STANOWISKO PRACY UCZNIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ergonomia.
Advertisements

JAK ZADBAĆ O STANOWISKO PRACY UCZNIA
Opracowanie: mgr Izabella Wojciechowska
Wymagania dotyczące mebli szkolnych
Uniwersalny. Lekki. Przenośny.
Zagrożenia jakie niesie
ZASTOSOWANIE METODY OWAS DO OCENY ZAGROŻEŃ ZDROWOTNYCH
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Sposoby zapobiegania wadom postawy
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
Zasady BHP w pracy z komputerem
GIMNASTYKA KOMPENSACYJNO - KOREKCYJNA
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Projektowanie struktury przestrzeni pracy
skolioza i wady kończyn dolnych u dzieci
WYSOKOŚĆ MANIPULACYJNA I PRZESTRZEŃ CZYNNOŚCI RUCHOWYCH
Ćwiczenia rozluźniające (zalecane przy dłuższej pracy z komputerem
Pożyteczne wskazówki podczas podnoszenia i przenoszenia ciężkich przedmiotów Zasady BHP.
GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA
PORADY DLA RODZICÓW Z GIMNASTYKI KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNEJ
ĆWICZENIA KOREKCYJNO- -KOMPENSACYJNE
Ocena ergonomiczności wybranych modeli krzeseł
Statyczne Obciążenie Mięsni
Prognoza obciążeń fizycznych pracownika na przykładzie księgowej
USTALENIE WYSOKOŚCI MANIPULACYJNEJ I PRZESTRZENI CZYNNOŚCI RUCHOWYCH
ZDROWIE A KOMPUTER Karolina Iwanowska.
Pozycja bezpieczna boczna
Zdrowy kręgosłup…… szczęśliwe dziecko !
BHP przy obsłudze monitorów ekranowych
Obszar nr 3 Edukacja Zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 1
Autor: Krzysztof Dropinski
Plecy okrągłe Iwona Śmietanka.
autorski program pracowników
Technika Jacobsona.
ELEMENTY ŚRODOWISKA SZKOLNEGO ISTOTNE DLA ZACHOWANIA ZDROWIA DZIECI DOBÓR TORNISTRA/PLECAKA SZKOLNEGO Barbara Czaplińska Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży.
Rodzaje wad postawy ciała
PRZEDSZKOLA, ŻŁOBKI - wymagania Krosno,
BHP przy komputerze Ustawodawstwo polskie zalicza pracę przy monitorach ekranowych do prac uciążliwych.
JAK POBUDZIĆ I WYCISZYĆ SWOJE CIAŁO
CHORY NIEPRZYTOMNY NIEPRZYTOMNOŚĆ:
„Lżejszy tornister na wagę złota”
Zestaw ćwiczeń.
BHP na stanowiskach pracy z komputerem
GIMNASTYKA KOREKCYJNA W SZKOLE
Oświata Zdrowotna i Promocja Zdrowia
UNOSZENIE BARKÓW Ręce swobodnie oprzyj na udach. Wyprostuj się, napnij brzuch i nie opieraj się o oparcie krzesła. Unieś ramiona do uszu robiąc wdech,
PROBLEM SPOŁECZNY Informacje dla rodziców mgr Anna Furdzik
Ty też możesz mieć wadę – Nawet o tym nie wiesz
Pan Kamil Krajewski Pacjent zjawił się do kliniki objawami: ból pleców
FMS (functional movement systems)
Bezpieczna praca z komputerem
13 ćwiczeń na dobry początek dnia!.
Komputerowe stanowisko pracy
Ergonomia pracy przy komputerze.
GŁÓWNE OBJAWY w położnictwie i ginekologii
Trzymaj Formę Projekt Wykonali : Denis Brączkowski Patryk Kukliński
Ewelina Chojnacka Technik administracji.  1.Trzymać głowę prosto, tak aby szyja nie była wygięta i nie powodowało to odkształceń odcinka szyjnego.
BHP PRZY KOMPUTERZE.
PŁYWANIE KOREKCYJNE JAKO ATRAKCYJNA FORMA KORYGOWANIA WAD POSTAWY.
AUTOR – NAUCZYCIEL GDAŃSKIEGO OŚRODKA KULTURY FIZYCZNEJ
Organizacja stanowiska pracy z komputerami
Wpływ środowiska szkolnego na powstawanie wad postawy ciała wśród uczniów.
TRYB ŻYCIA DZIECI Z WADAMI POSTAWY
Skutki nieprawidłowej długotrwałej pracy z komputerem.
Czas do szkoły !. Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że właściwy dobór tornistra czy plecaka, a potem jego ciężar i sposób noszenia to jeden z kluczowych.
Środowisko szkolne Ewa Pitrus Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży
PODSTAWY GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ DLA RODZICÓW
Co rodzic wiedzieć powinien !
DR BEST RADZI: PRZYGOTOWANIA DO SEZONU NARCIARSKIEGO 2018.
TYPIE UŻYTKOWYM MLECZNYM
Zapis prezentacji:

