrania odpowiedniego miejsca, następnie należy przymocować butelkę do uchwytu i włożyć do wody. Na wstępie należy wypłukać butelkę trzy razy i dopiero pobrać próbkę wsadzają butelkę do wody wlotem do dołu i przekręcić, gdy próbka będzie pobrana należy zmierzyć jej temperaturę, zakręcić butelkę i opisać warunki w jakich została pobrana np. pogoda.

Tydzień III – Badanie ilości paracetamolu w tabletce metodą spektroskopii za pomocą aparatu UV- Vis Na początku, należało przygotować próbkę badaną i kontrolną, aby sporządzić próbkę badaną rozdrobniliśmy tabletkę w moździerzu i przy pomocy metanolu przenieśliśmy do kolby miarowej na 1L i dopełniliśmy wodą destylowaną do kreski. Aby przygotować kontrolną próbkę odważyliśmy odpowiednią ilość czystego paracetamolu i przenieśliśmy go za pomocą metanolu do kolby miarowej na 1 L i uzupełniliśmy wodą destylowaną do kreski. Następnie przygotowaliśmy 5 próbek o określonym stężeniu próbki kontrolnej i próbki badanej. Następnie aparatem UV-Vis przeprowadziliśmy analizę i pokazaliśmy wyniki i obliczenia koordynatorowi zajęć.

Tydzień III – Chromatografia chlorofilu i karotenu w liściach zielonych i czerwonych Ćwiczenie to rozpoczęliśmy od zebrania zielonych i czerwonych liści. Następnym krokiem było roztarcie ich w moździerzu z piaskiem, CaCO 3 oraz odrobiną rozpuszczalnika, po roztarciu i dodaniu reszty rozpuszczalnika, przesączyliśmy i zlaliśmy barwniki do butelek. Następnie przeprowadziliśmy chromatografię cienkowarstwową. Na specjalnej płytce zrobiliśmy kropki z barwnika i włożyliśmy do chromatografu i czekaliśmy. Po zakończeniu wyjęliśmy płytkę i było widać jak rozdzieliły się barwniki. Prowadząca zajęcia przygotowała dla nas wykres i zakończyliśmy ćwiczenie.

Tydzień IV – Mikrobiologia, tworzenie pożywek Mikrobiologia to nauka o mikroorganizmach. W czasie naszych zajęć tworzyliśmy pożywki dla bakterii: Standard I Agar i Endo Agar. Tworzenie takich pożywek odbywa się w sterylnych warunkach przy włączonym palniku i przy użyciu wysterylizowanego sprzętu. Najpierw przygotowuje się płyny do tworzenia pożywek, a następnie rozlewa się je do plastikowych pojemniczków w cisz, żeby żadne bakterie się tam nie dostały.

Tydzień IV – Hodowanie bakterii z wody rzecznej po 48h Na wcześniej przygotowane pożywki nanieśliśmy próbki wody rzecznej i włożyliśmy do pieca ustawionego na 30C na 48h. Po tym czasie opisaliśmy wyhodowane bakterie.

Zajęcia laboratoryjne

Podsumowanie praktyki

Program kulturowy- Drezno W programie kulturowym zaplanowanym przez naszą szkołę znalazła się wycieczka, z przewodnikiem, po Dreźnie. W jej trakcie zobaczyliśmy Zwinger, gmach opery Sampera, Katedrę oraz Orszak Książąt,.

Program kulturowy- Lipsk Podczas wycieczki do Lipska, która odbyła się 7 maja, spacerowaliśmy ulicami miasta i zobaczyliśmy m.in. Kościoły protestanckie św. Mikołaja i św. Tomasza oraz przejechaliśmy tramwajem na miejsce, gdzie znajduje się pomnik Bitwy Narodów.

Program kulturowy- Berlin Stolica Niemiec to jeden z najciekawszych punktów programu kulturowego. Nasza wycieczka rozpoczęła się rejsem. Obejrzeliśmy m.in. Gmach Parlamentu Rzeszy, Bramę Brandenburska i Mur Berliński.

Program kulturowy – Szwajcaria Saksońska Twierdza w Szwajcarii Saksońskiej była ostatnim punktem naszego programu kulturowego. Widoki, które tam zastaliśmy zapierały dech w piersiach.