Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Test zgodności c2.
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
NA PODSTAWIE DANYCH FIRMY LOKALNE BADANIA SPOŁECZNE
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Nikt nie jest tak blisko spraw lokalnych, jak my. * TAK ! CZYTA NAS PONAD 4 MILIONY OSÓB! *
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Oferta dzienników regionalnych
Krzyżówki Dodatek Super Expressu.
Społeczności w Internecie
Oferta dzienników regionalnych Biuro Reklamy Mediów Regionalnych.
Raport z badania Capibus
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
Pobieranie próby Populacja generalna: zbiór wyników wszystkich możliwych doświadczeń określonego typu. Próba n-wymiarowa: zbiór n wyników doświadczeń.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Prezentacja wyników badania
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport maj - czerwiec 2006.
BADANIE STATYSTYCZNE Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:
Małgorzata Waligórska 24 listopada 2010 r.
Segmenty rynku prasowego
Warszawa Wędkarski Świat Wędkarstwo jest to największa grupa hobbystyczna w Polsce. Wędkarze stanowią 7,3 % populacji 15+ czyli jest to:
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Profil pisma Gwiazdy to:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Millward Brown, styczeń 2013 r.; podstawa procentowania - populacja Polski w wieku lat. 19% Polaków nie.
NIEZBĘDNIK STATYSTYCZNY RYNEK PRACY - BAEL.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA Wydatki KPRM i ministerstw
Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Paweł Klimczewski Polskie Badania Czytelnictwa
Każdy tytuł prasowy istnieje dzięki swoim czytelnikom. Są oni jego największym kapitałem. Dlatego informacja o tym, kim oni są i ilu jest tych czytelników.
Metoda reprezentacyjna i statystyka małych obszarów z SAS Instytut Statystyki i Demografii SGH dr Dorota Bartosińska Zajęcia 4 Wnioskowanie statystyczne.
Monitoring prasy dla firmy Den Braven. 1. Ładny Dom , miesięcznik, nakład:
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
BUDŻET CZASU LUDNOŚCI 2013 GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Jesteśmy pierwsi na Pomorzu Od grudnia na całym Pomorzu „Dziennik Bałtycki” ukazuje się wraz z „Wieczorem Wybrzeża” Województwo pomorskie zamieszkuje 1,7.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Rynek pracy i wynagrodzenia dla kobiet
Radio Track ■ standard rynkowy ■ zarządzanie badaniem: KBR ■ realizacja Millward Brown.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
■ Podstawowe informacje ■ Badanie prowadzone jest od 1996 roku, ■ Realizowane przez firmę AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., ■ Najważniejsi klienci:
1 Pomiar rynku pracy: Polska. 2 Dzisiejszy wykład: cele Statystyka publiczna - polska i międzynarodowa Podstawowe miary opisu rynku pracy Zmiany na rynku.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Źródło: SMG/KRC Poland-Media, TGI, woj.. Pomorskie, fala I – VI’2002 Czytelnictwo Dziennika Bałtyckiego poniedziałekwtorekśrodaczwartekpiąteksobota.
1© GfK 2016 | Reasons for trying to look good and time spent on personal grooming Polaków dbałość o dobry wygląd styczeń 2016.
Planowanie i realizacja badań ewaluacyjnych służących oszacowaniu wartości wskaźników rezultatu długoterminowego EFS 18 stycznia 2015 r.
Testowanie hipotez Jacek Szanduła.
Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce Jak czytamy Wstępna prezentacja drugiej edycji badania ilościowego PIK Kraków, październik 2015.
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Stan czytelnictwa w Polsce w 2016 roku
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Spożywanie posiłków w punktach gastronomicznych
Badanie rynku mediów Wskaźniki
EKONOMETRIA Wykład 1a prof. UG, dr hab. Tadeusz W. Bołt
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Zapis prezentacji:

Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są dane zagregowane:  domy mediowe – okresy 3 miesięczne;  domena publiczna - okresy 6 miesięczne.

Metodologia badania  Opracowana przez Zespół Ekspertów PBC.  Standard National Readership Survey w Wielkiej Brytanii.  Wieloletnie testy metodologii.  Technika CAPI.  Prezentacja winiet tytułów prasowych.  Rotacja winiet.  Badanie 12 miesięcy w roku, 7 dni w tygodniu.

Prezentacja winiet

Próba PBC  Reprezentatywna dla populacji w wieku 15 – 75 lat (30 mln osób).  respondentów w skali roku.  Próba losowa, dobierana dwustopniowo:  Gospodarstwo domowe - z bazy mieszkań GUS,  Respondent - metodą siatki Kisha.  Realizacja próby objęta kontrolą PBC.

