Negocjacje 12 Typy partnerów. Typ emocjonalno-behawioralny. Co obserwować w zachowaniu? Pozycja przy stole. Odległość od stołu Ile powtarzalnych pozycji?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Ergonomia.
Komunikacja interpersonalna
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
TEMPERAMENT.
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Małgorzata Bogdanowicz
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
IDENTYFIKACJA POTRZEB
6 kroków do porozumienia
Rzecz o efektywności w biznesie
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Apetyt na zdrowie Multimedialna książka kulinarna
Podstawy przedsiĘbiorczoŚci
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Żonglowanie Jak zacząć żonglować?
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
MOWA CIAŁA.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
Umiejętność obserwacji.
Wykonały: Patrycja Grabowska Kasia Chmielewska
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
UNOSZENIE BARKÓW Ręce swobodnie oprzyj na udach. Wyprostuj się, napnij brzuch i nie opieraj się o oparcie krzesła. Unieś ramiona do uszu robiąc wdech,
Naucz się mowy dłoni MD: uściski – kto inicjuje, w jaki sposób podaje dłoń, ile razy potrząsa, kto kontroluje przebieg powitania, czy towarzyszy mu uśmiech,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
Komunikacja i jej formy :
Ergonomia pracy przy komputerze.
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Metody komunikowania się
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
Negocjacje 4 Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Ukrywanie się za czymś to nasza reakcja obronna
Wszystko o nakrywaniu do stołu
Negocjacje – temat 2 Interesy, obszary, opcje – wzajemne relacje. PRZYGOTOWANIE POZYCJI By Grzegorz Myśliwiec.
Temat 1. Negocjacje Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZASADY GRY: Kierunki programowe ZHP. CEL GRY Zrealizowanie (zdobycie) wszystkich kierunków programowych, poprzez cechy metody harcerskiej.
Ujawnianie i rozpoznawanie interesów - argumentacja Negocjacje 9.
Studia Podyplomowe 2013 Negocjacje 4 taktyka pakietowa Prowadzący: dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
Rozmowa kwalifikacyjna Dziesięć złotych zasad wywierania doskonałego pierwszego wrażenia.
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
Co chcieliśmy osiągnąć?
Postawa i wygląd człowieka
PIELĘGNIARSKIE WSPARCIE PSYCHICZNE CHORYCH U KRESU ŻYCIA
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Negocjacje 12 Typy partnerów

Typ emocjonalno-behawioralny. Co obserwować w zachowaniu? Pozycja przy stole. Odległość od stołu Ile powtarzalnych pozycji? 2, 3? Czy wierci się? Ruchy tułowia do przodu i do tyłu Pozycja rąk Ruchy rąk Ruchy głowy Pozycja nóg Obserwować u kogo, u partnera? Tak, żeby mieć konkretnie opisany profil jego reakcji. Ale najpierw u siebie!!! Może coś warto zmienić? Póki można! By Grzegorz Myśliwiec

Typy behawioralno-emocjonalne – introwertyk Typ 1. Siedzi w jednej pozycji, wygodnej, ręce w wygodnym uchwycie, raczej dalej od stołu, mówi tylko na temat, monosylabami, pojedynczymi słowami a najwyżej krótkimi zdaniami. Typ 2. W ważnych momentach puszcza uchwyt rąk, ale zaraz chwyta je ponownie Typ 3. Siedzi dość blisko stołu, trzyma na nim jedną rękę i gestykuluje 1 ręką, ale tylko w przełomowych momentach, uzupełnia wypowiedzi partnera. Typ 4. gestykuluje TYLKO 1 ręką………………. By Grzegorz Myśliwiec

Leia Pulkkinen (1990) – silna kontrola Zalety Kontroluje swoją komunikację werbalną i niewerbalną Nie okazuje emocji Skupia się na wynikach Wady Skoncentrowany na sobie Nie komunikuje swoich potrzeb Pozbawiony empatii By Grzegorz Myśliwiec

