Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
"Szkolni detektywi" Jesteśmy grupą, która nazywa się
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Przedszkolak Pełen Zdrowia
FOOTPRINTS 3 dla klasy III
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Mesdames et Messieurs witamy w Paryżu…
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wybrać miejsce PAPUA NOWA GWINEA.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
CZEGO I JAK NAUCZYLIŚMY SIĘ NA JĘZYKU NIEMIECKIM Wie wir die deutsche Sprache lernten.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Klaudia Czech KrDZTo1011b Ćwiczenie 1 2. Ćwiczenie 2 3. Ćwiczenie 3 4. Ćwiczenie 4 5. Ćwiczenie 5.
Ocenianie Kształtujące
Żmichowska- nasza ukochana szkoła...
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Powtórzenie wiadomości o budowie i znaczeniu wyrazów
Artyści z Chin w ZPSM nr 4 w Warszawie
TAJEMNICE DOBREJ PAMIĘCI
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Co robić?.
Czarodziejskie Mandale
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
Klasa językowa „poliglotek” pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu propozycja.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Projekt modułu Nazwa całego projektu Nazwa modułu Imię i Nazwisko Inżynieria Oprogramowania II dzień, godzina rok akademicki W szablonie na niebiesko zamieszczone.
Które służą jako pomoc w nauce uczniom.   Chyba w każdym domu znajduję się urządzenie elektroniczne zwane komputerem. Prawie każdy z nas ma również.
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Gramy w kalambury Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
IX kółko języka francuskiego 6 maja 2016 Cele: -psychopedagogiczne: integracja grupy; podtrzymanie zasad współpracy, motywowanie do poszerzania wiedzy.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
X kółko języka francuskiego 13 maja 2016 Cele: -psychopedagogiczne: integracja grupy, dalsze budowanie relacji pedagogicznej, motywowanie do poszerzania.
XI kółko języka francuskiego 20 maja 2016 Cele: -psychopedagogiczne: integracja grupy wypracowywanie zasad współpracy w grupie uczniów i między nauczycielem.
XII kółko języka francuskiego 3 czerwca 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, uśmiech,
VII kółko języka francuskiego 22 kwietnia 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, zeszyt,
XIII kółko języka francuskiego 10 czerwca 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; wdrażanie do systematyczności (m.in. W prowadzeniu zeszytu),
Kiedy piszemy wielkie litery? Ola i Tomek nam to przedstawią.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Ocenianie Kształtujące
Projekt czytelniczy dla klas piątych
VI kółko języka francuskiego
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Kółko języka francuskiego 2016
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
Homerton College Cambridge,
ROK STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
Imię i nazwisko nauczyciela
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Imię i nazwisko nauczyciela
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki II roku Uniwersytetu w Białymstoku, specjalności: Język Francuski, z angielskim - profil tłumaczeniowy Filologia francuska opieka merytoryczna metodyk dr Barbara Głowacka UCZESTNICY: uczniowie klas IV-V-VI

V kółko języka francuskiego 8 kwietnia 2016 Cele: -psychopedagogiczny: poznanie nowej prowadzącej (Marzena); integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, zeszyt, uśmiech, współpraca z nauczycielkami), -komunikacyjny: przedstawienie się ( powrót do je m’appelle etc. ); powiedzenie, że się coś rozumie bądź czegoś się nie rozumie (Je comprends/ Je ne comprends pas), -językowy: powrót do nazw czynności, rzeczy, liter alfabetu, zwrotu Qui est-ce? ; wprowadzenie całego alfabetu; literowanie imion, zwroty Je comprends, Je ne comprends pas, nauka czytania, ćwiczenie wymowy, -kulturowy: odwołanie się do nabytej już wiedzy - powtórzenie zabytków Paryża. Środki ekspresji: mimika, gesty, ruch Techniki: W oparciu o: -H.Denisot, C.Macquart-Martin, SUPERMAX1, Hachette FLE, Warszawa 2014

Qui est-ce? Na samym początku zajęć powtórzyłyśmy z dziećmi znane już im pytanie – Qui est-ce? (Kto to jest?). Ich zadanie polegało na odgadnięciu postaci prezentowanych przez nauczycielkę. Byli to bohaterowie książki Super Max, a także inni, pochodzący ze znanych bajek i filmów, np. Prosiaczek czy Jaś Fasola.

Powtórzyliśmy osoby oraz odmianę czasownika s’appeler (nazywać się). Dzieci chętnie przedstawiały siebie oraz swoich kolegów i swoje koleżanki. Je m’appelle…

Memory Za pomocą znanej gry memory przypomnieliśmy sobie również poznane wcześniej zabytki, rzeczy, litery oraz polecenia. Dzieci odkrywając obrazki szukały par, jednak aby zdobyć punkt, musiały podać nazwę po francusku.

Alfabet Poznaliśmy dzisiaj drugą część alfabetu. Dzieci chętnie powtarzały nowe litery za Marzeną. Utrwaliliśmy je piosenką oraz grą z piłką.

Je ne comprends pas – Nie rozumiemJe comprends - Rozumiem Dzieci nauczyły się dzisiaj jak powiedzieć, że coś rozumieją lub czegoś nie rozumieją. Podane zwroty ćwiczyliśmy pokazując uczniom różne wyrazy po francusku, nowe lub te już wcześniej poznane.

Nasz wieża Eiffla jest już coraz wyższa! Uzupełniliśmy ją dzisiaj zwrotami: Je ne comprends pas Je comprends pas Nowo poznanymi liczbami: Oraz literami, które w języku francuskim brzmią inaczej niż w polskim: np. G, H, E

Konkurs plastyczny Pod koniec dzisiejszych zajęć ogłosiłyśmy konkurs plastyczny. Pokazałyśmy dzieciom prace artystów, którzy przedstawili wieżę Eiffla w niezwykły sposób. Chciałyśmy, żeby zainspirowało je to do stworzenia własnej pracy.

KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO – 8 kwietnia Prowadzenie 1 godziny : Ewa Supronowicz, Ewelina Frąk Prowadzenie 2 godziny : Klaudia Leszczyńska, Marzena Konkało SCENARIUSZ KÓŁKA (wersja skrócona) – patrz notatki poniżej.