Serwis, czyli obsługa klienta i interesanta PROTOKÓŁ 2 BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
1 Dr Galina Cariowa. 2 Legenda Iteracyjne układy kombinacyjne Sumatory binarne Sumatory - substraktory binarne Funkcje i układy arytmetyczne Układy mnożące.
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
„Zabawy i gry w procesie nauczania pływania” Opracował: Rafał Szatkowski.
1 Przepisy w sprawie egzaminu maturalnego
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
S POTKANIE Z OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNY MI 24 kwietnia 2016r Centrum Kształcenia Sportowego.
RZUTY WOLNE Szkolenie kandydatów na sędziów KURS 2011 Wydział Sędziowski Łódzki Związek Piłki Nożnej Opracował: Tomasz Radkiewicz.
W DYPLOMACJI I BIZNESIE PROTOKÓŁ 1 BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Kryteria oceny Waga (1-3) Ocena (1-5) Ocena ważona (waga x ocena) 1. Wielkość rynku 2. Przewidywany wzrost rynku (dynamika wzrostu) 3. Rentowność sektora/zyskowność.
CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY.
„Na lipę” Autor wiersza: Jan Kochanowski Autorzy prezentacji: Łukasz Skierkowski i Witold Danisz.
INNOWACJE I PATENTY Innowacje i nowe technologie - przykład - Gepardy Biznesu Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
Doskonalenie zawodowe Katarzyna Ługowska Bordeaux
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
ORGANIZATORZY Dr n. med. Grzegorz Michalak ordynator Szpitalnego Oddziału Ratunkowego Szpitala Bielańskiego w Warszawie.
Hartowanie ciała Wykonała Maria Szelągowska. Co to jest hartowanie? Hartowanie Hartowanie – proces adaptowania ciała do niekorzystnych warunków zewnętrznych.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
II Mała Wojewódzka Liga Przyrodnicza Wykonali: Nikodem Nalecziński Łukasz Ciesielski Kacper Szatkowski.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Pierwsza pomoc przedmedyczna. Aspekty prawne Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: „Kto człowiekowi znajdującemu się.
Teoria masowej obsługi Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych.
 Co to jest Trening Jacobsona?  Komiks  Ćwiczenia wykonywane podczas treningu  Bibliografia.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
„Technologie w słuzbie elastycznego pracownika” Marek Ryński Sybase Polska Dyrektor Zarządzający DRB.
Bezpieczeństwo przy pracy z ciekłym azotem
ZESPOLE SZKÓŁ W LUBOWIDZU PROCEDURY EWAKUACJI W. Osoba która pierwsza zauważyła pożar lub zagrożenie powinna natychmiast powiadomić: najbliższe otoczenie.
Łatwowierność i naiwność dzieci często może doprowadzić do nieszczęśliwych wydarzeń. Osoba obca, nawet jeżeli wygląda miło i sympatycznie może stanowić.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
Przebudowa Długiej i Długiego Targu – ankieta. Uczestnicy ankiety w ankiecie udział wzięło 1761 osób, w tym 922 kobiety (52%) i 839 mężczyzn (48 %) ankietę.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Informacja o maturze w 2018 roku
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Sierpień 2017 roku.
Zmysły i Zdarzenia.
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Zachowanie przy stole - klasa II GB.
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Zapis prezentacji:

Serwis, czyli obsługa klienta i interesanta PROTOKÓŁ 2 BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Pracownik – Interesant Nie okazywać interesantowi przewagi urzędu, Okazywaniu szacunku, Pole kompromisu – tyle uzgodnień, ile możliwe Szanujemy interesanta oszczędzając jego czas Precedencja towarzyska, bo interesant jest poza instytucją „potrzeba dwóch lat aby nauczyć się mówić, pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć”.