Typy behawioralno-emocjonalne - ekstrawertyk Typ 6. Bawi się palcami, długopisem ………………. Typ 7. Łokcie trzyma na stole, jedna ręka ciągle w ruchu, gestykuluje oboma, często na wysokości oczu, mówi więcej od partnera. Wykonuje ruchy tułowiem do przodu i do tyłu. Typ 8. Zmienia pozycję przy stole ………………. Typ 9. Siedzi na krawędzi krzesła, ale blisko stołu ………. Typ. 10. Siedzi na krawędzi krzesła, ale blisko stołu. Bardzo aktywna i wysoka gestykulacja (np. młynki rękami), częste ruchy głowy, palce w ciągłym ruchu, trudno mu przerwać. Stałe ruchy tułowiem. By Grzegorz Myśliwiec

Ekstrawertyk Zalety Ujawnia swoje potrzeby Kreatywny, dużo pomysłów Zadaje wiele pytań, jeśli inicjatywę ma partner (zbyt) Szybki w formułowaniu konkluzji Wady Może zaproponować rozwiązania niekorzystne dla siebie Nie słucha odpowiedzi Za mało wie o potrzebach drugiej strony By Grzegorz Myśliwiec

Typy behawioralno-emocjonalne – neutral Typ 5. Siedzi blisko stołu, obie ręce na stole do połowy przedramienia, daje sygnały, gdy słucha, kiwa głową, gestykuluje oburącz, ALE TYLKO gdy mówi czyniąc stałe akcenty. Mówi tyle samo co partner. Odzwierciedla język ciała partnera. Niewielkie ruchy tułowia By Grzegorz Myśliwiec

Zmiana stylu negocjacji Styl działania rozwija się z jednej strony na podstawie cech wrodzonych takich jak temperament czy zdolności, z drugiej strony kształtują go podczas całego życia doświadczenia jednostki. Styl działania początkowo podatny na sytuacje, staje się w miarę upływu czasu coraz bardziej sztywny, zautomatyzowany, stosowany przy słabym udziale świadomości. Silnie utrwalony styl działania może ułatwiać rozwiązywanie jednego typu problemów, ale utrudniać rozwiązywanie innego typu problemów. Świadomość nieskuteczności, choć stanowi istotny pierwszy krok na drodze do zmiany, Potrzebne są ćwiczenia i nieustanna praca nad sobą. Ustalanie celów, planów i zadań dotyczących stylu negocjowania (treści i formy) Analiza efektywności działania, kontrola - czyli porównywanie zamierzeń z wynikami oraz ocena i tworzenie kolejnych planów działania. Zmiana stylu negocjowania to ciężka praca wymagająca dyscypliny, ale... Warto!!! By Grzegorz Myśliwiec

TYPY NEGOCJATORÓW z punktu widzenia rodzajów korzyści FAIR-Satysfakcję z relacji z partnerem( traktowanie partnera, komplementy, gry aprecjacyjne) FIGHTER-Satysfakcję z walki (korzyści uzyskane w trakcie negocjacji: ustępstwa, upusty, promocje, degustacje, też gadżety) PROFI- Satysfakcję ze zrealizowanych interesów (konkrety i to te najważniejsze: cena, forma płatności, termin dostawy- „dobry deal”) By Grzegorz Myśliwiec

TYPY NEGOCJATORÓW z punktu widzenia podziału korzyści wilk (agresor) Otwiera zawsze skrajnie korzystnie dla siebie Targuje się długo i o wszystko, Nie uzasadnia Nie dotrzymuje ustaleń Niewrażliwy na kontakt Stosuje brudne triki w fazie zamykania Zawodowiec (tzw. rep) (twardy, ale elastyczny ) Otwiera w blisko swojego maksimum Dotrzymuje słowa Uwzględnia uzasadnienie Daje to, co mało go kosztuje Dotrzymuje ustaleń By Grzegorz Myśliwiec

TYPY NEGOCJATORÓW z punktu widzenia podziału korzyści c.d. partner (współpracujący) najpierw słucha, szczerze mówi o interesach otwiera blisko optimum Uzasadnia i przyjmuje uzasadnienie Dotrzymuje słowa Szuka nowych rozwiązań w impasie przyjaciel (akceptujący) Otwiera za nisko (blisko swojego minimum) Nie umie powiedzieć NIE! zgadza się na pierwszą ofertę partnera Nie targuje się Wrażliwy na kontakt By Grzegorz Myśliwiec