CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYKORZYSTANIE B-LEARNING’U W NAUCZANIU JĘZYKA SPECJALISTYCZNEGO (ANGIELSKI W TURYSTYCE) Joanna Jercha - Malinowska.
Advertisements

The Present Continuous
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
Travel Agency A trip to Śląsk. Something about us… Winter Agency is a tour operator and travel agency providing full services for groups and individuals.
I ETAP realizowany na przełomie marca i kwietnia Korzenie cywilizacji Wyprawa w górę Nilu Odkrywanie przeszłości-Dlaczego Mumia nie wstaje Warsztaty ceramiczne.
Mszanka Piotr Wiktor klasa V.
In the mobile showroom. Excuse me. Welcome, sir!
Author: Welcome to London's history and culture.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Music: Nightengale Serenade
Our region Warmia and Mazury General information The Warmia and Mazury Province was established on January 1, 1999 as the result of administration reform.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
1 Mysłowice Stąd Wszędzie Blisko! Its Close to Everywhere!
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
Zasady pisania listu nieformalnego

POLISH FOR BEGINNERS.
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
This is why our your interest !!! and we have our beloved patroness Ms. Mire Stanisławska Meysztowicz.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Czasownik BYĆ Verb ‘to be’.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
The most interesting places in Poland
Polish language course – lesson 3 SERVICES 1. 1 jeden 2 dwa 3 trzy 4 cztery 5 pięć6 sześć 7 siedem 8 osiem 9 dziewięć 10 dziesieć 2.
POLISH LANGUAGE COURSE Lesson 1 Greetings and introducing yourself.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
River Vistula!.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Welcome from Municipal Kindergarten No.11 in Legionowo, Poland. Witamy z Przedszkola Miejskiego Nr11 w Legionowie, Polska.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Short presentation of the new Museum of PRL in Ruda Śląska. 1. Quick reminder or information about Polish history. 2. What is PRL and the most typical.
Visit Bytów. TEUTONIC CASTLE One of the four castles in Pomerania.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
Legnica ul. Anielewicza 3/1b tel fax mobile Automatyka.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
there is/are: statements 1
POLAND.
ESTONIA´S DOINGS SEPT.-NOV What has been done so far...
„My school – Moja szkoła” Authors: A. Krauze, L. Łompieś, K. Więciarz, J. Pałdyna, J. Rutkiewicz, K. Stefanowicz, E. Streich, K. Baran, P. Brodnicka, O.
T T he forest is the most complex ecosystem in the world. I I t creates a kind of ecosystem in which interdependent of each other plants, animals, soil,
The UK and London. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, known as the United Kingdom (UK) or Britain is a big country in Europe.
FORESTS IN POLAND. THE AREA OF FORESTS IN POLAND Forests in Poland grow on 9 million hectares, which cover more than 28% of the country. The majority.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
Polish is a Slavic language spoken primarily in Poland, being the mother tongue of Poles. It belongs to the West Slavic languages. Polish is the official.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
MY HOMELAND POLAND by Hubert Tomaszewski Year 6 b.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
„Forests in Poland and Europe. Characteristics and management.”
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Forest fire protection
Czasy: Present Simple vs present continuous
Forest in Poland and Europe. Characteristics and management
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Past continuous
Materiały uzupełniające do realizacji szkoleń z zakresu
More than teaching English
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
POLAND.
Authors: ♥Jacek Nodzykowski ♥Zuzanna Gruszczyńska ♥Monika Gołębiewska
Ankieta “I am my life hero”
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Polish L3 Learning Pack Saying your name
Zapis prezentacji:

CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska

MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym; będę pytać i wyrażać własne opinie na ten temat; powtórzę i zapamiętam nazwy obiektów użyteczności publicznej w mieście. nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym; będę pytać i wyrażać własne opinie na ten temat; powtórzę i zapamiętam nazwy obiektów użyteczności publicznej w mieście.

Can you see these emblems? Do you know which one is the emblem of our town?

Where is Ciechanów situated? On which planet: Jupiter Earth Venus

Where is Ciechanów situated? On which continent? North America South America Europe

Where is Ciechanów situated? In which country? Portugal Poland Pakistan

Where is Ciechanów situated? In which part of the country? centre south north

Your task Two tourists from Sweden arrive to Ciechanów. They want to visit our town. They go to the tourist information. You are tourists and guides. The tourists ask questions about the town. As the guides give them answers and explain as much as possible.

Lottery Let’s choose the group of tourists and guides

Prepare your task Read the questions and answer them

Prepare your roleplay THINK ! REHEARSE!

ACT!!

Visualize your route Try to find it using Google maps

W prezentacji zostały wykorzystane materiały ilustracyjne pochodzące w kolejności występowania z następujących stron: Slajd 3: POL_powiat_pozna%C5%84ski_COA.svg.png POL_powiat_pozna%C5%84ski_COA.svg.png Slajd Slajd 5 Slajd Slajd Slajd 8 Slajd 9 Slajd 10 Slajd Slajd 12 Slajd 13