Sprawozdanie z realizacji programu. Przedszkole Miejskie nr 20 im. Przyjaciół Przyrody w Gorzowie Wlkp. Opracowała: Magdalena Wdzięczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Advertisements

IV Edycja „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Sprawozdanie z realizacji programu
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Sprawozdanie z przeprowadzenia warsztatów Mleczna Kraina Zajęcia prowadzone były w trzech grupach, które deklarowały od początku przystąpienia do programu.
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY- ENERGIĘ Z TEGO MAMY” realizacja programu przez Filię Samorządowego Przedszkola nr.110 w Krakowie.
Przedszkole nr 16 im. Jana Brzechwy ul. Szarotki Konin
Akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka Zboża zjadamy, energię z nich mamy w Przedszkolu nr 57, w grupie V Akcja rozpoczęła się w połowie września 2013 W.
Zboża zjadam energię z nich mamy!
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
Zboża zjadamy energię z nich mamy
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
Zboża zjadamy energię z nich mamy
ZBOŻA ZJADAMY – ENERGIĘ Z NICH MAMY
PIRAMIDA ZROWEGO ŻYWIENIA
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka – moduł jesienny, pod hasłem: Jemy owoce i warzywa! PRZEDSZKOLE NR 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu.
ODŻYWIAMY SIĘ ZDROWO.
Wykonała Paulina Bielajewa
Publiczne Przedszkole nr 18
Dzieci z oddziałów przedszkolnych A B C Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim uczestniczyły w jesiennej edycji Piramidy Żywienia Przedszkolaka.
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA Zboża zjadamy energię z nich mamy
Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach
Przedszkole Gminne im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Wielkopolskim
Sprawozdanie z Akcji ,, Zboża zjadamy energię z nich mamy „
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
Sprawozdanie z warsztatów Zboża zjadamy energię z nich mamy Dnia 7 Listopada w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy V edycję akcji Piramida.
Realizacja zadań Akademii Zdrowego Przedszkolaka
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Oddział przedszkolny w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
„ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY” sprawozdanie z realizacji
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA sprawozdanie z udzia ł u Sprawozdanie z udzia ł u PUNKTU PRZEDSZKOLNEGO MIODOLUDKI W KROBANOWIE w akcji programowej pod.
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY PRZEDSZKOLE NR 4 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ.
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Przedszkole „Bajkowe Nutki” we Wrocławiu
Zboża zjadamy energię z nich mamy
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
Sprawozdanie z realizacji programu Akademia Zdrowego Przedszkolaka „Zboża zjadamy – energię z nich mamy”
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE „JARZĘBINKA” W CHOJNICACH.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
SPRAWOZDANIE Z VI EDYCJI PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Oddział przedszkolny W zespole szkół z oddziałami.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI-PIRAMIDA ZDROWIA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIE Z NICH MAMY” PRZEDSZKOLE NR 7 Łaziska Górne Ul. Dworcowa 49.
SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU AKCJI Gminne Przedszkole Nr 4 w Świętoszowicach ul. Mikulczycka Świętoszowice Koordynator akcji - Szarlota Miśkiewicz.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
To już wiemy! A jak się dowiedzieliśmy - prosimy przeczytać i pooglądać zdjęcia. Przedszkolacy z Miejskiego Przedszkola nr 2 im. Jana Brzechwy w Knurowie.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
PIRAMIDA ŻYWIENIOWA..
Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia 2015 Przykład „dobrej praktyki” w Samorządowej Placówce Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Publiczne Przedszkole w Legnickim Polu Koordynator: Monika Fesz.
Sprawozdanie z przeprowadzonej akcji
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z realizacji programu. Przedszkole Miejskie nr 20 im. Przyjaciół Przyrody w Gorzowie Wlkp. Opracowała: Magdalena Wdzięczna

INFORMACJE OGÓLNE: jesienna akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka w naszej placówce by ł a realizowana w ka ż dej z 5 grup (3-latki, 4-latki, 5-latki, 6-latki, 5,6- latki) akcja prowadzona by ł a od pa ź dziernika 2013 r. do 15 listopad 2013 r. materia ł y proponowane przez organizatora akcji, okaza ł y si ę by ć bardzo przydatne, a przede wszystkim dostosowane do wieku i mo ż liwo ś ci dzieci. wszystkie cele towarzysz ą ce akcji, jakie zosta ł y postawione przez organizatora zosta ł y przez nas osi ą gni ę te, rodzice byli na bie żą co informowani o przebiegu akcji poprzez zamieszanie artyku ł ów dotycz ą cych realizacji programu na stronie www. prezentacja multimedialna dotycz ą ca realizowanego materia ł u przes ł ana przez organizatora, zosta ł a zamieszczona na stronie internetowej przedszkola oraz tam gdzie by ł a taka mo ż liwo ść - zosta ł a wys ł ana na e- maila do konkretnych rodziców

TYDZIE Ń I CO TO SĄ PRODUKTY ZBOŻOWE JAKIE SĄ RODZAJE ZBÓŻ? Dzieci młodsze dowiedziały się czym jest piramida żywienia, dzieci starsze natomiast jedynie utrwaliły sobie tę wiedzę.

