Fabian Kocot 1B Język niemiecki – tryb rozkazujący.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
>>MoJa SzKoŁa I Ja<<
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
CZASOWNIK „BE”- „BYĆ” odmiana przez osoby
O odmiennych i nieodmiennych częściach mowy
The Present Continuous
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Temat: O czasowniku raz jeszcze. oprac. Karolina Sroka
CZASOWNIK- odmienna część mowy. Jego odmiana nazywa się KONIUGACJĄ
Odmienne i nieodmienne części mowy
CZĘŚCI MOWY Lekcja gramatyki Szymon Szymura Klasa VI a klik.
Jak uczymy się j. niemieckiego ?. Usnere Hausaufgaben:
DIE KONJUGATION DES VERBS IM PRÄSENS
Lectio II Czasownik łaciński
Powtórka z polskiego dla klas 5-6
Rozdział XVII - zagadnienia
Przyimki łączące się z celownikiem i biernikiem.
Przygotowali uczniowie kl.VIb
Präteritumformen des Verbs war
I. Modalverb sollen Beispiele:
Wie und was haben wir im Deutschunterricht in der zweiten Klasse gelernt? Jak i czego nauczyliśmy się na lekcjach języka niemieckiego w klasie II ? Katarzyna.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zaimki.
ODMIENNE CZĘŚCI MOWY Aneta Woźniak.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Gramatyka - przydatna terminologia
Szyk wyrazów w zdaniu Zdania proste oznajmujące oraz zdania pytające
Czy wiesz już wszystko o częściach mowy?
Kto jest przyjacielem lasu? Małgorzata Poturalska.
Opracowała: mgr Joanna Pastuszka Szkoła Podstawowa w LipowcuKościelnym
ZDANIE BOGATE W INFORMACJE
Verkehrsmittel - środki transportu -
GRAMATYKA ŁATWA I PRZYJEMNA.
Food - jedzenie [ fud ] meal - posiłek [ mil ] dish - danie [ disz ]
Czasownik BYĆ Verb ‘to be’.
Posłuchajcie melodii. Czy rozpoznajecie tę piosenkę.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Magnet 3 Befehle - Rozkazy Trening przed klasówką.
Tworzenie Partizipu II – trening przed kartkówką
Ubrania – Budowa zdań Biernik rzeczowników i zaimków osobowych Odmiana czasowników.
Odmiana czasowników w l. poj. i mn.
Czas przeszły Perfekt.
Odmiana czasowników w l. poj. i mn.
Imperfekt - Zdania złożone - Trening
Lectio VIII Futurum I activi Zaimek zwrotny. Futurum I informacje ogólne  tworzony z tematu praesentis czasownika  inaczej tworzy się go dla koniugacji.
Części mowy Edyta Sawicka.
Rodzaje illokucji: stwierdzenia (representatives, assertives) („ wiem że … i informuję cię o tym”) ekspresje (expressions) („przeżywam stan X i dlatego.
 Wykonali: -Magdalena Koniarek -Adrian Fiba Zaimki osobowe w trzecim przypadku.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
PERFEKT CZAS PRZESZŁY ZŁOŻONY.
CZASOWNIK- odmienna część mowy. Jego odmiana nazywa się KONIUGACJĄ
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 3.
Wyrażanie przyszłości w języku angielskim
1. Zu Hause 1.1 Immobilien 1.2 Wohnräume 1.3 Grammatik
Zapis prezentacji:

Fabian Kocot 1B Język niemiecki – tryb rozkazujący

Tryb rozkazujący w języku niemieckim. Tworzymy poprzez skasowanie końcówki -st w liczbie pojedynczej w 2 os. l.poj. du fragstfrag!pytaj! du gehstgeh!idź! du gibstgib!daj! du sprichstsprich!mów! du nimmstnimm!weź! du isstiss!jedz!

 Czasowniki mocne tworzą tryb rozkazujący dla 2. osoby liczby pojedynczej (du - ty) i bez przegłosu du fährstfahr!jedź! du läufstlauf!biegnij! du schläfstschlaf!śpij! du wäschst dichwasch dich!umyj się!

 Tryb rozkazujący dla 2.osoby liczby mnogiej (ihr - wy) to czasownik bez zaimka osobowego ihr gehtgeht!idźcie! ihr wartetwartet!czekajcie! ihr fahrtfahrt!jedźcie! ihr schlaftschlaft!śpijcie! ihr antwortetantwortet! odpowiedzcie ! ihr steht aufsteht auf!wstańcie! ihr nehmtnehmt!weźcie!

 Formy trybu rozkazującego dla pierwszej i trzeciej osoby liczby mnogiej (wir - my oraz Sie - Państwo) tworzy się poprzez zamienienie miejscami zaimka osobowego i czasownika wir gehengehen wir!chodźmy! wir tanzentanzen wir!tańczmy! wir arbeitenarbeiten wir!pracujmy! wir kommenkommen wir!przybądźmy! wir singensingen wir!śpiewajmy! Sie fragenfragen Sie! proszę pytać! Sie rufen anrufen Sie an! proszę zadzwonić! Sie nehmennehmen Sie! proszę wziąść! Sie gebengeben Sie!proszę dać!

sein (być) haben (mieć) werden (stawać się) du (ty)seihabwerde wir (my)seien wirhaben wirwerden wir ihr (wy)seidhabtwerdet Sie (Państwo)seien Siehaben Siewerden Sie