TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Advertisements

Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
WARSZTATY ZAWODOZNAWCZE KLASY 3 B z GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE 24 PAŹDZIERNIKA 2011 DROGA EDUKACYJNA W ZAWODZIE FRYZJERA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT LUTY/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
` PRAKTYKA ZAWODOWA W NIEMCZECH UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ NR 5 IM. JANA PAWŁA II W LUBLINIE W ROKU SZKOLNYM 2005/2006.
TERMINATOR 2– ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT STYCZEŃ/
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEWILLA – ERFURT STYCZEŃ/
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
Londyn 2015/2016.
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
„Szczęście sprzyja odważnym”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEWILLA – ERFURT STYCZEŃ/
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2016 do czerwca 2018 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.
HISZPAŃSKIE PRZYSMAKI Projekt programu Erasmus+ realizowany od września 2017 do sierpnia 2018 Staże zawodowe uczniów i kadry odbyły się w Sewilli w lutym.
„Młodzi fachowcy na europejskim rynku pracy – rzemieślnicze staże w Hiszpanii” Projekt Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia.
Autor i koordynator Projektu Anna Polewczyk
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
„SEVILLA EXPERIMENTALO STAŻE RZEMIEŚLNICZE W HISZPANII” POWERVET PL01-KA Projekt realizowany w ramach Projektu Ponadnarodowa mobilność.
Zapis prezentacji:

TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/ LISTOPAD 2015

REALIZATOR PROJEKTU IZBA RZEMIEŚLNICZA W TARNOWIE PARTNERZY MOVE ON SOLUTIONS SEVILLA HISZPANIA HANDWERKSKAMMER ERFURT – IZBA RZEMIEŚLNICZA NIEMCY

PROJEKT REALIZOWANY W RZSZ W TARNOWIE I PILŹNIE OD LIPCA 2014 DO CZERWCA 2016 WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ

CELE EUROPEJSKIEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA

PODSTAWOWE POJĘCIA CERTYFIKAT - potwierdzenie posiadania określonych kompetencji (wiadomości + umiejętności) EUROPASS MOBILNOŚĆ - dokument potwierdzający szkolenie odbywane w innym kraju europejskim EUROPEJSKIE RAMY KWALIFIKACJI - unijny układ odniesienia umożliwiający porównywanie kwalifikacji (wiadomości + umiejętności + odpowiedzialność za produkt) uzyskiwanych w różnych krajach W ERK wyróżniono 8 poziomów kwalifikacji określonych za pomocą wymagań dotyczących efektów uczenia się.

RODZAJE ZAWODÓW STAŻOWYCH

REKRUTACJA UCZESTNIKÓW  poprzedzona kampanią informacyjną o projekcie,  ogłoszenia kierowane do uczniów ostatnich klas,  spotkania informacyjne w szkołach,  informacje na tablicach ogłoszeń oraz na stronie www Izby Rzemieślniczej PROCES REKRUTACJI OBEJMOWAŁ  złożenie formularza aplikacyjnego  rozmowę kwalifikacyjną  akceptację wniosku przez Zespół Rekrutacyjny  utworzenie listy rezerwowej

KRYTERIA REKRUTACJI UCZESTNIKÓW A/ FORMALNE  ukończony przedostatni rok nauki w danym profilu,  znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym,  odbyte praktyki zawodowe z co najmniej dobrą oceną,  pozytywna opinia wychowawcy i pedagoga szkolnego. B/ JAKOŚCIOWE  wysoka motywacja do wyjazdu,  opinia pracodawcy z praktyk krajowych, wychowawcy, pedagoga szkolnego,  umiejętności współpracy w grupie,  odporność na stres związany z rozłąką z rodziną.

OBOWIĄZKOWE ZAJĘCIA PRZYGOTOWUJĄCE 62/67 godz.  konsultacje językowe w języku angielskim 10 godzin,  kurs języka hiszpańskiego/ niemieckiego od podstaw godzin,  przygotowanie psychologiczne 10 godzin,  podstawy komunikacji międzykulturowej 8 godzin,  przygotowanie pedagogiczne 4 godziny.

