Autor: Małgorzata Paszyńska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Advertisements

1 4 MATEMATYCZNE MIASTO 2 3.
W królestwie czworokątów
PLANUJEMY REMONT POKOJU
DZIAŁANIA NA LICZBACH NATURALNYCH
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
NASZA SZKOŁA W LICZBACH
Nadwyżka konsumenta.
Matematyka w przyrodzie.
KLASA: czwarta TEMAT: Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem pisemnego mnożenia i dzielenia przez liczby jednocyfrowe. OPRACOWAŁA: mgr Marzena Dura.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
PROCENTY.
Klasa I Opracowanie – Joanna Grządka Uwaga! Do poprawnego wyświetlania prezentacji niezbędny jest program Microsoft Office PowerPoint 2007 (lub nowszy)
Opracowała: Justyna Piegat
Temat: Tor ruchu a droga.. 2 Tor ruchu to linia, po jakiej poruszało się ciało. W zależności od kształtu toru ruchu ciała wszystkie ruchy dzielimy na:
WYKŁAD 7. Spójność i rozpięte drzewa Graf jest spójny, gdy dla każdego podziału V na dwa rozłączne podzbiory A i B istnieje krawędź z A do B. Definicja.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Pole prostokąta i kwadratu
Opracowała: Joanna Wasiak
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
Historia i zastosowanie.
Rozwiązywanie zadań dotyczących brył platońskich
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań.
DZIELENIE UŁAMKÓW ZWYKŁYCH PRZEZ UŁAMKI ZWYKŁE
Prezentują:.
„Matematyka w naszym życiu”
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Jak obliczyć ułamek liczby ?
Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT!
Zad. 4 str.68 Analiza zadania Droga Tomcio Palucha – 252 mil Długość buta -7 mil Ile zrobił kroków ? Rozwiązanie : == Odp: Tomcio Paluch.
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Wykonała Julia Światek
HARALD KAJZER ZST nr 2 im. Mariana Batko
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Wykonała:Anna Dąbrowa V a
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
Gotowi? No to zaczynamy .
Planujemy renowację muru szkolnego
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Zad. 1. Właściciel hurtowni kupił 768 choinkowych bombek, które były zapakowane do 32 kartonów. Po ile bombek było w jednym kartonie, jeśli w każdym była.
Matematyka.
Z WIZYTĄ U SMOKA WAWELSKIEGO
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Liczby naturalne i ułamki
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
Ś wiatowy Dzie ń Drzewa 10 października obchodziliśmy Światowy Dzień Drzewa z tej okazji wesoło się bawiliśmy i zdobywaliśmy nową wiedzę nt. drzew. Uświadomiliśmy.
RATY KREDYTU Autor : mgr inż. Mieczysław Wilk 1. Raty Raty Malejące Równe RATY KREDYTU 2.
Liczby naturalne Prezentacje wykonała: Aleksandra Górska Klasa V.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Autor: Małgorzata Paszyńska
PROPORCJE ZADANIA. Zadanie.1 Piekarnia zamawia w zakładach zbożowych partie 1000kg maki. Jest to mieszanka trzech gatunków mąki połączonych w stosunku.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Rozpatrzmy następujące zadanie programowania liniowego:
RÓŻNE KULTURY – JEDNA TOŻSAMOŚĆ
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
czyli Jak Polubić Obliczenia Procentowe?
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa VA.
Matematyka w życiu codziennym
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ KLASA IIBG.
Po co nam ta Matematyka? czyli…
Zapis prezentacji:

Autor: Małgorzata Paszyńska Dzielenie pisemne Autor: Małgorzata Paszyńska

Zadanie 1 Telewizor kupowany na raty kosztuje 3453 zł. Cała kwota została rozłożona na 24 raty, z których wszystkie oprócz pierwszej są równe. Pierwsza rata wynosi 256 zł. Ile jest równa druga rata? suma 23 równych rat: 3453 – 256 = 3197 (zł) 3197 : 23 = 139 (zł) Odp. Druga rata jest równa 139 zł.

Zadanie 2 Tomek dostał od mamy 200 zł na opłacenie miesięcznego rachunku za obiady swoje i siostry w stołówce szkolnej. Każde z dzieci w tym okresie zjadło 19 obiadów. Po zapłaceniu rachunku Tomek otrzymał 29 zł reszty. Ile kosztuje jeden obiad? koszt obiadów: 200 − 29 = 171 (zł) liczba obiadów: 2 ∙ 19 = 38 81 49 42 cena jednego obiadu: 171 : 38 = 4,50 (zł) Odp. Jeden obiad kosztuje 4,50 zł.

Zadanie 3 Zeszyt kosztuje 1,60 zł. Marysia oszacowała, że za zeszyty, które planuje kupić, nie zapłaci więcej niż 43 zł. Ile co najwyżej zeszytów planuje kupić Marysia? 43 : 1,60 = 430 : 16 = 26,875 Odp. Marysia planuje kupić 26 zeszytów.

Zadanie 4 Jeden litr farby wystarcza na pomalowanie 14 m2 powierzchni. Farba sprzedawana jest w pojemnikach dziesięciolitrowych. Ile pojemników farby trzeba kupić, aby pomalować 385 m2 powierzchni? ilość potrzebnej farby: 385 : 14 = 27,5 (litra) Odp. Trzeba kupić 3 dziesięciolitrowe pojemniki farby.

Zadanie 5 Wzdłuż drogi o długości 1 km 892 m, po obu jej stronach, posadzono drzewa. Odległość między drzewami po każdej stronie drogi jest równa 4 m. Pierwsze drzewo posadzono na początku drogi, a ostatnie na końcu. Ile drzew posadzono? 1 km 892 m = 1892 m liczba odcinków czterometrowych po jednej stronie drogi: 1892 : 4 = 473 liczba drzew posadzonych po jednej stronie drogi: 473 + 1 = 474 liczba drzew posadzonych po obu stronach drogi: 2 ∙ 474 = 948 Odp. Posadzono 948 drzew.

Zadanie 6 W szkole podstawowej liczącej 481 uczniów zorganizowano zawody sportowe z okazji Dnia Sportu. Organizatorzy imprezy planowali podzielić wszystkich uczestników na 13-osobowe zespoły. Jednak z powodu nieobecności 34 uczniów trzeba było zmniejszyć liczbę zespołów. Ostatecznie utworzono zespoły 13-osobowe i kilka 12-osobowych. Ile zespołów 13-osobowych, a ile 12-osobowych brało udział w zawodach? liczba planowanych zespołów: 481 : 13 = 37 37 W dniu zawodów było nieobecnych 34 uczniów, czyli (2 ∙ 13 + 8) uczniów. Nie przyszły zatem 2 zespoły 13-osobowe i jeszcze 8 osób. 2 Nieobecność tych 8 osób spowodowała, że w 8 zespołach 13-osobowych zabrakło po 1 osobie, czyli powstało 8 zespołów 12-osobowych. 8 Natomiast zespołów 13-osobowych było: − − = 27. Odp. W zawodach brało udział 27 zespołów 13-osobowych i 8 zespołów 12-osobowych.