30 marca 2016 r..  Programowanie perspektywy finansowej 2014-2020 - Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
1 E.1 Projekty współpracy ponadnarodowej wdrażane w trybie konkursowym - Poddziałanie Numer konkursu: E.1.1 Planowany termin ogłoszenia konkursu:
1 Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursów w ramach Działania 8.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Małgorzata Falkowska Wojewódzki Urząd Pracy w.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.4/11 Szczecin, 12 lipca 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Kryteria wyboru projektów i oceny wniosków dla konkursów w ramach Poddziałania oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.
Inteligentne specjalizacje w kształceniu zawodowym w ramach RPO WiM Modernizacja szkolnictwa zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Koncepcja wsparcia szkolnictwa zawodowego w ramach RPO WiM w latach Ostróda, 14 września 2015 r.
1 marca 2016 r..  Programowanie perspektywy finansowej Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
10 czerwca 2016 r.. Alokacja: ,54 PLN Minimalny poziom wkładu własnego: 10% Charakter konkursu: zamknięty Nabór wniosków: 30 maja 2016 r. -
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Szkolenie dla Wnioskodawców
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Szkolenie dla Wnioskodawców
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Warunki finansowe RPWM IZ /17
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Olsztyn, 14 maja 2019 r. Miejski Obszar Funkcjonalny OLSZTYNA.
Zapis prezentacji:

30 marca 2016 r.

 Programowanie perspektywy finansowej Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata  Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata  Ustawa o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej  Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze edukacji na lata  Wytyczne w zakresie trybów wyboru projektów na lata  Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata Poddziałanie – 2 typ projektów Zmiany w dokumentach programowych

Poddziałanie – 2 typ projektów ZAŁOŻENIA KONKURSU Alokacja: ,41PLN na każdy konkurs Charakter konkursu: zamknięty Nabór wniosków: 31 marca 2016 r kwietnia 2016 r. Minimalny poziom wkładu własnego: 10%

Poddziałanie – 2 typ projektów Sposób składania wniosku: w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu LSI MAKS (maks2.warmia.mazury.pl), w wersji papierowej (1 egzemplarz wydrukowany za pośrednictwem ww. systemu) Wnioski w wersji papierowej będą przyjmowane w Departamencie Europejskiego Funduszu Społecznego, adres: ul. E. Plater 1, II piętro, pokój 313. Wnioski o dofinansowanie projektów można składać osobiście oraz nadsyłać pocztą lub przesyłką kurierską.

Weryfikacja wymogów formalnych Maj 2016 Ocena formalna Czerwiec 2016 Ocena merytoryczna Sierpień 2016 Podpisanie umowy o dofinansowanie Wrzesień 2016 Poddziałanie – 2 typ projektów

Zwiększenie zatrudnialności uczniów szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, w szczególności poprzez poprawę jakości kształcenia zawodowego; Cel szczegółowy Dofinansowanie podmiotów, które mogą tworzyć i/lub rozwijać CKZiU lub inne zespoły realizujące zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, na terenie województwa warmińsko – mazurskiego w branży służącej rozwojowi inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko - mazurskiego: ekonomia wody, drewno i meblarstwo, żywność wysokiej jakości oraz produkcja i obsługa specjalistycznych maszyn i urządzeń; Cel konkursu Poddziałanie – 2 typ projektów

Wszystkie podmioty, które spełniają kryteria określone w Regulaminie konkursu, z wyłączeniem: osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej; podmiotów, które wykorzystały środki funduszowe niezgodnie z przeznaczeniem; podmiotów skazanych za przestępstwo polegające na powierzaniu pracy cudzoziemcom przebywającym bez ważnego dokumentu, uprawniającego do pobytu na terytorium RP. Wnioskodawca

Poddziałanie – 2 typ projektów Odbiorcy wsparcia Wsparcie jest skierowane do szkół dla dorosłych, szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe, które mogą tworzyć CKZiU lub inne zespoły realizujące zadania zbieżne z zadaniami CKZiU oraz do podmiotów korzystających z usług CKZiU, albo innych podmiotów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, w tym publicznych i niepublicznych szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe. Uczniowie, słuchacze, nauczyciele i kadra wspierająca i organizująca proces nauczania szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe (w tym instruktorzy praktycznej nauki zawodu), otoczenie społeczno – gospodarcze (pracodawcy/organizacje pracodawców, przedsiębiorcy/organizacje przedsiębiorców, instytucje rynku pracy, uczelnie wyższe).

