Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybrane organy UE – Traktat Lizboński. Cz. II
Advertisements

Flaga Unii Europejskiej
Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
Polska Centrala Firm Symulacyjnych CENSYM
Polska w strefie Schengen
Witamy w Parlamencie Europejskim
Europa NASZ DOM.
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
dr inż. Włodzimierz Kujanek Zielona Góra, 20 marca 2009 r.
Poszukiwanie partnerów – czyli jak stworzyć dobre konsorcjum.
WSZYSKO O EROPARLAMENCIE. KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ.
HARMONIZACJA PODATKÓW W KRAJACH UE
Katarzyna Michalska kl.V a
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Wyjazdy zagraniczne studentów GWSP w ramach programu LLP-Erasmus.
Wsparcie rolnictwa ekologicznego w krajach UE
POLSKA W UNI EUROPEJSKIEJ
Gospodarczo-polityczny związek demokratycznych państw europejskich
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
UE w skrócie.
Unia Europejska.
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Ekonomika ochrony zdrowia (I)
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
PODATEK VAT W ROLNICTWIE
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
Integracja polityczna państw świata
Dane na Senat r. prof. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski.
V Gminny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej Jasionka, 9 maja 2014 r.
Zmienia życie, otwiera umysły Inauguracja 2015/2016 WNEiZ.
Źródła Prawa Wspólnotowego Centrum Informacji Europejskiej Aleksander PARZYCH.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
1. 2 Konferencja regionalna POWT Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Wałbrzych, r.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
PROGRAM RZĄDOWY RODZINA 500+ Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. poz. 195 ) KOORDYNACJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH.
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Quiz dotyczący Unii Europejskiej. Czyja to Flaga? -Niemiec -Austrii -Polski.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_05_ Europa Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Vlastivěda Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Global Ordering System Ogólna informacja o projekcie System GOS daje możliwość rozwijania biznesu na jakościowo innym poziomie: Nowa skala – możliwość.
Program INTERREG IV C oraz programy współpracy transnarodowej Europa Środkowa & Region Morza Bałtyckiego Agnieszka Osipiuk Natalia Madajczyk Oddział Programów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Marek Strączkowski Leczenie cukrzycy w roku 2010 – nowe możliwości i perspektywy na przyszłość Klinika Endokrynologii, Diabetologii i Chorób Wewnętrznych.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Unia Europejska. Kraje członkowskie: AUSTRIA STOLICA: Wiedeń JĘZYK URZĘDOWY: niemiecki W Unii Europejskiej od: 1 stycznia 1995.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
STRUKTURA GEOGRAFICZNA POLSKA I JEJ SĄSIEDZI Wyk. xxx Ekonomia 3, grupa 4.
Historia rozszerzeń Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej.
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Firmy globalne.
Dr hab. Arkadiusz Sadowski Wydział Ekonomiczno-Społeczny
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
Prof. dr hab. Walenty Poczta Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Młodzież wiejska w PO Wiedza Edukacja Rozwój
Zapis prezentacji:

Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego azarzyc@sgh.waw.pl

A.M. Zarzycka Plan wykładu Istota euromarketingu. Standaryzacja i adaptacja działań w ramach eurorynku. Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE. Segmentacja eurorynku i eurokonsument. Badania marketingowe w UE. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki UE. Kształtowanie produktu na rynku UE.

Plan wykładu c.d. Decyzje dotyczące cen na rynku UE. A.M. Zarzycka Plan wykładu c.d. Decyzje dotyczące cen na rynku UE. Dystrybucja produktów na obszarze eurorynku. Działania promocyjne na rynku UE.

Literatura podstawowa: A.M. Zarzycka Literatura podstawowa: „Eurobiznes” pod. red. M. K. Nowakowskiego, SGH, Warszawa 2008; rozdziały: I, VI. A. Sznajder, Euromarketing, PWN, Warszawa 1999.

A.M. Zarzycka Istota euromarketingu. Standaryzacja i adaptacja działań w ramach eurorynku.

Euromarketing (marketing europejski) A.M. Zarzycka Euromarketing (marketing europejski) marketing w krajach, które tworzą Unię Europejską dostosowanie strategii i elementów marketingu- mix do szczególnych warunków Europejskiego Rynku Wewnętrznego

A.M. Zarzycka Kraje UE 1957 – Belgia, Francja, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Włochy 1995 - Dania, Irlandia, Wielka Brytania, Grecja, Hiszpania, Portugalia, Austria, Finlandia, Szwecja 2004 – Cypr, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Malta, Polska, Słowacja, Słowenia, Węgry 2007 – Bułgaria, Rumunia 27 krajów członkowskich

Euromarketing Eurokonsument Euromarka Euroceny itd. A.M. Zarzycka Terminologia Euromarketing Eurokonsument Euromarka Euroceny itd.

Orientacja eurocentryczna A.M. Zarzycka Orientacja eurocentryczna Orientacja etnocentryczna Orientacja policentryczna Orientacja regiocentryczna (eurocentryczna) Orientacja geocentryczna (globalna)

A.M. Zarzycka Specyfika rynku UE harmonizacja uwarunkowań działania przedsiębiorstwa w obszarze regulacji gospodarczych zróżnicowanie w zachowaniach i preferencjach konsumentów w poszczególnych krajach

Podejście do eurocentryzmu A.M. Zarzycka Podejście do eurocentryzmu firmy europejskie firmy spoza regionu UE (np. P&G)

Orientacja eurocentryczna A.M. Zarzycka Orientacja eurocentryczna Strategia standaryzacji Strategia adaptacji

Standaryzacja strategii marketingowych na eurorynku A.M. Zarzycka Standaryzacja strategii marketingowych na eurorynku Czynniki sprzyjające Czynniki niesprzyjające integracja JRW i ujednolicenie warunków działań konsumenci oczekują produktów dobrej jakości po jak najniższych cenach standaryzacja jest strategią prostszą i tańszą (oszczędność kosztów) zróżnicowane zachowania i preferencje konsumentów kulturowa heterogeniczność Europy etnocentryzm konsumentów zróżnicowane uwarunkowania kosztowej strony realizacji strategii różnice w sytuacji ekonomicznej obywateli w poszczególnych krajach członkowskich UE

Stopień dyferencjacji i standaryzacji na obszarze eurorynku A.M. Zarzycka Stopień dyferencjacji i standaryzacji na obszarze eurorynku Zależy od: produktów i strategii danego przedsiębiorstwa zakresu samodzielności zagranicznych filii przedsiębiorstwa wielkości barier prawnych, ekonomicznych oraz kulturowych danego instrumentu marketingu

Przykład strategii mieszanej A.M. Zarzycka Przykład strategii mieszanej Henkel (proszki do prania) Persil – euromarka Pollena Rex – marka lokalna