Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
Advertisements

PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
CLR na platformie .NET Tomasz Kostarski.
Opracowała: Elżbieta Fedko
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 2: Wstęp do programowania w Pascalu © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 1: Wprowadzenie do programowania.
P O D S T A W Y P R O G R A M O W A N I A
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Praktyka Programowania Semestr I: –wykład - 1 godz. –laboratorium - 1 godz. –projekt - 1 godz.
Podstawy programowania
Programowanie obiektowe Andrzej Ziółkowski Wykład 7.
Opcje kompilatora g77 g77 [opcje] pliki_źródłowe Opcje: -c tylko kompilacja bez linkowania -S kompilacja do kodu assemblera -E tylko pre-processing -o.
Algorytmy i struktury danych
Wstęp do programowania obiektowego
Matura z informatyki Arkusz I.
JAKO CZĘŚĆ NASZEGO ŻYCIA
Wstęp do interpretacji algorytmów
Temat : Części komputera
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Wprowadzenie do programowania w języku Turbo Pascal
PODSTAWY PROGRAMOWANIA
INFORMATYKA II Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
ALGORYTMY Opracowała: ELŻBIETA SARKOWICZ
Budowa algorytmów Algorytm: skończony ciąg operacji wraz z ściśle sprecyzowanym porządkowaniem ich wykonywania, które po realizacji dają rozwiązanie dowolnego.
ALGORYTMY.
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Algorytmy.
Podstawy programowania
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Algorytmy z przykładami w Turbo Pascal 7.0
20 września 2003r. Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie Wstęp do algorytmiki Autor: Marek Magiera.
Programowanie Podstawowe pojęcia.
Generator analizatorów leksykalnych
GIMNAZJUM nr 1 W BIERUNIU
Programowanie strukturalne i obiektowe
Informatyka MZT1 Wykład 3.
ALGORYTMY.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
5 Etapów Pracy Kompilatora
„Nie musisz być geniuszem, aby programować….”
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Implementacja systemu
A. Jędryczkowski – 2007 r.. Algorytmem nazwiemy ścisły przepis postępowania, którego wykonanie gwarantuje otrzymanie danych wynikowych z dostarczonych.
Architektura PC.
Lekcja organizacyjna Klasa III.
Elementy zestawu komputerowego
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Podstawy programowania
Metody numeryczne metody rozwiązywania problemów matematycznych za pomocą operacji na liczbach. Otrzymywane tą drogą wyniki są na ogół przybliżone, jednak.
Algorytmika.
Wprowadzenie do programowania
C++.
Obliczalność czyli co da się policzyć i jak Model obliczeń maszyna licznikowa dr Kamila Barylska.
ALGORYTMY-WPROWADZENIE. ALGORYTMY W ŻYCIU CODZIENNYM
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Podstawy programowania
Wstęp do interpretacji algorytmów
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Wstęp do programowania Wykład 1
Podstawy programowania
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Efektywność algorytmów
Wstęp do programowania WWW: mirek.ii.uph.edu.pl/programowanie
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Podstawy programowania
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Format rozkazu Tryby adresowania.
Zapis prezentacji:

Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I

Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5. Kod źródłowy 6. Kod wynikowy 7. Kod wykonywalny 8. Linker 9. Translator 10. Plik

Problem  Problem – zadanie do rozwiązania.  Specyfikacja zadania – określenie danych wejściowych oraz wyników, które powinny być uzyskane, a także warunków jakie powinny one spełniać.

Algorytm  Algorytm jest skończonym ciągiem czynności, które prowadzą do rozwiązania zadania lub osiągnięcia określonego celu.  Algorytm definiuje: dane wejściowe, na których wykonywane są działania, reprezentowane przez odpowiednie struktury danych; operacje realizujące cel algorytmu; kolejność wykonywania działań.

Komputer Program komputerowy  Komputer – urządzenie elektroniczne służące do automatycznego przetwarzania danych według zadanego algorytmu.  Program komputerowy – algorytm zapisany w odpowiednim języku programowania zrozumiałym przez komputer (np. w języku maszynowym procesora – ciąg liczb stanowiących rozkazy i dane dla procesora).

Etapy powstawania programu  Kod źródłowy – ciąg instrukcji języka programowania (np. Pascal, C), w którym zakodowano algorytmy stanowiące rozwiązanie problemu. Przed wykonaniem program źródłowy należy przetłumaczyć na postać zrozumiałą dla komputera czyli na kod wynikowy.  Kod wynikowy - kod pośredni w języku maszynowym, który jest zrozumiały dla komputera; ciąg rozkazów i danych procesora, zapisanych w pamięci komputera w kodzie binarnym.

Etapy powstawania programu Kod wynikowy jest przekształcany przez program linkera do postaci wykonywalnej.  Linker – program łączący kody wynikowe odpowiednich modułów programu w kod wykonywalny, który może być wielokrotnie uruchamiany w komputerze.  Kod wykonywalny - zawiera liczby, które są pobierane z pamięci komputera przez procesor i interpretowane jako rozkazy podlegające wykonaniu lub jako dane stanowiące argumenty rozkazów.

Etapy powstawania programu  Translator – realizuje przekształcenie programu z postaci źródłowej na postać wynikową.  Rodzaje translatorów: kompilatory, interpretatory.  Kompilator – program przetwarzający kod źródłowy na kod wynikowy (kod pośredni w języku maszynowym, który jest zrozumiały dla komputera).  Interpretator – realizuje translację instrukcji naprzemiennie z ich wykonywaniem; przy zastosowaniu interpretatora każde wykonanie programu jest związane z jego ponowną translacją (np. Basic, SQL).

Etapy rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera  analiza poprawności rozwiązania,  ocena efektywności algorytmu (złożoności obliczeniowej),  kodowanie algorytmu w postaci instrukcji języka programowania (projekt programu komputerowego),  zapis programu do pliku,  kompilacja i usuwanie usterek,  utworzenie wersji wykonywalnej,  automatyczne wykonanie programu w komputerze,  testowanie i analiza wyników.

Etapy rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera  analiza poprawności rozwiązania,  ocena efektywności algorytmu (złożoności obliczeniowej),  kodowanie algorytmu w postaci instrukcji języka programowania (projekt programu komputerowego),  zapis programu do pliku,  kompilacja i usuwanie usterek,  utworzenie wersji wykonywalnej,  automatyczne wykonanie programu w komputerze,  testowanie i analiza wyników.

Etapy rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera