Czynniki wpływające na prędkość biegu oraz osiągane rezultaty na dystansie 100 i 200 metrów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybierz pytanie
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
MIARY ZMIENNOŚCI Główne (wywołujące zmienność systematyczną)
Wirtualny spacer po Białymstoku. Projekt realizują słuchacze CKU w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0.
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE
Indeks glikemiczny.
Freestyle Motocross Gwiazdy Fakty i Mity.
„Uczeń z klasą” – Badam świat
MARATON.
KLIMAT TATR Meteorologia Nauka zajmująca się badaniem zjawisk fizycznych i procesów zachodzących w atmosferze, szczególnie w jej niższej warstwie – troposferze.
Warstwy atmosfery.
,,Szybkości w przyrodzie i technice ”
Talent Woli kategoria sportowa
PRAWA MOTYWACJI Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację Motywowanie wymaga celu Motywacja nie trwa wiecznie Motywacja wymaga uznania Współuczestnictwo.
Prędkość, droga, czas.
STATYSTYKA ZBIERANIE DANYCH Odczytywanie i sporządzanie diagramów słupkowych i kołowych.
Jagoda Ratnayake Oliwia Gutowska Paulina Walkiewicz
Środowisko naturalne, a działalność człowieka
BIEGI NA ORIENTACJĘ.
Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
Odczucia i oczekiwania uczniów Gimnazjum nr 4 w Krośnie w zakresie wychowania fizycznego i sportu w szkole.
Filip Surówka Uczeń Szkoły podstawowej 3 w Wieliczce.
Spotkanie z kadrą Polski sprinterów r.
OBIEG WODY W PRZYRODZIE
Przygotowała: mgr Jolanta Brzozowska-Kłys
ROLA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ W ŻYCIU CZŁOWIEKA
Grupa I Sport Kategoria 1: Wydarzenie sportowe POLSKIE OSKARY SPORTOWE
Moją pasją są samochody
Matematyka wokół mnie – gdzie jako jedenastolatek widzę królową nauk ?
Lekkoatletyka moją pasją 
Każdy z nas lubi w wolnym czasie pograć w gry lub oglądać telewizje. Zamykamy się w czterech ścianach zapominając o bożym świecie. Zapominamy jak bardzo.
Źródła energii na świecie
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Czym zajmuję się w swoim wolnym czasie.
PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI KOŁA LZS DOŁUJE ROK 2014.
Republika Palau.
Sporty zimowe Wykonał:.
Devil's Tower lub Torre de los Diablos (Diabla Wieża), znajduje się w Wyoming (Stany Zjednoczone) jest imponująca - ponad 380 metrów wysokości,
Pewna Kasia mała przy tablicy kiedyś stała Żadna dla niej to przeszkoda gdy pani pyta — co to jest pogoda? Kasia zaraz myśli składa.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Biogaz Biogaz powstaje w procesie beztlenowej fermentacji odpadów organicznych, podczas której substancje organiczne rozkładane są przez bakterie na związki.
CZYNNIKI KLIMATOTWÓRCZE PRĄDY MORSKIE SZEROKOŚĆ GOGRAFICZNA UKSZTAŁTOWANIE POWIERZCHNI WYSOKOŚĆ NAD POZIOMEM MORZA DZIAŁALNOŚĆ.
Grupa Ziółka prezentuje…. Irena Szewińska Biografia Irena Szewińska, z domu Kirszenstein. Urodziła się 24 maja 1946 w Leningradzie, w obozie dla uchodźców.
Projekt współfinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kuba Hajdel kl. I „e” METEOROLOG I JEGO PRACA. Meteorolog Osoba, która zajmuje się zbieraniem danych pogodowych i przygotowaniem informacji o nadchodzącej.
Tornado (z hiszp. tronada – burza) – gwałtownie wirująca kolumna powietrza, będąca jednocześnie w kontakcie z powierzchnią ziemi i podstawą cumulonimbusa.
Atmosfera Ziemia Ziemię ze wszystkich stron otacza warstwa powietrza nazywana atmosferą. atmosfera.
Przygotowała Hania Pązik. Burza to połączenie silnych wiatrów i intensywnych opadów deszczu, śniegu lub gradu; powstaje na obszarach obniżonego ciśnienia.
Składniki pogody.
Letnie IGRZYSKA OLIMPIJSKIE w RIO DE JANEIRO 2016
Strzelanie na krótkie, średnie i długie dystanse – podobieństwa i różnice Prof. dr hab. Inż. Jerzy Ejsmont.
Szkolna Stacja Meteorologiczna. Główne zagadnienia projektu: - poszerzenie wiedzy nt działalności IMiGW, - anomalia klimatyczne Polski, - rekordy klimatyczne.
Dobór kryteriów podziału ruchu na fazy a parametry ruchu
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
PROJEKT EDUKACYJNY KLAS II
POGODA I JEJ SKŁADNIKI.
E-learning GEOGRAFIA Opracowanie: Arkadiusz Dera
Matematyka w parze ze sportem.
Ciśnienie i siła wyporu – podsumowanie (nie tylko w fizyce:)
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
1.
Justyna Kowalczyk.
MATEMATYKA SPORT. Matematyka jest obecna wszędzie. W tej prezentacji pokażemy wam ile matematyki jest w sporcie. ZAPRASZAMY DO POKAZU.
Motywacja w sporcie.
„Wycieczka Rowerowa Dookoła Świata”
Obciążenia treningowe
Zapis prezentacji:

Czynniki wpływające na prędkość biegu oraz osiągane rezultaty na dystansie 100 i 200 metrów.