ORGANIZACJA PODRÓŻY:  zorganizowana podróż grupowa przy udziale opiekuna, nadzorującego prawidłowy przebieg podróży.  podróż do Erfurtu - najkorzystniejszym środkiem transportu - podstawionym busem,  do Hiszpanii przelot samolotem z Krakowa do Madrytu, przejazd ekspresem z Madrytu bezpośrednio do Sewilli.

ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA SEWILLA - Hiszpania  Rezydencja Universitaria Fernando Villalon  Adres: C/ Paraje de Paterna 10, Bormujos  Standard hotelu: Pokoje dwuosobowe wyposażone w funkcjonalną kuchnię i łazienkę.  Bezpłatny dostęp do WIFI.  Możliwość korzystania z pralni, siłowni, sali komputerowej i telewizyjnej.

ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA ERFURT NIEMCY schronisko młodzieżowe Jugendherberge Erfurt Hochheimerstraße 12 Standard: pokoje czteroosobowe z łazienkami, stołówka, pełne wyżywienie, sala TV, dostęp do WIFI.

FIRMY PRZYJMUJĄCA - ZAKŁADY W ERFURCIE warsztaty samochodowe, zakłady fryzjerskie, obróbki metali, cukiernicze, piekarnia Autohaus M. Flügel GmbH Bartosz Piątek, Dominik Szpara Autocenter Kornmaul GmbH & Co. KG Gabriel Fulara, Jakub Zięba Bäckerei und Konditorei Matthias Rüger Bartłomiej Kolak, Klaudia Madejska Frau Jana Gebhardt Angelika Madeja Frau Silke Doninger Kinga Dziadura Frau Andrea Jülich, Małgorzata Gil MAE Metall und Anlagenbau GmbH Damian Słota Michael Storch „Metallbau Loth“ Mariusz Pietruszka Bäckerei Torsten Roth Wojtuła Krzysztof

FIRMY PRZYJMUJĄCE - ZAKŁADY W SEVILLI – salon fryzjerski, cukiernia, salon samochodowy, restauracje, zakład budowlany Koupas Peluqueros Monika Pyzia Confitería la Campana S.L. Kamil Piekarczyk Fontanería Lama Paweł Stolarczyk, Arkadiusz Lis Restaurante San Marco Izabela Loś, Kacper Żak Norauto, S.A.U. Marcin Kurcz, Jakub Starzyk, Łukasz Mrozek, Dawid Radliński Perro Viejo Tapas Bar Teresa Bryg, Martyna Burza

SCHEMAT ORGANIZACJI STAŻU ZAWODOWEGO  I ETAP - zatwierdzenie zakresu zadań stażysty – w załączniku do umowy stażowej  II ETAP - zapoznanie się ze strukturą organizacyjną firmy oraz typem oferowanych usług, wyszukanie lokalizacji zakładu  III ETAP - zapoznanie się w praktyce z zakresem obowiązków na danym stanowisku pracy  IV ETAP - wdrożenie zasad pracy i etyki zawodowej na stanowisku oraz procedur obowiązujących w firmie  V ETAP - zdobywanie wiedzy i rozwój umiejętności związanych z daną profesją na stanowisku pracy ( SYSTEM „on the Job training”)

REZULTATY STAŻU „MIĘKKIE”  podniesienie umiejętności zawodowych,  podniesienie kompetencji organizacyjnych i społecznych oraz wzrost umiejętności adaptacyjnych,  poznanie specyfiki zagranicznego rynku pracy,  przygotowanie do pracy w środowisku wielokulturowym - wzrost mobilności uczniów,  nabyte kwalifikacje zwiększają konkurencyjność stażystów na rynku pracy i ułatwiają zatrudnienie lub założenie własnej działalności.

REZULTATY STAŻU „TWARDE” KAŻDY Z 24 UCZESTNIKÓW  Przepracował średnio 170 godzin stażowych,  Uczestniczył w 62/67 godz. kursów i zajęć przygotowujących,  Otrzymał 3 certyfikaty potwierdzające kwalifikacje; - Europass Mobilność - Certyfikat wystawiony przez pracodawcę - Dyplom ukończenia kursu przygotowującego  Zdobył umiejętność posługiwania się językiem hiszpańskim/ niemieckim na poziomie komunikatywnym.

EUROPASS MOBILNOŚĆ

ZAWÓD FRYZJER (przykładowy) ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE ZAWODOWE odpowiadające 2 poziomowi ERK  Określenie i zdefiniowanie gatunków, rodzajów i stanu włosów, rozpoznawanie zmian chorobowych i stopnia zniszczenia włosów.  Wybór metod i preparatów do pielęgnacji włosów i skóry głowy oraz stylizacji włosów.  Poznanie nowych technik modelowania, cięcia włosów, nabłyszczania i upinania.

ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE Umiejętność porozumiewania się w języku hiszpańskim/ niemieckim;  Rozumienie słuchania: A1  Rozumienie czytania: A1  Interakcja w mowie: A1  Wypowiedzi ustne: A1  Pisanie: A1

POZIOMY BIEGŁOŚCI JĘZYKOWEJ - opis poziomu A1  Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące życia codziennego.  Potrafi przedstawiać siebie i innych oraz formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada.  Potrafi prowadzić prostą rozmowę, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

DYPLOM UKOŃCZENIA KURSU

CERTYFIKAT OD PRACODAWCY

OPINIE PRACODAWCÓW – NIEMCY Klaudia Madejska - wysoka kultura osobista i pilności na tyle grupy, wykazywana daleko idąca inicjatywa i talent organizatorski. Dominik Szpara- wysoka kultura osobista i pilności w pracy. Bartek Kolak - przewyższał wszystkich umiejętnościami językowymi i wiedzą ogólną. Krzysztof Wojtuła - imponował spokojem i ułożeniem, zyskał fantastyczną opinię w miejscu pracy.

OPINIE PRACODAWCÓW - HISZPANIA Jakub Starzyk - dostał najlepsze noty od szefa, który zaproponował mu nawet pracę w sezonie letnim po ukończeniu szkoły i zdaniu egzaminu czeladniczego. Łukasz Mrozek - wyróżniony przez pracodawcę, za znajomość fachu, profesjonalizm, zaangażowanie, sumienność. Paweł Stolarczyk, Arkadiusz Lis – super pozytywne opinie od pracodawcy, jedni z najlepszych stażystów, wykazali się ogromną pomysłowością w pracy, organizacją, profesjonalizmem, dokładnością i dużym zaangażowaniem w nauce języka hiszpańskiego.

PODSUMOWANIE OCZEKIWAŃ UCZESTNIKÓW PROJEKTU PRZED WYJAZDEM NA STAŻE DO SEVILLI I ERFURTU  Wszyscy uczestnicy projektu zdecydowanie liczyli na podniesienie umiejętności zawodowych i językowych.  Wszyscy uczestnicy planowali udział w celu podwyższenia kwalifikacji zawodowych a połowa dodatkowo w celu zdobycia certyfikatu.  Wysoko wypada ocena przygotowania językowo- kulturowego i psychologiczno-pedagogicznego  30% uczestników miało częściowe obawy związane z wyjazdem za granicę i czasowym oderwaniem od rodziny.

PODSUMOWANIE WYNIKÓW ANKIET EWALUACYJNYCH UCZESTNIKÓW STAŻY W SEVILLI I ERFURCIE  Bardzo wysoko oceniane są obydwa staże, ich przebieg i uzyskane efekty.  Uczestnicy mieli możliwość rozwoju umiejętności kluczowych, których zdobycie w ich warunkach życiowych byłoby w dużym stopniu utrudnione.  Wzrost pozytywnych wypowiedzi uczestników w stosunku do badań przeprowadzonych w połowie stażu.

 Krytyczne spojrzenie na problem emigracji zarobkowej i zatrudniania w Unii Europejskiej.  Docenienie znaczenie opanowania języka obcego na poziomie konwersacji na współczesnym rynku pracy.  Uzyskanie certyfikatów i dokumentów Europass Mobilność przez wszystkich uczestników.  Wysoki profesjonalizm partnerów w Hiszpanii i Niemczech, zarówno na etapie przygotowawczym jak i realizacyjnym.

Grupa trzecia - 24 uczestników od 15 lutego 2016 do 18 marca 2016 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