Prowadzenie pojazdów a omdlenia wazowagalne. Poważne wypadki i szkody.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
S. Potempski, Instytut Energii Atomowej, MANHAZ
Advertisements

UbezpieczONA 24 ubezpieczenie komunikacyjne dla kobiet.
Lubuski Program Prewencji Pierwotnej Nowotworów
Wykorzystanie modelu długości trwania
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Profilaktyka wobec osób starszych
Rozkład normalny Cecha posiada rozkład normalny jeśli na jej wielkość ma wpływ wiele niezależnych czynników, a wpływ każdego z nich nie jest zbyt duży.
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach
Średnie i miary zmienności
Prędkość i hamowanie.
Elementy statystyki dla lekarzy Planowanie badań i zbieranie danych
Bezpieczna jazda rowerem
Rozkład t.
Adam Bronikowski, Radosław Król, Dagmara Iwańska,
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Konsultant Krajowy w Dziedzinie Chorób Wewnętrznych
Pijani kierowcy na polskich drogach
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
PIERWSZA POMOC.
Podstawy analizy ryzyka
Kolizja a wypadek drogowy
Palenie szkodzi.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Wnioskowanie statystyczne
Jako element polityki prorodzinnej w Polsce
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
1 O podejmowaniu decyzji klinicznych czyli zasady medycyny oparta na pewnych faktach (Evidence-based medicine, EBM) Zbigniew Gaciong.
Nagła śmierć sercowa u osób aktywnych fizycznie ze zdrowym sercem. Michał Chudzik
Odnalezienie genu związanego z nagłym zgonem sercowym – badania DISCOVERY i Oregon SUDS Michał Chudzik
Kontrola stymulatorów jako skuteczna metoda zapobiegania udarom mózgu. Michał Chudzik
WPROWADZENIE 1. WSKAŹNIKI WYPADKOWE W POLSCE Na drogach Polski rokrocznie notowanych jest kilkadziesiąt tysięcy wypadków drogowych. W wypadkach drogowych.
Czynniki ryzyka związane ze zdrowiem i chorobami
Psychospołeczne i kardiologiczne rezultaty jogi u pacjentów z ICD. Michał Chudzik, Katarzyna Mikinka
Deklaracja zgodności CE dla ProMRi CRT-Ds marki Biotronik Michał Chudzik
Makrolidy a zwiększone ryzyko zaburzeń rytmu serca i NZS. Michał Chudzik
Późne infekcje po implantacji złożonych układów są związane z infekcjami systemów CRT-D – na podstawie publikacji EUROPACE Volume 17, Issue 11, 1 November.
Aktualne wskaźniki właściwej terapii wysokoenergetycznej u pacjentów, którzy otrzymali implantowalne urządzenia w warunkach rzeczywistych; z izraelskiego.
Nowe badanie sprawdza, czy stymulatory z CLS zapobiegają omdleniom – Biotronik BIOSync CLS. Michał Chudzik
Wznowienie aktywności seksualnej u osób po implantacji ICD. Michał Chudzik
NORDIC ICD – Test defibrylacji podczas implantacji ICD – nowe badania firmy Biotronik. Michał Chudzik
Praca serca i niekorzystne rezultaty u pacjentów z migotaniem przedsionków. Badania AFFIRM i AF-CHF Michał Chudzik
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny Wydział Zarządzania UW, mgr Aleksandra Luterek.
Kobiety i mężczyźni z niewydolnością serca odnoszą podobne korzyści z ICD Michał Chudzik
Zawarcie porozumienia o współpracy, w ramach projektu "Białystok Polish Longitudinal University Study; Białystok PLUS" Urząd Marszałkowski Województwa.
Rozkłady statystyk z próby dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii Kolegium.
10 FAKTÓW NA TEMAT CUKRZYCY. Ok. 347 mln ludzi na świecie ma cukrzycę. 1 Istnieje rosnąca globalna epidemia cukrzycy, u której podłoża leży szybki przyrost.
C ZY SEKRETARKA MOŻE BYĆ ZAWODEM TRUDNYM ? F UNKCJONALNE ZNACZENIE OSOBOWOŚCI NA PRZYKŁADZIE URZĘDNIKÓW SĄDOWYCH : DONIESIENIA WSTĘPNE dr Katarzyna Orlak.
Wpływ stymulacji prawej komory na funkcję lewej komory u pacjentów z blokiem AV wysokiego stopnia. Wyniki badania Protect-Pace. Michał Chudzik
Energetyka obywatelska a pozytywne skutki zdrowotne Lukasz Adamkiewicz, HEAL Polska 30 Marca 2016, Szczecin Więcej niż Energia – Obywatelska Energetyka.
Wzrastający wiek nie wpływa na czas zastosowania adekwatnej terapii w prewencji pierwotnej ICD/CRT-D: analiza ryzyk konkurencyjnych.
Multi Point Pacing może zapewnić pozytywny wynik CRT u 87% pacjentów – - wyniki badań klinicznych Heart Rhythm Society’s 37th Annual Scientific Sessions.
Wypadek drogowy Jak się zachować przy kolizji czy wypadku. Co zrobić jak zabezpieczyć miejsce zdarzenia drogowego. Pierwsza pomoc na miejscu wypadku drogowego.
Dieta śródziemnomorska bez elementu niskotłuszczowego zmniejsza zdarzenia sercowo-naczyniowe Michał Chudzik
Ablacja powinna być preferowaną metodą leczenia przy lekoodpornym
Wzrost występowania niewydolności serca
Systemy emerytalne a koncepcja nowych ryzyk socjalnych
Prewencja szybkich rytmów przedsionkowych (AHRE)i udarów
Rodzaje zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa:
Aktywność fizyczna może zapobiegać
Dołączenie terapii ICD do CRT związane jest z poprawą długoterminowych wyników u pacjentów z ICM, ale nie z NICM. Michał Chudzik
„Rzeczywiste występowanie bezobjawowego
Infekcje i śmiertelność związane z implantacją S-ICD po ekstrakcji TV-ICD Michał Chudzik
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Dwu- vs jednojamowy kardiowerter defibrylator w prewencji pierwotnej nagłego zgonu sercowego – wyniki Rejestru Francuskiego Michał Chudzik Dual- vs. single-chamber.
Ryzyko wystąpienia migotania przedsionków podczas stymulacji prawej komory. Michał Chudzik
Przestrzeganie zaleceń żywieniowych prowadzi do poprawy pracy serca.
SZKOLENIE Z ZAKRESU RATOWNICTWA TECHNICZNEGO DLA STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 1: Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny Aktualizacja 2014: mł. bryg.
Zapis prezentacji:

