Grafika komputerowa Wykonał: Grzegorz Małek
Rodzaje grafiki komputerowej: Grafika wektorowa – w tym przypadku nazwa może być nieco myląca, ponieważ obrazy mogą składać się nie tylko z wektorów (odcinków), ale również z innych figur geometrycznych. Cechą grafiki wektorowej jest to, że zapamiętywane są charakterystyczne dla danych figur dane (parametry), np. dla okręgu będzie to środek i promień, dla odcinka współrzędne punktów końcowych, a dla krzywych parametrycznych współrzędne punktów kontrolnych. Grafika rastrowa - obraz jest budowany z prostokątnej siatki leżących blisko siebie punktów (tzw. pikseli). Głównym parametrem w przypadku grafiki rastrowej jest wielkość bitmapy, czyli liczba pikseli, podawana na ogół jako wymiary prostokąta.
Rozdzielczość ekranu Parametr określający liczbę pikseli obrazu wyświetlanych na ekranie. Rozdzielczość wyraża się w postaci liczby pikseli w poziomie i w pionie. Rozdzielczość w poziomie składa się z pionowych linii, natomiast w pionie z poziomych linii. Standardowe rozdzielczości 1024×768 (XGA/XVGA, eXtended czyli rozszerzona), 1280×1024 (SXGA) oraz 1600×1200 (UXGA, Ultra-eXtended), 1280×800 (WXGA), 1680×1050 (WSXGA+)) 1920×1200 (WUXGA).
1080p – skrócona nazwa jednego z trybów wideo. Liczba 1080 oznacza pionową rozdzielczość ekranu równą 1080 poziomych linii, a litera „p” oznacza obraz progresywny lub bez przeplotu. Skanowanie progresywne – jest to technika nagrań wideo, w której obraz jest skanowany w całości. Dzięki temu obraz pojawia się w całości na ekranie telewizora.
Piksel jest to najmniejszy jednolity przedstawiający konkretny kolor, element obrazu wyświetlanego na ekranie. Subpiksel - składowa koloru jednego piksela w wyświetlaczach i matrycach CCD. W ekranach LCD każdy piksel zawiera 3 subpiksele: czerwony, zielony i niebieski
Format obrazu –wymiary wyświetlanego obrazu wyrażone ilorazem jego długości do wysokości (zazwyczaj przedstawione jako x:y lub x×y, przy czym symbol oddzielający wartości, dwukropek lub znak mnożenia, czytane są jako na). Obecnie najpopularniejszymi formatami obrazu są: -anamorfotyczny standard kinowy 2,39:1 -tradycyjny 4:3 (1,33:1) stosowany powszechnie w telewizji -oraz jego następca 16:9 (1,78:1)
DPI liczba plamek przypadająca na cal