Techniki pracy umysłowej Rodzice jako nauczyciele (Na podstawie książek Zbigniewa Brześkiewicza, Tony Buzana)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
Advertisements

Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
Sprawdzian także dla rodziców
Dojrzałość szkolna dziecka
Fragmenty z książki „Dobrego dnia”
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
zapewniany dowóz dzieci (2x) oraz brak innej szkoły w najbliższym otoczeniu.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
"Zapomnij o zapominaniu!"
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
Bierny Odpoczynek.
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Zasady efektywnego uczenia się
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Bierny odpoczynek.
Biofeedback – jest to metoda pozwalająca kontrolować procesy zachodzące w organizmie. Uczy panowania nad własnymi reakcjami, pomaga odpowiednio relaksować.
Jak za pomocą nowych technik poprawić wyniki nauczania o 661 procent?
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Stare rady na Nowy Rok.
przypadku prześladowania
Telefony – Nie? Dlaczego?
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Kl Sen - jak nastolatki korzystają z jego dobrodziejstwa.
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
TYDZIEŃ BEZ STRESU GIMNAZJUM NR 2 im. Józefa Mackiewicza We Wrocławiu.
System edukacji w Polsce
Metody sprawnego uczenia się.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Dlaczego warto korzystać z
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Szkoła bez przemocy.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Biurko a efektywne wykorzystanie czasu pracy Zmieniając niewiele, możemy w ciągu roku zaoszczędzić nawet kilka tygodni.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Techniki efektywnego uczenia się
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
JAK ZACHĘCIĆ DZIECKO DO NAUKI
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Szkolny plan zachowania
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
Aleksandra Lewandowska
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Zapis prezentacji:

Techniki pracy umysłowej Rodzice jako nauczyciele (Na podstawie książek Zbigniewa Brześkiewicza, Tony Buzana)

Każdy, kto uczy innych, musi zdać sobie sprawę, że pierwszą lekcją, jaką powinien przekazać uczniom, jest nauka właściwego wykorzystania umysłu. Nauka sprawności intelektualnej jest równie ważna jak rachunki i alfabet (T. i B. Buzan, Mapy twoich myśli) Każdy, kto uczy innych, musi zdać sobie sprawę, że pierwszą lekcją, jaką powinien przekazać uczniom, jest nauka właściwego wykorzystania umysłu. Nauka sprawności intelektualnej jest równie ważna jak rachunki i alfabet (T. i B. Buzan, Mapy twoich myśli)

E + M = C

Jeśli zainwestujemy Energię do swojej paMięci, wynikiem będzie nieskończona Creatywność

W ciągu dziewięciu dni i nocy Zeus spłodził z Mnemozyną dziewięć Muz, opiekunek poezji miłosnej, epickiej, muzyki, tańca, komedii i tragedii, hymnów, historii i astronomii. Zatem – według Greków – połączenie Energii sprawczej (Zeus) z pamięcią (Mnemozyna) zrodziło ludzką kreatywność i wiedzę.

Jak najlepiej wychować dzieci – skłonić je do nauki? Trzy metody: 1. Przez własny przykład 2. Przez własny przykład 3. Przez własny przykład (A. Schweitzer)

Ci, z którymi najwięcej i najczęściej przebywamy, mają na nas największy wpływ.

W jaki sposób, jako rodzic-nauczyciel możesz służyć własnym przykładem swoim dzieciom w zakresie uczenia się?

Sam ucz się czegoś.

Pokaż dziecku swoje świadectwa szkolne.

Utrzymuj kontakty ze szkołą i wychowawcą.

Kochając swoje dziecko – wymagaj.

Pamiętaj, że szanując innych, wzbudzasz szacunek innych.

To, co robisz, rób dobrze za pierwszym razem.

Nie odkładaj niczego na później.

Nie spóźniaj się.

Bądź człowiekiem wyciszonym i zrelaksowanym.

Dzieci, które nie szanują i nie słuchają swoich rodziców, na ogół nie szanują i nie słuchają uczących je nauczycieli. Największy wpływ na to, jak uczy i zachowuje się dziecko, mają rodzice.

Organizacja pracy uczenia się:

1. Wybierz miejsce do nauki 2. Zadbaj o zapewnienie ciszy i spokoju 3. Ucz się na swoim stanowisku pracy 4. Nie rozpraszaj swojego wzroku 5. Ucz się o stałych porach dnia 6. Planuj swój tydzień 7. Rób przerwy podczas uczenia się 8. Nagradzaj się za rzetelną pracę 9. Naucz się koncentrować

Odpowiedz sobie szczerze na pytanie: Kto mi kradnie czas? Jak efektywnie wykorzystać czas? Zasada Pareto: 20% priorytetów zapewni Ci 80% efektywności

Mózg emituje fale o czterech częstotliwościach: β c/s (aktywność dzienna, logika i analiza) α 8-12 c/s (stan relaksacji, medytacji, stan czujnej relaksacji, łatwości uczenia się) τ 4-7 c/s (głęboka medytacja, modlitwa, natchnienie, geniusz) Δ 0,5 – 3 c/s (głęboki sen)

Stan alfa – lekki stan hipnotyczny, znany z dnia codziennego