Poddziałanie – 2 typ projektów Podstawa realizacji wsparcia Tworzenie i/lub rozwój ukierunkowanych branżowo centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego lub innych jednostek organizacyjnych realizujących tego samego typu zadania odbywa się w szczególności poprzez: a) przygotowanie szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe do pełnienia funkcji CKZiU lub innego zespołu realizującego zadania zbieżne z zadaniami CKZiU dla określonej branży; b) wsparcie realizacji zadań dla określonych branż przez CKZiU lub inne zespoły realizujące zadania zbieżne z zadaniami CKZiU. Działania wymienione w lit. a) będą stanowiły wyłącznie uzupełnienie działań przewidzianych w lit. b).

Poddziałanie – 2 typ projektów Realizacja projektu powinna przyczynić się do: a) utworzenia wysokiej jakości wyspecjalizowanych ośrodków kształcenia i szkolenia w branżach wchodzących w skład inteligentnej specjalizacji: ekonomia wody, drewno i meblarstwo, żywność wysokiej jakości oraz produkcja oraz obsługa specjalistycznych maszyn i urządzeń; b) integracji i efektywnego wykorzystania potencjału technicznego i kadrowego szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe; c) ułatwienia identyfikacji miejsc, w których zainteresowane osoby mogą uzyskać określone wykształcenie i kwalifikacje branżowe ; c) podniesienia jakości kształcenia w zawodach i lepszego dostosowania kształcenia do potrzeb rynku pracy. Podstawa realizacji wsparcia

wyposażenie szkół i placówek oświaty prowadzących kształcenie zawodowe wchodzących w skład CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU w sprzęt i pomoce dydaktyczne do prowadzenia nauczania w zawodach w określonej branży; rozszerzenie lub dostosowanie oferty edukacyjnej świadczonej przez szkoły i placówki systemu oświaty prowadzące kształcenie zawodowe wchodzące w skład CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU do realizacji nowych zadań; doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe wchodzących w skład CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU. Poddziałanie – 2 typ projektów Wsparcie na rzecz szkół/placówek do pełnienia funkcji CKZiU

zakres wyposażenia powinien być zgodny z katalogiem KOWEZIU udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej możliwość sfinansowania kosztów związanych z adaptacją pomieszczeń na potrzeby pracowni lub warsztatów szkolnych; wyposażenie pracowni lub warsztatów powinno być dokonane na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe w tym zakresie, a także posiadanego przez nie wyposażenia; Inwestycje infrastrukturalne są finansowane ze środków EFS w ramach cross – financingu, na warunkach, o których mowa w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków; Działania realizowane w ramach przedmiotowego konkursu będą komplementarne do Poddziałania dofinansowanego z EFRR. Poddziałanie – 2 typ projektów Wsparcie na rzecz wyposażenia

kursy kwalifikacyjne lub szkolenia doskonalące w zakresie tematyki związanej z nauczanym zawodem; praktyki lub staże (minimum 40 h, w okresie nie krótszym niż 2 tygodnie); studia podyplomowe przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotów zawodowych albo obejmujące tematykę związaną z nauczanym zawodem; budowanie lub moderowanie sieci współpracy lub samokształcenia; programy walidacji i certyfikacji wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych w pracy dydaktycznej, ze szczególnym uwzględnieniem nadawania uprawnień egzaminatora w zawodzie instruktorom praktycznej nauki zawodu na terenie przedsiebiorstw; Wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów zrealizowanych w latach w ramach PO KL. Poddziałanie – 2 typ projektów Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli

inicjowanie współpracy z otoczeniem społeczno – gospodarczym, w tym monitorowanie potrzeb w zakresie współpracy, także staży nauczycieli (uwaga: nie ma możliwości finansowania staży/praktyk zagranicznych); prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami i uczelaniami oraz ośrodkami doskonalenia nauczycieli; tworzenie sieci współpracy; wdrażanie i upowszechnianie nowych technologii; opracowywanie i upowszechnianie elastycznych form kształcenia zawodowego osób dorosłych; tworzenie wyspecjalizowanych ośrodków egzaminacyjnych; organizowanie praktyk pedagogicznych dla przyszłych nauczycieli kształcenia zawodowego oraz nauczycieli stażystów; realizacja usług doradztwa zawodowego Poddziałanie – 2 typ projektów Działania możliwe do sfinansowania

