PODSUMOWANIE PROJEKTU „BEZPIECZNA SZKOŁA, PRZYJAZNY INTERNET”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady bezpieczeństwa w sieci:
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Wspólnie odkrywamy cyfrowy świat!
PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony. PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony.
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Zalety i wady Internetu
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Bezpieczny internet.
Promujemy bezpieczeństwo w Internecie
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
Bezpieczny Internet "Bezpieczeństwo w Internecie
B e z p i c n y I n t e r.
„Bezpieczeństwo w Internecie”
Szkolny Kodeks 2.0.
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Bezpieczeństwo w sieci
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
Bezpieczeństwo w Internecie.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
KOMPUTER I INTERNET.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Autor: Paulina Janosz Klasa 6b. Internet – dobro czy zło ? Internet to wspaniały wynalazek. Korzystają z niego niemal wszyscy – dzieci i dorośli. Internet.
czyli o kulturze w Internecie
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Dzień Bezpiecznego Internetu
Szkoła Podstawowa im. Janiny Sieklickiej w Czernicach Borowych.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Dzień Bezpiecznego Internetu !
Bezpieczeństwo w Internecie !!! Prezentację przygotowała: Marcelina Błasiak kl. 5 b 1.Internet jako skarbnica wiedzy i rozrywki oraz jako narzędzie pracy.
Internet oprócz wielu pozytywnych, praktycznych i użytecznych aspektów, niesie ze sobą wiele zagrożeń. Niestety, Internet to nie tylko praktycznie nieograniczone.
Bezpieczne korzystanie z internetu Zapamiętaj!. Jak bezpiecznie korzystać z Internetu Nigdy nie podawaj nikomu swoich haseł bo ktoś może narobić,,bałaganu”,
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Aleksander Kuliński klasa II A
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Internet to nie tylko gry
Internet to nie tylko gry
Bezpieczeństwo w sieci
Bezpieczni w e-świecie
Bezpieczny internet.
DEBATA KODEKS 2,0 KLASA II B GOOGLAKI.
TIK w szkole.
Bezpieczeństwo w sieci
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
…czyli nie taki diabeł straszny
“JAK SIĘ PRZED NIĄ USTRZEC?”
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Zapis prezentacji:

PODSUMOWANIE PROJEKTU „BEZPIECZNA SZKOŁA, PRZYJAZNY INTERNET”

ETAPY PROJEKTU  1. Dwa hasła reklamowe (bezpieczeństwo w sieci i na drodze)  2. Praca literacka  3. Film  4. Plakat

Hasła  Hasło powinno:  a) mieć charakter „reklamowy” – promować określoną postawę,  b) być czytelne – od razu powinno być wiadomo, o co chodzi,  c) być krótkie – zbyt długich się nie pamięta.  Dobrze, aby hasło:  a) nie zawierało rymów „częstochowskich” – brzmi to infantylnie,  b) zawierało metaforę (jak hasła klas IIIa i IIIc). 

Najlepsze hasło: IIIa „Bądź realny, nie wirtualny”

Praca literacka  1 miejsce (6 punktów) – klasa Ia za najciekawszą literacko pracę oraz klasa IIIc za wysoki poziom językowy wypowiedzi i wyczerpującą argumentację. Ponadto IIIc przesłała wypracowanie w wyznaczonym terminie, co udało się jeszcze tylko zespołowi z IIb;  2 miejsce (5 punktów) – klasa IIa za artykuł na wysokim poziomie, napisany ładnym językiem, z dobrymi przykładami;  3 miejsce (4 punkty) – klasa IIIb za poprawnie skonstruowaną rozprawkę.  Prace, które zajęły od czwartego do szóstego miejsca, różniły się poziomem językowym, sposobem argumentacji, kompozycją od wypracowań, którym przyznano więcej punktów.  4 miejsce (3 punkty) – klasa IIIa;  5 miejsce (2 punkty + 1 punkt za terminowość) – klasa IIb;  6 miejsce (1 punkt) – klasa Ib.

Najlepsza praca: Ia Świetne wypracowania stworzyły również uczennice z klas IIIc i IIa.

W. Masny, O. Cepok, K. Kumor  Pewnego niedzielnego popołudnia pani Józefina wybrała się w odwiedziny do pani Marii Antoniny. Pijąc herbatkę dyskutowały o Internecie.  -Internet jest super! Teraz wiem wszystko, co dzieje się w naszej parafii!- oznajmiła pani Antonina.  -Przecież Internet jest okropny! Tyle niebezpieczeństw się tam czai!- oburzyła się pani Józefina.  -Ależ Józiu, Internet jest źródłem informacji! Dzięki serwisowi e- dziennik jestem stale informowana o nowościach w szkole mojej wnusi, a także mam stały wgląd w jej oceny.  -Za to mój wnuczek Henio ma ciągle problemy przez te Internety. Wciąż musi za coś płacić, a ostatnio ktoś mu się włamał na stronę na face buku- pokręciła głową pani Józefina.

Ib  Współcześnie, większość ludzi na całym świecie posiada w swoich domach Internet. Aktualnie korzystają z niego dorośli jak i osoby niepełnoletnie. Używamy go m.in. do: szukania potrzebnych informacji, komunikowania się z ludźmi przez różnego rodzaju portale społecznościowe, poczty elektroniczne itp., słuchania lub ściągania muzyki, oglądania filmów i seriali, grania w gry online, czytania książek, a nawet robienia zakupów.

IIa ,,Istniejemy póki ktoś o nas pamięta’’. Słowa z powieści hiszpańskiego mistrza pióra Carlosa Ruiza Zafóna z pewnością są zmorą tych, których nieodpowiednie zdjęcia czy informacje przedostały się w wirtualną rzeczywistość. Trudne jest wymazanie ich z szarych komórek ludzi, a zatarcie ich w cyberprzestrzeni jest niemal niemożliwe. Jakże łatwe jest wpisanie nazwiska danej osoby w wyszukiwarce. Za czasów gdy wirtualna pajęczyna nie oplatała jeszcze świata, dawny wybryk z przeszłości nie mógłby przeszkodzić w pracy wykonywanej kilkanaście lat po danym incydencie.

IIb  Nikt nie potrafi dobrze odpowiedzieć czym jest Internet ja jedna spróbuję. Czym jest Internet - niewyczerpanym źródłem informacji czy niebezpiecznym medium? Na poparcie powyższej tezy podam parę argumentów.  Po pierwsze każdy się zgodzi, że Internet to jednak niewyczerpane źródło informacji. Internet daje nam odpowiedzi na tyle zadawanych przez nas pytań, ale czy są one sprawdzone?

IIIa  W tej rozprawce chciałabym wypowiedzieć się na temat Internetu, gdyż jest to najpowszechniejsze źródło wiedzy XXI w. Liczba informacji, które możemy w nim znaleźć jest niejednokrotnie większa niż we wszystkich pozostałych źródłach wiedzy, lecz ma on także swoje wady. Jaka jest prawda na temat Internetu ?  Po pierwsze chciałabym stwierdzić fakt, iż sieć internetowa jest stale rozbudowywana, począwszy od firm i przedsiębiorców, których celem jest zarobienie pieniędzy, a skończywszy na osobach prywatnych, które zakładają swoje fora, witryny internetowe czy portale społecznościowe.

IIIb  W czasach technologii i komputerów Internet stał się dla jednych niezastąpionym źródłem informacji. Miejscem rozrywki, w którym można zobaczyć dobre filmy i posłuchać muzyki. Drudzy są jego przeciwnikami z powodu wielu oszustw, kradzieży danych itp. I tu nasuwa się pewna refleksja. Internet to niewyczerpalne źródło informacji czy niebezpieczne media? W mojej pracy do jej uzasadnienia postaram się przytoczyć parę argumentów.  Po pierwsze chcę zwrócić uwagę na portale społecznościowe. Służą one wielu osobom do nawiązywania nowych znajomości, które mają szansę rozwijać się.

IIIc  Obecnie właściwie żyjemy w dwóch światach, realnym i wirtualnym. W tym drugim jesteśmy anonimowi, a więc odważniejsi, możemy być, kim chcemy. Często można spotkać się z nadużyciem tego przywileju, jaką daje nam ta pozorna anonimowość. Agresja, nienawiść niemal sączą się z klawiatur zakompleksionych ludzi, którym poczucie bezpieczeństwa pozwala leczyć kompleksy. To przykre, ale jakakolwiek działalność w Internecie spotyka się z „hejtem”, jest cienka granica między chamstwem a szczerością. W sieci ta granica się już powoli zaciera.

Najlepszy film: IIIc

Najlepszy plakat: IIa

PODSUMOWANIE

DZIAŁANIA DODATKOWE  Klasa Ib – przygotowanie plakatu i wiersza  Klasa IIb – przygotowanie plakatu + NIESPODZIANKA  Klasa IIIc – przygotowanie plakatu

REFLEKSJE  Bardzo wyrównany poziom i zaangażowanie niemal wszystkich zespołów – poważne potraktowanie problemu  Kłopoty z terminowością  Wartości: edukacyjna (np. dot. legalności wykorzystania muzyki) i wychowawcza projektu  Geneza: założenie, że wszystko, co umieszczane jest na stronie gimnazjum, nie pochodzi z nielegalnych źródeł

CZAS NA NIESPODZIANKĘ PRZYGOTOWANĄ PRZEZ IIB

NA ZAKOŃCZENIE Podziękowania dla poszczególnych klas i wychowawców, którzy czuwali nad działaniami młodzieży