WYNIKI BADAŃ
1. LEKTURA KSZTAŁTUJE SAMODZIELNE MYŚLENIE I FORMUŁOWANIE MYŚLI. 2. JEST NAJLEPSZYM SPOSOBEM RELAKSU. 3. KSZTAŁTUJE POSTAWĘ CIERPLIWOŚCI, SKUPIENIA NAD TYM, CO SIĘ ROBI 4. UCZY KONCENTRACJI, EMPATII, WRAŻLIWOŚCI.
1. LEKTURA TO ŹRÓDŁO WIEDZY I BOGACENIA SŁOWNICTWA. POMAGA W TEŚCIE NA INTELIGENCJĘ I CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM. 2. WPŁYWA NA EFEKTYWNOŚĆ PRACY MÓZGU, POPRAWIA KONDYCJĘ KOMÓREK MÓZGOWYCH. OPÓŹNIA ZABURZENIA UMYSŁU O PONAD 30 PROCENT. 3. REDUKUJE STRES O 69 PROCENT.
4. CZYTANIE TO TRENING DLA MÓZGU – STYMULUJE JEGO PRACĘ, ZMNIEJSZA RYZYKO ZACHOROWANIA NA ALZHEIMERA PONAD 2 i PÓŁ RAZA. 5. KONTAKT FIZYCZNY Z KSIAŻKĄ, DOTYK KART WPROWADZA DO MÓZGU KONTEKST, POMAGA LEPIEJ ZROZUMIEĆ, O CZYM CZYTAMY
BIERNOŚĆ ZABIJA KOMÓRKI MÓZGOWE.
Ponadto uczniowie zapytani zostali o swoją ulubioną książkę lub autora. Najczęściej powtarzającymi się odpowiedziami były: „Opowieści z Narnii” C.S.Lewis; „Magiczne drzewo ” na podstawie filmu Andrzeja Maleszki; Seria książek o przygodach Tomka Wilmowskiego Alfreda Szklarskiego; „Harry Potter” J.K.Rowling.