Po utrwaleniu pięter piramidy żywienia dzieci poznały produkty zbożowe. Na miarę możliwości różnego typu zboża zostały przyniesione przez rodziców. Dzieci na zakończenie zajęć pokolorowały rysunki przedstawiające kłosy zbóż.

TYDZIE Ń II JAK POWSTAJE CHLEB, PŁATKI SNIADANIOWE I MAKARON? Po wysłuchaniu bajki „Jak powstaje chleb” wszystkie dzieci potrafiły już wymienić składniki z jakich jest on wykonany. Jednak to im nie wystarczyło, postanowili więc dokładniej zbadać każdy z tych składników

Zgadniecie co to ? To przysmak naszych przedszkolaków. Dzięki Pani kucharce obejrzeliśmy dziś różnego rodzaju płatki śniadaniowe, które goszczą na naszych przedszkolnych stołach. I jak na prawdziwych ekologów przystało wszystko zbadane zostało pod lupą. A czego dzieci się dowiedziały? Że mimo tego że wspaniale smakują to nie wszystkie są zdrowe. Teraz już wszystkie dzieci wiedzą, których płatków należy unikać, a które możemy spożywać częściej.

Na kolejnych zajęciach dzieci poznały kolejny produkt wykonany z mąki. Tym razem był to makaron. Dzieci poznały różnego rodzaju makarony: żytni, pszenny i razowy. Fajną zabawa okazało się być oglądanie, a później i degustowanie makaronów o przeróżnych kształtach kolorach i smakach.

TYDZIE Ń II I Kasza, ryż i rośliny strączkowe. Tydzień trzeci rozpoczęliśmy od poznania kaszy. Poznaliśmy jej krótką historie i rodzaje. Ale na tym nie skończyliśmy ponieważ bardzo interesował nas jej smak. Przeszliśmy więc do degustacji. Po tym jak dzieci dowiedziały się jakie składniki odżywcze znajdują się w kaszach i jak one wpływają na ich rozwój, wielu z nich spożywa je do tej pory bardzo chętnie.

Skąd pochodzi ryż i jakie są jego rodzaje? To kolejne zajęcia, które pomogły w poznaniu naszym dzieciom ryżu, jego historii i wartości odżywczych. Dzięki pomocy rodziców dzieci mogły obejrzeć, dotknąć i posmakować przeróżne produkty wykonane z ryżu. Poznały kraj z którego pochodzi ryż, dowiedziały się jakie składniki odżywcze posiada, a nawet podejmowały próby jedzenia pałeczkami.

Temat roślin strączkowych rozpoczęliśmy od zapoznania dzieci z bajką o” Jasiu i czarodziejskiej fasoli.” Nie omieszkaliśmy sprawdzić czy jesteśmy w stanie samodzielnie wyhodować taką fasolkę. Udało się! To jednak nie wszystko. Dzieci poznały rodzaje roślin strączkowych, same zdecydowały które smakują im najbardziej, a które mniej. Nauczyły się również śmiesznej piosenki „Polka fasolka.”

TYDZIE Ń IV Orzechy nasiona i tłuszcze. W czwartym tygodniu zrealizowaliśmy ostatni temat jesiennej akcji. Dzieci przyszły bardzo przygotowane do zajęć. Przyniosły mnóstwo nasion, o które wcześniej poprosiliśmy. Wielu z nich tego dnia po raz pierwszy dowiedziało się z czego wykonany jest olej. Poznały rodzaje oleju i dowiedziały się, który z nich jest najzdrowszy dla dzieci i nie tylko.

Jesienną akcję pod hasłem „Zboża zjadamy energię z nich mamy ” zakończyliśmy udziałem w ogólnopolskim konkursie plastycznym ZBOŻOWA MANDALA. Choć nie zajęliśmy zaszczytnych miejsc prace naszych dzieci dla nas nauczycieli były najpiękniejsze.