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego jest zespołem w rozumieniu art. 62 ustawy o systemie oświaty i tworzone jest zgodnie z art. 62 a wspomnianej ustawy; W skład CKZiU powinna wchodzić co najmniej jedna szkoła prowadząca kształcenie zawodowe; Zgodnie z art. 58 ustawy o systemie oświaty, publiczne CKZiU zakłada się na podstawie aktu założycielskiego; CKZiU prowadzi kwalifikacyjne kursy zawodowe, a także podejmuje działania w zakresie poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej; Poddziałanie – 2 typ projektów O czym należy pamiętać: (1/3)

Utworzenie CKZiU (co do zasady) powinno mieć na celu skonsolidowanie zasobów techno – dydaktycznych poprzez organizacyjne połączenie szkół / placówek prowadzących kształcenie zawodowe; CKZiU współpracuje z pracodawcami i organizacjami pracodawców; W skład CKZiU mogą wchodzić następujące typy szkół i placówek: szkoły dla dorosłych, szkoły prowadzące kształcenie zawodowe, placówki kształcenia ustawicznego, praktycznego, zawodowego, ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego (tzw. inne zespoły realizujące tego samego typu zadania); Poddziałanie – 2 typ projektów O czym należy pamiętać: (2/3)

Tworzenie i/lub rozwój ukierunkowanych branżowo centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego lub innych jednostek organizacyjnych realizujących tego samego typu zadania stanowi jeden z typów projektów określonych i zdefiniowanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych RPO WiM 2014 – 2020 realizowanych w ramach Poddziałania Uszczegółowienie tego typu projektów znajduje się w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze edukacji na lata , gdzie oprócz wspomnianych CKZiU mowa jest również o innych zespołach realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, które stanowią wspomniane w nazwie typu projektów jednostki organizacyjne realizujące tego samego typu zadania. Są to pojęcia tożsame, nie należy ich interpretować rozdzielnie. Poddziałanie – 2 typ projektów O czym należy pamiętać: (3/3)

Poddziałanie – 2 typ projektów Limit i ograniczenie Wsparcie skierowane do szkół dla dorosłych, szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe, które mogą tworzyć CKZiU lub inne zespoły realizujące zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, jak również do podmiotów korzystających z usług CKZiU lub innych podmiotów realizujących zadania zbieżne z zdaniami CKZiU Warunek brzegowy zagwarantowanie trwałości inwestycji z EFS

Środki trwałe: wartość jednostkowa równa lub wyższa niż 350 PLN netto, bezpośrednio powiązane z charakterem projektu (np. wyposażenie CKZiU), wykorzystywane w celu wspomagania procesu wdrażania projektu (np. rzutnik na szkolenia, tablica multimedialna) Cross-financing dotyczy wyłącznie: zakupu nieruchomości, zakupu infrastruktury (elementy nieprzenośne, na stałe przytwierdzone do nieruchomości, np. wykonanie podjazdu do budynku, zainstalowanie windy w budynku), dostosowanie lub adaptacja (prace remontowo-wykończeniowe) budynków i pomieszczeń. Środki trwałe - cross-financing (dwie odrębne kategorie) Poddziałanie – 2 typ projektów

Cross-financing Wydatki dotyczące cross – financingu są ściśle powiązane z warunkiem brzegowym, który powinien być spełniony jeśli Wnioskodawca zamierza realizować projekt w Poddziałaniu 2.4.1, tj. „Projekty związane z zakupem sprzętu lub infrastruktury (w ramach cross – financingu) w szkołach i placówkach edukacyjnych będą finansowane wyłącznie, jeżeli zostanie zagwarantowana trwałość inwestycji z EFS”. Zachowanie trwałości projektu obowiązuje w odniesieniu do współfinansowanej w ramach projektu infrastruktury rozumianej zgodnie z zapisami pkt. 3 (a, b, c) rozdziału 8.7 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków.