STANOWISKO PRACY UCZNIA

ZASADY PRAWIDŁOWEGO DOBORU ROZMIARU MEBLI DO WZROSTU Aby prawidłowo dobrać rozmiar mebli do wzrostu i proporcji ciała uczniów przy braku ich oznakowania należy: dokonać pomiarów wysokości stołów i siedzisk, a następnie oznakować je odpowiednim kolorem lub numerem w sposób widoczny dla ucznia, skompletowany dla danego ucznia stolik i krzesło powinny mieć ten sam rozmiar. w każdej sali lekcyjnej lub w miejscu łatwo dostępnym umieścić przymiar do pomiaru wzrostu uczniów (przymiary takie można wykonać we własnym zakresie na zajęciach plastycznych)

Przykłady oznakowania mebli w szkołach

1 2 3 4 5 6 7 Numer rozmiaru Kod koloru Wzrost (bez butów) Wysokość 1 2 3 4 5 6 7 Kod koloru Biały Pomarańczowy Fioletowy Żółty Czerwony Zielony Niebieski Brązowy Wzrost (bez butów) 800-950 930-1160 1080-1210 1190-1420 1330-1590 1460-1765 1590-1880 1740-2070 Wysokość podkolanowa (bez butów) 200-250 250-280 280-315 315-355 355-405 405-435 435-485 485 + h8 -wysokość siedziska 10 210 260 310 350 380 430 460 510 H1-wysokość płyty roboczej 400 530 590 640 710 760 820

PRAWIDŁOWA POSTAWA PRZY STANOWISKU PRACY UCZNIA Przy zapewnieniu uczniom prawidłowo dobranych mebli należy zachować następujące zasady: A - Podeszwy stóp (w butach) powinny na całej powierzchni dotykać podłogi, B – Między udami a płytą stołu powinien być zachowany prześwit, umożliwiający swobodne poruszanie nogami, C – Uda nie powinny być od spodu uciśnięte przez krawędź siedziska, D – Płyta stołu powinna znajdować się na poziomie łokci, E – Oparcie krzesła powinno podpierać plecy w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, F – Przednia krawędź siedziska nie powinna dotykać tylnej powierzchni podudzia, G - Między oparciem a siedziskiem krzesła powinna zostać zachowana przestrzeń.

Nieodpowiednie stanowisko pracy ucznia powoduje, nieprawidłowe obciążenie części kręgosłupa i grup mięśni, jest przyczyną zmęczenia ucznia i prowadzi do powstawania wad postawy.

Błędy w doborze mebli Siedzisko za wysokie! dziecko nie sięga stopami podłoża, przednia krawędź siedziska uciska naczynia krwionośne dolnej powierzchni ud, powodując zaburzenia w układzie krążenia i w efekcie drętwienie nóg za wysoki stół wymusza zbyt wysokie ustawienie ramion, co może powodować ból w okolicach barków i karku oraz prowadzić do zwyrodnienia kręgów szyjnych dłuższe siedzenie przy takim stanowisku powoduje opuszczenie ręki niepracującej w celu zmniejszenia napięcia mięśniowego i przyjęcie pozycji niesymetrycznej, sprzyjającej powstawaniu skrzywień kręgosłupa

Błędy w doborze mebli Siedzisko za głębokie! w przypadku zbyt głębokiego siedziska, dziecko broniąc się przed uciskiem krawędzi w okolicy podkolanowej, automatycznie zsuwa się do przodu, a kręgosłup traci podparcie w odcinku lędźwiowym

Błędy w doborze mebli Siedzisko za niskie! wymusza nieprawidłową pozycję kończyn dolnych, zbyt ostry kąt pomiędzy udami i tułowiem powoduje ucisk narządów wewnętrznych, unikając niewygody dziecko prostuje kończyny i nie opiera o podłoże całych stóp

UWAGA !!! Z wad postawy nie wyrasta się z wiekiem, nie leczone utrwalają się i pogłębiaj powodując zniekształcenia i trwałe wady budowy.