Okienko

Okienko – POZYCJA STOJĄCA

Pozycja stojąca – bez przegrody

Pozycja siedząca i stolik

Boczne przegrody

Pozycja przy stole

Interesant – pierwsze wrażenie, Recepcja Standardy recepcyjne etykiety – poziom Recepcja, schody, korytarz SurowyTablica informacyjna w środku, ochrona lustrująca i chłodna, brak miejsca do siedzenia PodstawowyOchrona przyjazna, częściowo pełni funkcję informacyjną, miejsce do siedzenia Wysoki biernyRecepcjonista odpowiada na pozdrowienie, czeka na ewentualne pytania, miejsce do siedzenia i stolik Wysoki aktywnyRecepcjonista zawsze nawiązuje kontakt wzrokowy, pierwszy pozdrawia i oferuje pomoc, miejsce do siedzenia i stolik

BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Interesant - Kolejka Standardy obsługi– poziomy korytarz, pokoje biurowe Surowy Napis na drzwiach „wchodzić pojedynczo”, brak planu obsługi i reguł kolejkowych, brak zainteresowania pracowników kolejką, twarde egzekwowane przerw w obsłudze Podstawowy zainteresowanie pracowników kolejką („kto czeka do pokoju 102?”), napis „proszę wchodzić pojedynczo”, „następny proszę”, „niech pan poprosi następną osobę” Wysoki bierny Dzienny plan obsługi (lista), wzywanie osobiste każdego interesanta (z elementami grzecznościowymi „proszę pana Chmaja”), przestrzeganie harmonogramu Wysoki aktywny Dzienny plan obsługi ustalony z interesantem (telefon, internet), Zapraszanie do środka z wyjściem na korytarz, przepuszczenie w drzwiach, informowanie oczekujących o opóźnieniach,

Przywitanie interesanta Kontakt fizyczny i gesty przywitaniaSens przywitania Z ukłonem, bez kontaktu fizycznego, otwarta pozycja rąk, zawsze w pozycji stojącej Oficjalnie z szacunkiem, lecz bez poufałości Uścisk ręki, ale po oczekiwaniu na podejście gościa do stołu, biurka, wyjście zza biurka (stołu), przywitanie bez potrząsania, niepełny chwyt rąk Uprzejmie, poprawnie, z szacunkiem Uścisk z potrząsaniem ręki po wyjściu na środek pomieszczenia, pełny chwyt rąk, po nasady kciuków Ciepłe przywitanie, uprzejme Uścisk z potrząsaniem ręki po wyjściu na środek pomieszczenia i dotykaniem ramienia partnera Bardzo ciepłe Obejmowanie i całusy, poklepywanie, tzw. „misio”Przejaw uczuć pozytywnych

Sekretariat Przerywa czynności, gdy ktoś wchodzi Pozdrawia lub odpowiada na pozdrowienie Gdy nowa osoba zawsze wstaje, bo ona stoi Nie komentuje, nie ocenia... Nie zagaduje, czeka cierpliwie na wypowiedź gościa Odbiera odzież od VIPa, doradza innym Selekcja Gość, VIP, interesant Interesant -> 1) przekierowuje do innych pracowników 2) zapisuje na rozmowę 3) pyta szefa, czy przyjmie Proponuje miejsce do siedzenia Okazuje umiarkowane zainteresowanie Gdy oczekiwanie przeciąga się z winy firmy proponuje coś do picia Pan dyrektor zaprasza... BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Selekcja Gość, VIP, interesant Interesant -> 1) przekierowuje do innych pracowników 2) zapisuje na rozmowę 3) pyta szefa, czy przyjmie Proponuje miejsce do siedzenia Okazuje umiarkowane zainteresowanie Gdy oczekiwanie przeciąga się z winy firmy proponuje coś do picia Pan dyrektor zaprasza BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Sekretariat – oczekiwanie i postawa wobec szefa Wobec szefa Polecenia przyjmuje z entuzjazmem Gdy szef się myli w obecności innych osób... dyskretnie.... Przekazuje polecenia szefa neutralnie Nie informuje o czynnościach i humorze szefa Nie sugeruje, że ma wpływ na decyzje szefa... BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Kulturalny interesant Przybywa wcześniej, wchodzi tuż przed czasem (5-2) Pozdrawia wszystkie osoby pełniące funkcje recepcyjne Przekazuje wizytówkę, żeby sekretarka.... Rozbiera się, rozpakowuje kwiaty Oczekuje bez zniecierpliwienia Nie lustruje dokumentów sekretariatu Informuje, czy może czekać dłużej Pije kawę w sekretariacie i nie zabiera jej.. BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Kulturalny szef Wobec sekretarki: Przedstawia ją Nie daje zadań pozazawodowych Nie przerywa...z byle powodu Wobec interesantów: Wita co najmniej przez powstanie Wychodzi do interesanta, który czeka z jego winy... Proponuje kawę...przy...nie od razu, chyba, że sprawa dłuższa BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Kultura Transportu Gdy zawodowy kierowca (taxi) Kierowca pomaga przy wejściu tylko Okrąża od rufy Gdy kieruje gospodarz Wsiadanie (wysiadanie) od ulicy Safety first! Elegancja: lustrowanie, komentowanie, BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Kultura Transportu c.d. BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC Rozmowa umiarkowana