Poddziałanie – 2 typ projektów Środki trwałe Wydatki dotyczące środków trwałych są ściśle powiązane z warunkiem brzegowym, który powinien być spełniony jeśli Wnioskodawca zamierza realizować projekt w Poddziałaniu 2.4.2, tj. „Projekty związane z zakupem sprzętu lub infrastruktury (w ramach cross – financingu) w szkołach i placówkach edukacyjnych będą finansowane wyłącznie, jeżeli zostanie zagwarantowana trwałość inwestycji z EFS”. W przypadku zakupu sprzętu, Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, iż środki trwałe nabyte w ramach projektu, po zakończeniu jego realizacji będą wykorzystywane na działalność statutową szkoły/placówki kształcenia zawodowego, na rzecz której realizowany jest projekt.

Przygotowując wniosek o dofinansowanie należy we wniosku wypełnić punkt 4.2 „Trwałość rezultatów projektu”. W treści wniosku należy złożyć oświadczenie dotyczące sposobu utrzymania trwałości rezultatów projektu wynikających z realizowanych zadań wraz ze sposobem finansowania placówki po zakończeniu realizacji projektu, co wprost wynika z treści kryterium specyficznego obligatoryjnego tj. „Wnioskodawca zapewni funkcjonowanie i realizację zadań utworzonych w ramach projektu CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, przez co najmniej 2 lata od daty zakończenia realizacji projektu”. Zgodność zakresu i terminu faktycznego utrzymania CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU może podlegać kontroli. Poddziałanie – 2 typ projektów Trwałość rezultatów projektów

Poddziałanie – 2 typ projektów Wskaźniki produktu: 1.Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu objętych wsparciem w programie 2.Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego doposażonych w sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia zawodowego 3.Liczba podmiotów realizujących zadania centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego objętych wsparciem w programie 4.Liczba osób uczestniczących w pozaszkolnych formach kształcenia w programie Wskaźniki rezultatu bezpośredniego: 1.Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu; 2.Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS;

Poddziałanie – 2 typ projektów Wskaźniki własne (specyficzne dla projektu): Wnioskodawca zobowiązany jest określić wskaźnik rezultatu bezpośredniego długoterminowego, związanego z kryterium obligatoryjnym specyficznym, dotyczącym utrzymania trwałości funkcjonowania utworzonego w ramach projektu CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, przez co najmniej 2 lata od daty zakończenia realizacji projektu. Wskaźnik rezultatu Ze względu na realizację wskaźnika produktu „Liczba osób uczestniczących w pozaszkolnych formach kształcenia w programie, Wnioskodawca zobowiązany jest określić wskaźnik rezultatu bezpośredniego Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje w ramach pozaszkolnych form kształcenia.

Poddziałanie – 2 typ projektów Wskaźniki horyzontalne: (jeśli Wnioskodawca je realizuje i są adekwatne do przedmiotu projektu) Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami; Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami. Liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych.

Poddziałanie – 2 typ projektów Koszty studiów podyplomowych nauczycieli; Koszty walidacji i certyfikacji nabytych umiejętności i kwalifikacji; Koszty związane z realizacją praktyk/staży zawodowych nauczycieli; Koszty bezpośrednie Koszty związane z funkcjonowaniem Beneficjanta w zakresie związanym z projektem; Koszty informacji/promocji projektu; Koszty zarządzania projektem; Koszty rekrutacji; Koszty zabezpieczenia bankowego; Koszty pośrednie Rozliczane jedynie ryczałtem

Poddziałanie – 2 typ projektów  Projekty o wartości nieprzekraczającej wyrażonej w PLN równowartości kwoty EUR wkładu publicznego muszą obligatoryjnie być rozliczane uproszczonymi metodami. W przedmiotowym konkursie wyłącznie kwotami ryczałtowymi.  IZ RPO WiM w przedmiotowym konkursie nie dopuszcza możliwości zastosowania stawek jednostkowych, jako uproszczonej metody rozliczania wydatków.