Prowadzenie pojazdów a omdlenia wazowagalne. Poważne wypadki i szkody. Michał Chudzik, Katarzyna Mikinka

Naukowcy szacują, że częstość występowania poważnych wypadków drogowych z konsekwencjami obrażeń ciała lub śmierci jest znacznie niższa u pacjentów z częstymi omdleniami wazowagalnymi niż w populacji ogólnej. Badanie zostało opublikowane online, 20 stycznia 2016 w JACC: Clinical Electrophysiology. Prowadzenie pojazdów a omdlenia wazowagalne

Omdlenia wazowagalne są powszechne i ​​ dotyczą jednej trzeciej mężczyzn i ponad 40% kobiet. Jednak niewiele wiadomo na temat ofiar śmiertelnych i obrażeń z tego powodu podczas jazdy. Wciąż brakuje badań opartych na dowodach kształtujących jasne wytyczne dla ograniczenia prowadzenia pojazdów mechanicznych chorym z omdleniami wazowagalnymi. Prowadzenie pojazdów i omdlenia wazowagalne?

W tej największej, jak dotąd, analizie ryzyka Dr Vern Hsen Tan (University of Calgary, Alberta) i jego współpracownicy przeanalizowali dane 418 dorosłych z połączonych prób POST 1 i POST 2. W celu oszacowania częstości występowania i konsekwencji omdleń podczas jazdy, opracowano dane z obu prób a następnie porównano ich wyniki z aktualnymi danymi dotyczącymi wypadków pojazdów mechanicznych z Wielkiej Brytanii, USA, Kanady. Prowadzenie pojazdów a omdlenia wazowagalne

POST osób z omdleniami Obserwacja od 1998 do 2003 roku. Ośrodki badawcze: Kanada, Kolumbia, Niemcy, USA, Australia. Pacjenci otrzymywali beta-bloker metoprolol lub placebo. POST osób z omdleniami Obserwacja od 2006 do 2011 roku. Ośrodki badawcze: Kanada, Kolumbia, USA, Polska. Pacjenci otrzymywali fludrokortyzon lub placebo. W połączeniu dwóch prób: Średni wiek lat. Pierwszy epizod omdlenia w wieku 22 lat. 10 – średnia liczba omdleń w życiu/osobę, z czego 3 omdlenia w roku poprzedzającym wpis do rejestru. Prowadzenie pojazdów a omdlenia wazowagalne

174 uczestników badania miało 615 epizodów omdlenia podczas średniego okresu obserwacji 0,77 lat 2 uczestników (po jednym z POST1 i POST2) zasłabło podczas jazdy prawdopodobieństwo omdlenia podczas jazdy wynosiło 0,62% na osobę/rok szacunkowe ryzyko poważnego urazu lub śmierci spowodowanej przez omdlenia podczas jazdy wynosiło <0,0035% na osobę/rok Na podstawie danych dotyczących wypadków pojazdów silnikowych i ofiar oszacowano, że w ogólnej populacji w Kanadzie, USA i Wielkiej Brytanii, od 2009 do 2012 roku, ryzyko poważnych szkód lub zgonu podczas jazdy wynosiło 0,067% na kierującego/rok a ryzyko śmierci to 0,009%.

Badanie dostarcza wstępnych informacji, które mogą być pomocne dla lekarzy opiekujących się osobami z omdleniami wazowagalnymi, jak rozmawiać z konkretnym pacjentem o ryzyku wypadku podczas prowadzenia pojazdów. Doniesienia te są również istotne z punktu widzenia prawa, które jest bardzo różne w różnych stanach USA. Na przykład, w prowincji Alberta, klinicyści muszą omówić ograniczenia prowadzenia pojazdów z pacjentami z omdleniami wazowagalnymi, natomiast w Ontario, lekarze mają również obowiązek poinformowania władz. Prowadzenie pojazdów i omdlenia wazowagalne?

POST 1 i POST 2 nie zostały zaprojektowane w celu oceny wpływu omdleń na prowadzenie pojazdów krótki czas obserwacji niewielu pacjentów było w wieku powyżej 70 lat, więc wyniki nie mogą być uogólnione na starszych kierowców brak informacji na temat porad dotyczących prowadzenia pojazdów udzielanych przez lekarzy pacjentom brak informacji czy pacjenci poinformowani przez lekarzy stosowali się do porad w czasie jazdy Znacznie większe i prospektywnie zaprojektowane badania są konieczne, aby zapewnić bardziej precyzyjne szacunki ryzyka dla organów władz. Klika ograniczeń badania: