Opoczno, 4 luty 2013 r. "Budowa peronu wraz z niezbędną infrastrukturą i przystosowanie stacji Opoczno Południe do obsługi pasażerów” Zarządca narodowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
INFORMACJA dotycząca strategii działań
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Bogusław Waksmundzki.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
WIELOLETNI PLAN ROZWOJU GMINY JAROCIN NA LATA
„Modernizacja linii kolejowej E30,
INWESTYCJE W GMINIE DOBRODZIEŃ w roku Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Dobrodzieniu ul. Parkowa, Topolowa, Mańki Przebudowa sieci wodociągowej.
Przebudowa ulicy powiatowej Nr 3087N Śląskiej w Morągu (na długości 452,64 m) Zadanie dofinansowane w ramach Programu Wieloletniego pn. „Narodowy Program.
BUD Ż ET SKAR Ż YSKA-KAMIENNEJ NA 2012 ROK Opracowała Magdalena Grzmil.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Związek Gmin Ziemi Kujawskiej powstał w 1991 r. z inicjatywy ówczesnego Burmistrza Aleksandrowa Kujawskiego przy poparciu pozostałych W ójtów i Burmistrzów.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Wartość inwestycji: 50 mln. zł Data zakończenia inwestycji: listopad 2015 r. Inwestor: Gmina Miasta Toruń ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, Toruń, tel.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Zarząd Powiatu Węgrowskiego informuje, że w 2012 roku zostało zrealizowane zadanie p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej 4224W Węgrów – Krypy od km
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
„Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez modernizację dróg powiatowych w Łochowie – ul. 1.
Maria Wasiak – mocne wsparcie dla Bydgoszczy Urząd Miasta Bydgoszczy
ROK BUDŻET POWIATU WEGROWSKIEGO NA 2015 R. UCHWALONO DNIA 30 GRUDNIA 2014 R. UCHWAŁĄ RADY POWIATU WEGROWSKIEGO NR III/25/2014.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
PIASTÓW – NASZE MIASTO. Inwestycje realizowane przez Miasto Piastów w roku 2012.
Przebudowa chodnika i zatoki postojowej w ciągu drogi powiatowej Nr 4255 W – ul. Mickiewicza w Węgrowie 1.
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienia ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko- siedleckim poprzez przebudowę ul. Wyspiańskiego w Łochowie Starostwo.
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez przebudowę drogi powiatowej nr 4223 W ul. Szamoty.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
SPOTKANIE Z OFICEREM ROWEROWYM 14 WRZEŚNIA 2017
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Inwestor: Gmina Karlino Plac Jana Pawła II 6, Karlino
Zagospodarowanie terenu wokół siedziby Starostwa Powiatowego w Węgrowie poprzez budowę parkingu wewnętrznego składającego się.
Budowa chodnika w miejscowości Krypy w km do km w ciągu drogi powiatowej nr 4236W Krypy - Węgrów Zarząd Powiatu Węgrowskiego informuje,
Inwestycje Miasta i Gminy Ostrzeszów w 2015 r.
Zadanie dofinansowane w ramach
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Zapis prezentacji:

Opoczno, 4 luty 2013 r. "Budowa peronu wraz z niezbędną infrastrukturą i przystosowanie stacji Opoczno Południe do obsługi pasażerów” Zarządca narodowej sieci linii kolejowych

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe Stacja Opoczno Południe położona jest w km od 91,540 do km 93,880 linii nr 4 CMK w województwie łódzkim na terenie gminy Opoczno. 2

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe Planowane roboty prowadzone będą na obszarze kolejowym w granicach działek będących we władaniu Polskich Kolei Państwowych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie. Stacja Opoczno Południe pełni funkcję stacji technicznej. Aktualnie na stacji Opoczno Południe eksploatowane są 2 tory główne zasadnicze oraz 2 tory główne dodatkowe. Tory główne zasadnicze jak i tory główne dodatkowe przystosowane są do jazdy pociągów pasażerskich w obu kierunkach. Dojazd drogowy do obiektów poprowadzony jest od drogi przebiegającej wzdłuż torów linii kolejowej CMK. Stacja posiada pełne trapezowe przejścia rozjazdowe w obu głowicach umożliwiające wjazd i wyjazd na każdy tor z obu kierunków. Obecnie stacja Opoczno Południe nie jest przystosowana do obsługi ruchu pasażerskiego. 3

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe Stacja Opoczno Płd. umiejscowiona jest na połączeniu linii:  nr 4 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie (CMK),  nr 25 Łódź Kaliska – Skarżysko Kam. – Dębica,  nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom wraz z liniami nr 573 i 574 do stacji Idzikowice (CMK). 4

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe Budowa peronu na stacji Opoczno wraz z przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej stacji realizowana będzie w latach 2013 – 2014 w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa”. Zadanie to finansowane będzie ze środków budżetu państwa. Już w roku 2006 na zlecenie Gminy Opoczno została opracowana dokumentacja projektowa na budowę peronu wraz z pozyskaniem decyzji lokalizacyjnej i decyzji pozwolenia na budowę. Ze względu na duże zainteresowanie władz lokalnych, społeczeństwa jak i Marszałka Województwa Łódzkiego w roku 2012 przy poparciu Pana Ministra Andrzeja Massela podjęto decyzję o budowie peronu wraz z niezbędną infrastrukturą dla obsługi ruchu pasażerskiego. W dniu roku Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podjął uchwalę umożliwiając tym samym rozpoczęcie realizacji zadania. 5

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe Zakończenie prac projektowych wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych zaplanowane jest na grudzień 2013 roku. Zakres robót, który zaplanowano do realizacji w roku 2014 obejmuje:  budowę peronu jednokrawędziowego o długość 300 m i wysokości 0,76m z dostosowaniem do obsługi osób niepełnosprawnych zgodnie z TSI PRM.  wyposażenie peronu w wiaty i małą architekturę.  wykonanie oświetlenia peronu, dojść od strony południowej jak i północnej.  wyposażenie peronu w kanalizację kablową, urządzenia informacji podróżnych, sygnalizacji czasu oraz urządzenia monitoringu z możliwością ich rozbudowy z chwilą budowy w przyszłości drugiego peronu.  przebudowę istniejących urządzeń srk w związku z przebudową /wydłużeniem/ toru odstawczego nr 4a.  przebudowę istniejącej infrastruktury w tym kable srk kolidującej z budową peronu.  przystosowania obiektu inżynieryjnego w km 92,720 do funkcji przejścia dla pieszych. 6

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe Po serii spotkań z władzami samorządowymi z udziałem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. rozszerzono pierwotny zakres zadania o wydłużenie toru nr 4a dla umożliwienia odstawiania składów pociągów rozpoczynających i kończących bieg na stacji Opoczno Płd. jak również przystosowaniu mostu kolejowego w km 92,720 do funkcji przejścia dla pieszych, co umożliwi skomunikowanie przystanku od strony miasta oraz obwodnicy miasta Opoczna. Powyższe umożliwi władzom samorządowym utworzenie regionalnego węzła multimodalnego o znaczeniu regionalnym, którego kluczowym elementem będzie stacja Opoczno Płd. zapewniającego poprawę dostępu do transportu kolejowego. 7

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe 8

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe Szacuje się, iż koszt realizacji zadania zaplanowanego do wykonania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyniesie ok zł. Zatrzymywanie się pociągów na stacji Opoczno Południe planowane jest w rozkładzie jazdy na lata 2014/15. Spodziewamy się, że dzięki budowie peronu ze względu na bliskość miast takich jak Łódź, Tomaszów Mazowiecki, Piotrków Trybunalski i Koluszki będzie można wygenerować duży potok podróżnych poprzez sprawny dowóz na pociągi w kierunku Katowic i Krakowa. W przyszłości z chwilą budowy łącznika o długości około 3 km wychodzącego z linii nr 25 do stacji Opoczno Południe (Słomianka - Opoczno Południe) co umożliwi stworzenie szybkich połączeń m.in. w relacjach Łódź – Kraków/Katowice i innych z możliwością postoju na stacji Opoczno Południe oraz integrację regionów na styku województw łódzkiego i świętokrzyskiego. Szacowana docelowa liczba pociągów zgodnie z deklaracją przewoźników zatrzymujących się na stacji Opoczno Płd. to około 8-10 w ruchu dalekobieżnym i podobna w ruchu wojewódzkim. 9

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe Inwestycja wymaga podjęcia wiążących prac przy współudziale zainteresowanych stron, między innymi w zakresie:  przygotowania dróg dojazdowych do stacji Opoczno Płd., wybudowania przystanków autobusowych,  zorganizowania komunikacji miejskiej i regionalnej do stacji Opoczno Płd.,  wybudowania parkingów dla samochodów,  adaptacji budynku do pełnienia funkcji dworca,  przeprowadzenia niezbędnych inwestycji dodatkowych towarzyszących przyszłej stacji. 10

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe Opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej przebudowy drogi dla obsługi stacji Opoczno Południe na trasie CMK w Opocznie w zakresie:  Przebudowa drogi wewnętrznej na odcinku od węzła Januszewice obwodnicy Opoczna w kierunku wsi Świerczyna, długość odcinka 1880 m, stanowiący dojazd do stacji Opoczno Południe: - poszerzenie podbudowy kruszywem kamiennym na długości m, do szerokości podbudowy 5,10 m, - wyrównanie podbudowy betonem asfaltowym o grubości warstwy 9 cm, - wykonanie nawierzchni warstwa ścieralna z betonu asfaltowego, grubość warstwy 5 cm, - utwardzenie poboczy drogi kruszywem kamiennym na długości m, szerokość utwardzenia obustronnego po 0,5 m, - remont części przelotowej istniejących przepustów rurowych pod drogą wewnętrzną na długości 30 m. 11

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych 12

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe  Budowa pętli autobusowej z przystankiem i stanowiskami postojowymi dla 30 pojazdów osobowych na drodze dojazdowej do stacji Opoczno Południe. Długość odcinka drogi 200m: - wykonanie podbudowy z kruszywa kamiennego szerokość podbudowy 5,20 m, - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego o grubości warstwy wiążącej 7 cm, - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego o grubości warstwy ścieralnej 5 cm,, - utwardzenie poboczy drogi kruszywem kamiennym, szerokość utwardzenia obustronnego po 0,5 m, - wykonanie nawierzchni stanowisk postojowych na powierzchni 375 m2, z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm, - wykonanie nawierzchni chodnika dla pieszych na powierzchni 330 m2 z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm, Projekt techniczny zlecony do realizacji w terminie do r. Szacunkowy koszt wykonania w 2014r. zakresu rzeczowego robót wynosi zł. 13

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych 14

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych 15

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe W ramach projektów kluczowych dla rozwoju województwa łódzkiego Gmina Opoczno zgłosiła do realizacji następujące zadania :  Przebudowa dróg dojazdowych do przystanku kolejowego Opoczno Południe: - dojazd od strony centrum Opoczna ulicami Piotrkowską /od CPN – BUD – TRANS/, Szkolną, Ogrodową, równoległą do obwodnicy Opoczna, wzdłuż CMK, długość ok. 4 km. Koszt 10 mln zł. - dojazd od zachodniego węzła obwodnicy Opoczna dł. ok. 2 km wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Koszt 5 mln zł. - dojazd do ulicy Leśnej (obwodnica Opoczna) do wsi Brzustówek dł. ok. 4 km. Koszt 10 mln.  Dwa parkingi na samochody osobowe, koszt 4 mln zł.  Przebudowa istniejącego budynku przy stacji Opoczno Południe na budynek dworca koszt 2 mln zł. Szacunkowy koszt realizacji powyższego zakresu robót wynosi zł. 16

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe 717

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych 18

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Budowa peronu na stacji Opoczno Południe Zgodnie z Porozumieniem w sprawie przygotowania do realizacji budowy peronu Opoczno Południe wykonana zostanie w miesiącu czerwcu b.r. analiza efektywności ekonomicznej stacji. Koszt opracowania poniesiony zostanie wspólnie Gmina Opoczno ze Starostwem Powiatowym w Opocznie. Szacunkowy koszt realizacji zł. 19

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Dziękuję za uwagę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ul. Targowa Warszawa Gmina OPOCZNO