Od zawsze w świecie sportu na osiągane rezultaty miały wpływ warunki atmosferyczne. My postaramy się jak najlepiej omówić wam te czynniki, które najbardziej wpływają na biegi sprinterskie na dystansach 100 oraz 200 metrów. Od zawsze w świecie sportu na osiągane rezultaty miały wpływ warunki atmosferyczne. My postaramy się jak najlepiej omówić wam te czynniki, które najbardziej wpływają na biegi sprinterskie na dystansach 100 oraz 200 metrów.

Z czynników atmosferycznych największy wpływ na prędkość biegu ma oczywiście wiatr oraz opady. My postaramy się również przedstawić jaki wpływ na bieg ma ciśnienie atmosferyczne. Z czynników atmosferycznych największy wpływ na prędkość biegu ma oczywiście wiatr oraz opady. My postaramy się również przedstawić jaki wpływ na bieg ma ciśnienie atmosferyczne.

Wiatr Dawniej wiatr miał większy wpływ na bieg, ponieważ obiekty, na których były rozgrywane zawody nie były przed nim osłaniane. Teraz największą przeszkodą stojącą na drodze wiatru są trybuny, dzięki którym zawodnicy mogą startować w porównywalnych warunkach.

Wiatr Największą rolę odgrywa siła i kierunek wiatru. Porównamy teraz wyniki trzech najlepszych sprinterów świata na dystansie 100 i 200 m. w różnych warunkach wietrznych.

Porównanie wyników 100m Wyniki z MŚ w Berlinie 2009 r. Usain Bolt Tyson Gay Asafa Powell Przy wietrze ok. +1,5 m/s 9,58 sek. 9,71 sek sek. Przy wietrze ok. -1,5 m/s 9,76 sek. 9,88 sek. 9,90 sek.

Wyniki przy wietrze +1,5 m/s lepsze o około 2 % od tych przy wietrze -1,5 m/s

Porównanie wyników 200m Wyniki z MŚ w Berlinie 2009 r. Usain Bolt Alonso Edward Wallace Spearmon Przy wietrze ok. +2,0 m/s 19,19 sek. 19,81 sek. 19,85 sek. Przy wietrze ok. -2,0 m/s 19,33 sek. 20,02 sek. 19,97 sek.

Wyniki przy wietrze + 2,0 m/s lepsze o około 2% od tych przy wietrze -1,5 m/s

Deszcz Wpływ deszczu na osiągane wyniki nie jest już aż tak duży, jak wpływ wiatru, ale na pewno utrudnia bieg zawodnikom. Powierzchnia jest mokra, śliska i niebezpieczna !

Pokażemy wam dwa filmiki, na których Usain Bolt pokonuje dystans 100m w deszczu i bez.

W deszczu wynik 9,92 sek.

Bez deszczu wynik 9,58 sek.

Ciśnienie atmosferyczne Wydawało by się, że ciśnienie nie ma większego wpływu. Jednak po porównaniu wyników wychodzi na to, że zawodnikom ciężej biega się na obszarach położonych wysoko nad poziomem morza, gdzie ciśnienie atmosferyczne jest niższe. Dla przykładu na mitingu w Bogocie - stolicy Kolumbii, która leży na wysokości 2640 m.n.p.m rezultaty były gorsze o średnio 0,3 sek. Dla przykładu na mitingu w Bogocie - stolicy Kolumbii, która leży na wysokości 2640 m.n.p.m rezultaty były gorsze o średnio 0,3 sek.

100m Usain Bolt Asafa Powell Tyson Gay Berlin ok. 100 m.n.p.m 9,58 sek. 9,71 sek. 9,84 sek. Bogota ok m.n.p.m 9,84 sek. 9,97 sek. 10,17 sek.

200m Usain Bolt Alonso Edward Wallace Spearmon Berlin ok. 100 m.n.p.m 19,19 sek. 19,81 sek. 19,85 sek. Bogota ok m.n.p.m 19,54 sek. 20,08 sek. 20,18 sek.

Jako ciekawostkę pokażemy rozwój rekordu świata w biegu na 100 m. Jako ciekawostkę pokażemy rozwój rekordu świata w biegu na 100 m.

Na sukces zawodnika nie składają się jednak tylko dobre warunki atmosferyczne, lecz talent i ciężka praca wykonana na treningach.

Przygotowali Uczniowie z klasy 1LM