Taxi Co oznacza, jak mężczyzna otwiera żonie drzwi samochodu? Parking, niewielki ruch. mężczyzna powinien otworzyć tylne prawe drzwi samochodu i pomóc kobiecie wsiąść, następnie obejść samochód i usiąść na tylnym miejscu z lewej strony, * przy wysiadaniu mężczyzna obchodzi taksówkę, otwiera drzwi i pomaga kobiecie wysiąść, Safety first! w przypadku natężonego ruchu, samochodu kobieta po wejściu do taksówki przesuwa się w lewa stronę, a mężczyzna zajmuje miejsce po prawej stronie, mężczyzna wysiada pierwszy, potem kobieta przesuwa się w lewą stronę i wysiada, gdy kobieta nie okazuje zamiaru wsiadania i przesuwania się, mężczyzna wsiada pierwszy, a następnie kobieta. Sposób wsiadania, zależy od decyzji kobiety. BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Taxi Co oznacza, jak mężczyzna otwiera żonie drzwi samochodu? Parking, niewielki ruch. mężczyzna powinien otworzyć tylne prawe drzwi samochodu i pomóc kobiecie wsiąść, następnie obejść samochód i usiąść na tylnym miejscu z lewej strony, * przy wysiadaniu mężczyzna obchodzi taksówkę, otwiera drzwi i pomaga kobiecie wysiąść, Safety first! w przypadku natężonego ruchu, samochodu kobieta po wejściu do taksówki przesuwa się w lewa stronę, a mężczyzna zajmuje miejsce po prawej stronie, mężczyzna wysiada pierwszy, potem kobieta przesuwa się w lewą stronę i wysiada, gdy kobieta nie okazuje zamiaru wsiadania i przesuwania się, mężczyzna wsiada pierwszy, a następnie kobieta. Sposób wsiadania, zależy od decyzji kobiety. BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Kelner - podawanie dań -niczego nie podaje się bezpośrednio z ręki kelnera do ręki gościa. -Kelner wykorzystuje w swej pracy tacę, talerzyk, serwetkę; - podawanie do stołu powinno być szybkie, ciche i nie rzucające się w oczy BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Ze strony prawej: zabieramy brudne naczynia i sztućce? podajemy talerze z zupą nalewa się zupę do talerza nalewa się herbatę i kawę i wszystkie inne płyny również zimne napoje podaje się drugie danie, gdy jest ono na talerzu BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC

Ze strony lewej: podajemy czyste talerze i sztućce (???) podajemy chleb i masło podajemy miseczkę z wodą do mycia palców podajemy danie na półmisku, z którego gość sobie nabiera lub z którego nakłada mu się na talerz BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC