AKTUALNA SYTUACJA W BRANŻY BUDOWLANEJ NA RYNKU NIEMIECKIM, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM MOŻLIWOŚCI ROZWOJU DLA POLSKICH EKSPORTERÓW DRZWI I OKIEN mgr inż. Włodzimierz Jaśniak Prezes Zarządu Metalcoop GmbH Wirtschaftsberatung, Düsseldorf Giełda Kooperacyjna Kolonia,
1.Sytuacja branży budowlanej w Niemczech.1.Sytuacja branży budowlanej w Niemczech. 2.Stan obecny eksportu towarów i usług polskiego budownictwa na rynek niemiecki. 3.Nowe formy działalności gospodarczej polskich producentów i usługodawców z branży „okien, drzwi i fasad” w Niemczech. 4.Praktyczne uwagi i wnioski dla polskich producentów i montażystów stolarki okiennej i drzwiowej, realizujących eksport do Niemiec.
1.Sytuacja branży budowlanej w Niemczech.1.Sytuacja branży budowlanej w Niemczech. Zbliżający się koniec „dekoniunktury“ w niemieckim budownictwie. Wzrost projektów w branży budownictwa mieszkaniowego, szczególnie wielorodzinnego. Rosnąca konkurencja firm zagranicznych w niemieckiej branży budowlanej. Stagnacja cen dostaw i usług w Niemczech. Perspektywy niemieckiej branży budowlanej na kolejną dekadę. 2.Stan obecny eksportu towarów i usług polskiego budownictwa na rynek niemiecki. Stagnacja usług budowlano-montażowych firm polskich w Niemczech. Wzrost obrotu eksportu stolarki drzwiowej i okiennej firm polskich na rynek niemiecki. Czynniki hamujące rozwój eksportu do Niemiec w/w branży firm polskich. Perspektywy na przyszłość aktywności polskich firm z branży okiennej, drzwiowej i fasadowej na rynku niemieckim.
3.Nowe formy działalności gospodarczej polskich producentów i usługodawców z branży „okien, drzwi i fasad” w Niemczech. Dotychczasowa dostawa i usługa transgraniczna. Kompleksowa usługa budowlana, forma ARGE, usługa GW. Przedstawicielstwo handlowe firmy polskiej na rynku niemieckim. GmbH (Sp. z o.o. według prawa niemieckiego). 4.Praktyczne uwagi i wnioski dla polskich producentów i montażystów stolarki okiennej i drzwiowej, realizujących eksport do Niemiec. Zadowalający poziom jakości i technologii stolarki okiennej, drzwiowej i fasadowej w Polsce. Niedoskonałość kalkulacji cen montażu w/w produktów częstą przyczyną porażki przetargowej. Zasadność doboru niemieckiego partnera do montażu produktu, alternatywa własnego „GmbH”. Atrakcyjna i tania metoda reprezentacji firmy w postaci „adresu handlowego”.
Dziękuję za uwagę !!! Cieszę się na kontakt z Państwa strony i stoję do dyspozycji. w przypadku jakichkolwiek pytań.