Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 9.1. Transport miejski Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 Gdańsk, 14.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP
Advertisements

Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Kryteria wyboru projektów
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Ogólne zasady systemu oceny projektów w RPO WD
Starogard Gdański, 17 czerwca 2015
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne AJ Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej Projekt dofinansowany.
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Założenia konkursu dla poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Działania 3.1 Edukacja przedszkolna Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Kryteria wyboru projektów w ramach działania 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Działania Podmioty Ekonomii Społecznej Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Inwestycje w infrastrukturę kształcenia.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFS Posiedzenie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach działania 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego Regionalny Program Operacyjny.
Zintegrowane projekty rewitalizacyjne w ramach RPO WP
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Poddziałania Aktywizacja społeczno-zawodowa Konkurs numer: RPPM IZ /15 dedykowany.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 7.1. Zasoby ochrony zdrowia oraz Działania 7.2. Systemy informatyczne i telemedyczne.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Departament Wdrażania RPO00 Departament Wdrażania RPO Toruń Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Kryteria strategiczne w konkursie nr RPKP IZ /16
Spotkanie informacyjne
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kryteria wyboru projektów 10. 3
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Poddziałania 5. 2
System oceny projektów w ramach RPO WP
ZGODNOŚĆ PROJEKTU ZE STRATEGIĄ ZIT Konkurs nr RPLD IP
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
w kontekście nowelizacji Ustawy Wdrożeniowej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 3
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne - luty 2018 r.
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
Olsztyn, 14 maja 2019 r. Miejski Obszar Funkcjonalny OLSZTYNA.
System wyboru projektów w ramach Podziałania
Zapis prezentacji:

Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 9.1. Transport miejski Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 14 marca 2016 r.

TRYBY WYBORU PROJEKTÓW Wsparcie dotacyjne (bezzwrotne) Tryb pozakonkursowy – dla Działania wnioski składane na wezwanie; Tryb konkursowy – dla Działania wnioski są składane w ramach konkursu. dotyczy wyłącznie projektów umieszczonych w Wykazie projektów zidentyfikowanych przez IZ RPO WP w ramach trybu pozakonkursowego (Załącznik nr 5 do SzOOP), które objęte są mechanizmem ZIT i wynikają ze Strategii ZIT

SYSTEM WYBORU PROJEKTÓW OCENA WYKONALNOŚCI PRZYZNANIE DOFINANSOWANIA (ZWP) ZŁOŻENIE WNIOSKU O DOFINANSOWANIE WERYFIKACJA WYMOGÓW FORMALNYCH OCENA FORMALNA OCENA MERYTORYCZNA OCENA STRATEGICZNA

WERYFIKACJA WYMOGÓW FORMALNYCH przeprowadzana przed oceną formalną charakter zerojedynkowy (tak/nie) nie jest etapem oceny: 1. kryteria nie są zatwierdzane przez KM RPO WP 2. brak procedury odwoławczej (pozostawienie bez rozpatrzenia) 3. ocena przez pracowników IZ RPO WP (a nie KOP) uzupełnienie braków: minimum 7 dni (art. 43 ustawy wdrożeniowej) kompletność wypełnienia formularza wniosku, załączników, podpisów i pieczęci zgodność sumy kontrolnej

OCENA FORMALNA weryfikacja podstawowych warunków formalnych uprawniających do udziału w konkursie przeprowadzana przed oceną wykonalności ocena zerojedynkowa (tak/nie) niespełnienie któregokolwiek z kryteriów – ocena negatywna stanowi etap oceny: 1. kryteria zatwierdzone przez KM RPO WP 2. prowadzona przez KOP brak możliwości uzupełnień/korekt/wyjaśnień – charakter dopuszczalności

OCENA WYKONALNOŚCI weryfikacja zasadności i wewnętrznej logiki projektu: zakresu rzeczowego, kwestii technicznych i środowiskowych (EFRR), finansowych, ekonomicznych oraz instytucjonalnych przeprowadzana po ocenie formalnej charakter zerojedynkowy (tak/nie) niespełnienie któregokolwiek z kryteriów: ocena negatywna stanowi etap oceny: 1. kryteria zatwierdzone przez KM RPO WP 2. prowadzona przez KOP brak uzupełnień/korekt – wyłącznie pisemne wyjaśnienia (minimum 7 dni, niezłożenie w terminie > dalsza ocena w oparciu o informacje z pierwotnej dokumentacji)