NOWOŚCI W BADANIU PBC

Fuzja wyników PBC-TGI  Fuzja - standard w badaniach światowych.  Łączenie danych w oparciu o kilkadziesiąt zmiennych, głównie socjo-demograficznych.  Dwie równoległe askrypcje: z PBC do TGI oraz z TGI do PBC.  Zbiór respondentów rocznie.  Możliwość łączenia danych o czytelnictwie prasy z zachowaniami konsumpcyjnymi na dużej próbie.

Czytelnictwo miesięczników wśród chodzących do teatru lub na balet Wyniki PBC-TGI, Millward Brown, I – VI 2015, CCS, N = 1553 * chodzenie przynajmniej kilka razy w roku

Posiadanie ekspresu do kawy wśród czytelników tygodników Wyniki PBC-TGI, Millward Brown, I – VI 2015, CCS

PBC NA TLE INNYCH BADAŃ PRASY

NRS, Wielka Brytania Czytelnictwo wersji papierowej i cyfrowej

EMMA, Australia Czytelnictwo wersji cyfrowej wg typu urządzenia

GfK MRI, USA Nie tylko czytelnictwo …

NAJWAŻNIEJSZE WSKAŹNIKI, PRZYKŁADOWE WYNIKI

Czytelnictwo Cyklu Sezonowego Kiedy Czytał(a) Ostatnio – tygodnik Procent w ciągu ostatnich 7 dni15,5 w ciągu ostatnich 4 tygodni7,4 dawniej4,1 nie czytał72,9 ogółem100,0 CCS Procent osób, które czytały tytuł w okresie cyklu sezonowego (dzienniki – 7 dni, tygodniki – 30 dni, dwutygodniki – 3 miesiące, miesięczniki – 6 miesięcy, dwumiesięczniki – 6 miesięcy).

Czytelnictwo Przeciętnego Wydania Procent osób, które czytały przeciętne wydanie pisma. Liczba Czytanych Wydań – tygodnik (z ostatnich 4 wyd.) Częstość Procent nie czytał ,1 j edno618 4,1 dwa 8155,4 trzy 525 3,5 wszystkie1486 9,9 ogółem ,0

Ranking a błąd statystyczny Czytelnictwo wśród znających języki obce* PBC, Millward Brown, X 2013 – IX 2015, CCS; Osoby znające dobrze co najmniej dwa języki obce, N=3 843 Czytelnictwo National Geographic w populacji osób dobrze znających dwa lub więcej języków obcych wynosi od 8,4% do 10,2% i jest podobne do czytelnictwa Focus i Muratora.

Procent a punkt procentowy Czytelnictwo miesięcznika Focus jest niższe od Twojego Stylu o 4,6 punktu procentowego, tj. o 30 procent. PBC, Millward Brown, X 2013 – IX 2015, CCS; Osoby znające dobrze co najmniej dwa języki obce, N=3 843

Współczytelnictwo tytułów Co piąty czytelnik Newsweeka czyta Politykę, zaś co czwarty - Wprost. Newsweek czyta 37% czytelników Polityki. Co czwarty czytelnik Wprost czyta Politykę. Newsweek czyta 38% czytelników Wprost. PBC, Millward Brown, I – IX 2015, CCS; N=15 040

Czytelnictwo dziennika w dni tygodnia w grupach płci Badanie PBC, Millward Brown, I – IX 2015, CDT, Mieszkańcy wielkich miast, N = 1 695

Czytelnictwo wg zawodów Badanie PBC, Millward Brown, I 2014 – VII 2015, CCS; Lekarze N=187, pielęgniarki i położne N=429

Zakup ubrań i kosmetyków wśród czytelniczek magazynów kobiecych Badanie PBC, Millward Brown, VIII 2014 – VI 2015, SCPW; Kobiety, N=12 407

Publikacja wyników PBC  Na stronie PBC:  Zagregowane wyniki z 6 miesięcy.  Publikowane 15 dnia miesiąca, przy 45-dniowym opóźnieniu, np.: w październiku 2015 za okres marzec-sierpień  W podziale na województwo i periodyczność.  Na portalu:  Zamówienie danych w PBC, prośba o interpretacje wyników: lub tel. (22)

Przytaczanie wyników PBC „Polskie Badania Czytelnictwa, Millward Brown; analizowany okres; wskaźnik; grupa celowa; N = [wielkość analizowanej próby]; analiza: [nazwa podmiotu innego niż PBC, który wykonał analizę] Zalecany opis ma umożliwić dowolnemu odbiorcy odtworzenie publikowanej analizy.