Kryteria specyficzne obligatoryjne 1/2 Projekty związane z zakupem sprzętu lub infrastruktury (w ramach cross- financingu) w szkołach i placówkach edukacyjnych będą finansowane wyłącznie, jeśli zostanie zagwarantowana trwałość inwestycji z EFS. Wnioskodawca w okresie realizacji projektu prowadzi biuro projektu (lub posiada siedzibę, filię, delegaturę, oddział czy inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną działalności podmiotu) na terenie województwa warmińsko – mazurskiego. Wspólne dla wszystkich konkursów

Kryteria specyficzne obligatoryjne 2/2 W ramach przedmiotowego konkursu zostaną dofinansowane podmioty, które mogą tworzyć CKZiU lub inne zespoły realizujące zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, na terenie województwa warmińsko – mazurskiego w branżach służących rozwojowi inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko – mazurskiego: ekonomia wody, żywność wysokiej jakości, drewno i meblarstwo oraz w zakresie produkcji i obsługi specjalistycznych maszyn i urządzeń. Wnioskodawca zapewni funkcjonowanie i realizację zadań utworzonych w ramach projektu CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, przez co najmniej 2 lata od daty zakończenia realizacji projektu. Wspólne dla wszystkich konkursów Wspólne dla wszystkich konkursów, różniące się jedynie nazwą IS

Kryteria specyficzne fakultatywne 1/3 Wnioskodawca zapewnia bazę noclegową dla nauczycieli, uczniów i słuchaczy – 5 pkt. Wnioskodawca zakłada współpracę szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe w danej branży – 10 pkt.. Wnioskodawca realizuje działania na rzecz doskonalenia umiejętności zawodowych nauczycieli kształcenia zawodowego, instruktorów praktycznej nauki zawodu oraz kadry wspierającej i organizującej proces nauczania –5 pkt. Wnioskodawca utworzy i/lub zmodernizuje istniejący wyspecjalizowany ośrodek egzaminacyjny – 5 pkt. Wspólne dla wszystkich konkursów

Kryteria specyficzne fakultatywne 2/3 Wnioskodawca zakłada współpracę CKZiU lub innych podmiotów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU z pracodawcami/przedsiębiorcami z inteligentnej specjalizacji ekonomia wody w zakresie zakwaterowania, wypoczynku, sportu – 15 pkt. Wnioskodawca zakłada współpracę CKZiU lub innych podmiotów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU z pracodawcami/przedsiębiorcami z inteligentnej specjalizacji żywność wysokiej jakości w zakresie przetwarzanie mięsa i produkcja wyrobów z mięsa – 15 pkt. Ekonomia wody Żywność wysokiej jakości

Kryteria specyficzne fakultatywne 3/3 Wnioskodawca zakłada współpracę CKZiU lub innych podmiotów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU z pracodawcami/przedsiębiorcami z inteligentnej specjalizacji Drewno i meblarstwo w zakresie produkcji mebli 15 pkt. Drewno i meblarstwo

Strategia rozwoju społeczno-gospodarczego województwa warmińsko- mazurskiego do 2025 r. RPO WiM – – Opis zawartej w programie strategii dotyczącej wkładu w realizację unijnej strategii na rzecz inteligentnego, zrównoważonego wzrostu sprzyjającego włączeniu społecznemu oraz do osiągnięcia spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej (str. 28) oraz warunki realizacji operacji w osi, – Załącznik nr 2 - Proces identyfikacji inteligentnych specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego. Regionalna Strategia Innowacyjności Warmii i Mazury Kluczowe źródła informacji o IS

Raporty dotyczące inteligentnych specjalizacji Raporty dotyczące IS są dostępne na

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Olsztynie ul. Głowackiego Olsztyn Telefony do konsultantów: godziny pracy punktu: poniedziałek 8: :00 wtorek - piątek 7: :30 Informacje dotyczące konkursów Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Elblągu ul. Zacisze 18, Elbląg Telefony do konsultantów: godziny pracy punktu: poniedziałek 8: :00 wtorek - piątek 7: :30 Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku ul. Kajki 10, Ełk Telefony do konsultantów: godziny pracy punktu: poniedziałek 8: :00 wtorek - piątek 7: :30

Harmonogram konkursów Harmonogram konkursów dla Działania 2.4 Poddziałanie typ projektów: Przygotowanie i poradnictwa edukacyjno- zawodowego w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe realizacja wysokiej jakości usług Nabór wniosków – do 29 kwietnia 2016 Poddziałanie typ projektów: Programy współpracy szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z otoczeniem społeczno – gospodarczym (pracodawcami/organizacjami pracodawców, przedsiębiorcami/organizacjami przedsiębiorców, instytucjami rynku pracy, uczelniami wyższymi) I i II model Nabór wniosków – maj 2016

Dziękuję za uwagę