Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procenty – powtórzenie wiadomości
Advertisements

PODSUMOWANIE ZBIORCZE ANKIETY– PROCENTOWY UDZIAŁ ODPOWIEDZI Ankieta została przeprowadzona w 2009 r. wśród uczniów gimnazjum.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
PROCENTY - HARALD KAJZER ZST NR 2
WARTOŚĆ BEZWZGLĘDNA Z LICZBY
PROCENTY I PROMILE.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
PROCENTY.
Opracowała: Justyna Piegat
„Nie taki procent straszny …”
i trudności z nimi związane...
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
Historia i zastosowanie.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
O ile więcej o ile mniej. Podwyżki i obniżki cen..
Ile wody zużywamy w ciągu tygodnia ?
„Matematyka w naszym życiu”
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
mgr Karolina Góryjowska
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
TEST DLA GIMNAZJALISTY. Zadanie 1 Ile czasu potrzebują uczestnicy wycieczki na pokonanie trasy 12 km, jeżeli będą poruszać się ze stałą prędkością 5 km/h.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
Proste obliczenia w arkuszu
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Tematyka prac magisterskich
Jak zamknąć świat w procentach ?
“Szkoła w procentach”.
PROCENTY %.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Matematyka w życiu codziennym
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
MATURA 2006 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
ODCZYTYWANIE WYKRESÓW Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Odczytywanie wykresów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Zamiana jednostek długości i pola
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Obliczanie wartości liczbowych wyrażeń algebraicznych.
Rozwiązywanie układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
RÓŻNE KULTURY – JEDNA TOŻSAMOŚĆ
Podsumowanie I półrocza 2016/2017
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Obliczenia procentowe w praktyce
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Matematyka w życiu codziennym
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
czyli Jak Polubić Obliczenia Procentowe?
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Czworokąty i ich własności
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Procenty.
Rodzaje i własności trójkątów
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Analiza współzależności zjawisk
Zapis prezentacji:

Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka

Stosowanie procentów w życiu codziennym.  Ceny  Ludzie  Szkoła

Stosowanie procentów w życiu codziennym. W życiu codziennym na każdym kroku mamy do czynienia z obliczeniami procentowymi. Najczęściej są one związane z cenami różnych produktów, lub ilością osób w danej grupie społecznej. W szkole natomiast obliczamy frekwencję oraz wyniki z egzaminów.

Ceny Rozwiążmy przykładowe zadanie związane z cenami.

Cena Zadanie 1. Cena komputera wynosi 1600 zł. W sklepie wprowadzono świąteczną promocję „WSZYSTKO O 20 % TANIEJ!”. Ile wynosi obecna cena komputera?

Cena Rozwiązanie: 1600 zł - cena przed obniżką 20% - obniżka 1600 zł - 20% z 1600 zł= cena po obniżce, lub 80% z 1600 zł = cena po obniżce, więc 0,8 ∙ 1600 = 1280 Odpowiedź: Cena komputera po obniżce wynosi 1280 zł.

Ludzie A teraz przykład związany z ludźmi i grupami społecznymi.

„Wybory...” W pewnym mieście przeprowadzono sondaż na temat: „Kto prezydentem miasta?” W badaniach wzięło udział 1500 osób, co stanowiło 15% ogólnej liczby mieszkańców. Na pierwszego kandydata głosowało 45% uczestników. Na drugiego kandydata 50%. a) Ile osób mieszka w danym mieście? b) O ile procent mniej głosów otrzymał pierwszy kandydat?

„Wybory” Rozwiązanie: a) 15% mieszkańców = 1500 osób 15% ∙ x = ,15 ∙ x = 1500 x = 1500 : 0,15 x = Odpowiedź: W tym mieście mieszka osób.

„Wybory” b) Pierwszy kandydat uzyskał: 45% z 1500 głosów, czyli 0,45 ∙ 1500 = 675 Drugi kandydat uzyskał: 50% z 1500 głosów, czyli 0,5 ∙ 1500 = = 75 - różnica w ilości otrzymanych głosów wartość bazowa, więc Odpowiedź: Pierwszy kandydat otrzymał o 10% mniej głosów.

„Wybory” b) II sposób rozwiązania: Pierwszy kandydat uzyskał 45% głosów Drugi kandydat uzyskał 50% głosów 50% - 45% - różnica w ilości otrzymanych głosów 50% - wielkość bazowa, więc Odpowiedź: Pierwszy kandydat otrzymał o 10% mniej głosów.

Szkoła No i zadanie z życia wzięte, czyli „jaka dziś frekwencja?”. Do klasy III A chodzi 30 uczniów. Wczoraj do szkoły przyszło 80 % uczniów. Dzisiaj już o 50% mniej niż wczoraj. Ilu uczniów z klasy III A było wczoraj obecnych, a ilu dzisiaj?

Szkoła Rozwiązanie: 80% z 30 uczniów, czyli 0,8 ∙ 30 = 24 50% z 24 uczniów, czyli 0,5 ∙ 24 = 12 Odpowiedź: Wczoraj do szkoły z klasy III A przyszło 24 uczniów, zaś dzisiaj 12.

Podsumowanie Obliczenia procentowe mają zastosowanie w wielu dziedzinach życia, co najlepiej przedstawiają wyżej przedstawione zadania. To tylko przykład tego jak bardzo jest nam potrzebna matematyka w życiu codziennym