Media Cyfrowe  Media cyfrowe to dowolna forma (lub format) prezentacji i użytkowania treści (np. tekstowych, graficznych, audiowizualnych), które są.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tablice 1. Deklaracja tablicy
Advertisements

Lingwistyka Matematyczna
Inżynieria Systemów Programowalnych Część I
dr A Kwiatkowska Instytut Informatyki
Michał Łasiński Paweł Witkowski
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Formalna definicja systemu informatycznego
Bibliotekarz – odkrywca. Agenda Proces tworzenia informacji Indeksy wyszukiwawcze Budowa rekordu w Promaxie Zapytania.
Temat 3: Co to znaczy, że komputer ma pamięć? Czy można ją zmierzyć?
Systemy liczbowe.
Kod Graya.
Bezpieczeństwo danych
MEDIA CYFROWE W EDUKACJI
Technika Mikroprocesorowa 1
Technika Mikroprocesorowa 1
UKŁADY LICZENIA SYSTEMY LICZBOWE
ANALIZA LEKSYKALNA. Zadaniem analizatora leksykalnego jest przetwarzanie danych pochodzących ze strumienia wejściowego a także rozpoznawanie ciągów znaków.
Budowa komputera.
Funkcje logiczne i ich realizacja. Algebra Boole’a
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Cyfrowe układy logiczne
Pliki Pojęcie i rodzaje plików Definicja typu plikowego Operacje wykonywane na plikach elementowych.
Budowa komputera.
od systemu dziesiętnego do szesnastkowego
Informatyka I Wykład 4 Stałe Stałe liczbowe Stałe znakowe Stałe tekstowe Jerzy Kotowski Politechnika Wroclawska var = 5L - 0xA; -5.
Algorytmy.
Urządzenia oparte na technologii komputerowej
Systemy Liczenia - I Przez system liczbowy rozumiemy sposób zapisywania i nazywania liczb. Rozróżniamy: pozycyjne systemy liczbowe i addytywne systemy.
Działania na zbiorach ©M.
Sygnały cyfrowe i bramki logiczne
Podstawy informatyki 2013/2014
Zastosowanie normatywnego systemu do zarządzania informacją i dokumentacją górniczą ArchiDeMeS DMG Krzysztof Anders, Jerzy Nowicki, Marian Poniewiera.
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Gramatyki Lindenmayera
przetwarzanie sygnałów pomiarowych
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie Niskopoziomowe
WYKŁAD 3 Temat: Arytmetyka binarna 1. Arytmetyka binarna 1.1. Nadmiar
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
T. 3. Arytmetyka komputera. Sygnał cyfrowy, analogowy
Zagadnienia AI wykład 2.
Danuta Stanek KODOWANIE LICZB Systemy liczenia III.
Technika cyfrowa i analogowa Pudełko Urządzenia Techniki Komputerowej.
Systemy liczenia IV Kodowanie i kody Danuta Stanek.
Zasady arytmetyki dwójkowej
Iga Lewandowska I EMII MU
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Podstawy programowania
Systemy wspomagające dowodzenie twierdzeń
Kaskadowe arkusze stylów CSS. Reguła CSS – definiuje sposób formatowania elementów na stronie WWW Części składowe reguły CSS selektor{ właściwość: wartość;
K ODY ZMIENNEJ DŁUGOŚCI Alfabet Morsa Kody Huffmana.
INFORMATYKA Zajęcia organizacyjne Arytmetyka komputerowa
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Gramatyki Lindenmayera
Wstęp do programowania Wykład 9
Gramatyki Lindenmayera Powstanie Deterministyczny L-system.
P ASCAL Definicje, deklaracje, podstawowe instrukcje 1.
Zapis cyfrowy. Technika cyfrowa W technice cyfrowej sygnał przetwarzany jest z naturalnej postaci do reprezentacji numerycznej, czyli ciągu dyskretnych.
Zmienne typy danych w VBA. MS Excel – typy danych w języku programowania VBA.
Pojęcia podstawowe Algebra Boole’a … Tadeusz Łuba ZCB 1.
Podstawy Informatyki.
Technika Mikroprocesorowa 1
PORÓWNANIE FOTOGRAFII TRADYCYJNEJ i CYFROWEJ
Wstęp do Informatyki - Wykład 6
Projektowanie systemów cyfrowych z wykorzystaniem języka VHDL
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Maciej Leszczyński Kl. 2c
Zapis prezentacji:

Media Cyfrowe  Media cyfrowe to dowolna forma (lub format) prezentacji i użytkowania treści (np. tekstowych, graficznych, audiowizualnych), które są zapisywane, odtwarzane, dystrybuowane i edytowane przy użyciu urządzeń, nośników i systemów elektronicznych, działających w oparciu o informacje przetwarzane w systemie cyfrowym.  Zapis cyfrowy – w przeciwieństwie do analogowego – jest nieciągły i niematerialny; opiera się na operowaniu wartościami liczbowymi (kodem liczbowym). Technologia cyfrowa umożliwia edycję i powielanie opisujących treści danych bez utraty ich jakości.

Media Cyfrowe

Cyfrowy zapis informacji  Cyfrowy zapis informacji  Alfabet: uporządkowany zbiór znaków, np. A = {a,b,..., z}  Słowa (ciągi) informacyjne: łańcuchy znakowe, np. A i = gdtr  Długość słowa n : liczba znaków słowa, np. n(sbdy) = 4  Złożenie (konkatenacja): A i ◦ A j, np. gdtr ◦ sbdy = gdtrsbdy  Inne symbole: & (VHDL), +, □  Alfabet dwójkowy: zbiór dwuznakowy, np. {L,H}, {0,1}  Przyjmujemy definicję B = {0,1}  Bn – n-tka uporządkowana, n-krotny iloczyn kartezjański zbiorów B  Np. B 3 = {000, 001, 010, 011, 100, 101, 110, 111}  Bit: element zbioru B (0 lub 1); słowo z n = 1  Tetrada (nibble), słowo czterobitowe: n = 4  Bajt: (byte), słowo ośmiobitowe: n = 8  Język: niepusty, skończony zbiór słów nad danym alfabetem  Semantyka: znaczenia tych słów  Składnia: reguły używania tych słów  Format słowa: indeksowanie łańcucha znakowego  Np. w języku VHDL:  (czcionka Lucida Console)  signal a : bit_vector(3 downto 0) := ″ 1100 ″ ;  Indeksy: 3..0, czyli a(3) = ′ 1 ′, a(0) = ′ 0 ′  tu indeksowanie rozpoczyna się od prawej strony i wzrasta w lewo  Jeśli zadeklarujemy  signal b : bit_vector(0 to 3);  tu indeksowanie rozpoczyna się od lewej strony i wzrasta w prawo  to złożenie: b <= a(2 downto 1) & ″ 11 ″ ;  oznacza przypisanie b = ″ 1011 ″ oraz b(1) = ′ 0 ′