OCENA STRATEGICZNA I STOPNIA ocena wpisywania się projektu w cele, założenia i preferencje określone dla poszczególnych Działań i Poddziałań RPO WP przeprowadzana po ocenie wykonalności stanowi etap oceny: 1. kryteria zatwierdzone przez KM RPO WP 2. prowadzona przez KOP brak pisemnych uzupełnień/korekt/wyjaśnień

KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW DLA DZIAŁANIA 9.1. KRYTERIA FORMALNE A. Podstawowe A.1. Poprawność złożenia wniosku A.2. Zgodność z celem szczegółowym RPO WP oraz profilem Działania/Poddziałania A.3. Kwalifikowalność wnioskodawcy oraz partnerów A.4. Partnerstwo A.5. Kwalifikowalność wartości projektu (dla Działania 9.1. minimalna wartość projektu to 2 mln PLN) A.6. Kwalifikowalność okresu realizacji projektu A.7. Pomoc publiczna A.8. Montaż finansowy projektu A.9. Cross-financing A.10. Zgodność z politykami horyzontalnymi UE A.11. Zgodność z wymaganiami formalno-prawnymi (dla Działania 9.1. m.in. zgodność z PGN) A.12. Zgodność z przedsięwzięciem strategicznym – nie dotyczy Działania 9.1. A.13. Zgodność z IS – nie dotyczy Działania 9.1. A.14. Zgodność ze Strategią ZIT – nie dotyczy Poddziałania B. Specyficzne Kwalifikowalność specyficzna dla Działania/Poddziałania – nie dotyczy Działania 9.1.

KRYTERIA WYKONALNOŚCI A. Wykonalność rzeczowa projektu A.1. Możliwe warianty A.2. Zakres rzeczowy projektu A.3. Trwałość technologiczna A.4. Poprawność procedury OOŚ B. Wykonalność finansowo-ekonomiczna projektu B.1. Nakłady na realizację projektu B.2. Założenia do analiz B.3. Analiza finansowa projektu B.4. Analiza ekonomiczna projektu B.5. Trwałość instytucjonalno-finansowa KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW DLA DZIAŁANIA 9.1.

KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE A. Wkład projektu w realizację Programu A.1. Profil projektu na tle zapisów Programu – TAK/NIE kryterium obligatoryjne Weryfikacji podlega wpisywanie się założeń, celów i zakresu przedmiotowego projektu w wyzwania, cele, rezultaty i ukierunkowanie Osi Priorytetowej/Działania, w szczególności w zakresie integracji różnych form transportu niskoemisyjnego (w tym obsługiwanych przez różnych przewoźników) w regionie. A.2. Potrzeba realizacji projektu – TAK/NIE kryterium obligatoryjne Weryfikacji podlega zakres przedmiotowy projektu w odniesieniu do zdiagnozowanej potrzeby jego realizacji oraz pilność działań, w odniesieniu do potrzeby mierzonej liczbą połączeń do i z węzła w ciągu doby (w przypadku inwestycji w węzły integracyjne) lub poprawą spójności funkcjonowania systemu transportu zbiorowego i jego atrakcyjności dla pasażera. A.3. Wkład w zakładane efekty realizacji Programu - TAK/NIE kryterium obligatoryjne Weryfikacji podlega stopień, w jakim efekty realizacji projektu stanowią wkład w osiągnięcie założonych rezultatów, w tym wskaźników i ram wykonania zdefiniowanych w Osi Priorytetowej/Działaniu oraz efektywność przyjętych rozwiązań, rozumiana, jako stosunek dofinansowania z Programu do planowanych rezultatów w świetle oczekiwanych efektów Osi Priorytetowej/Działania. A.4. Oddziaływanie projektu – TAK/NIE kryterium obligatoryjne Weryfikacji podlega oddziaływanie projektu na cały OMT. W przypadku inwestycji w węzły integracyjne, weryfikacji podlega oddziaływanie węzła wynikające z rangi węzła lub węzłów ustalonej w Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa pomorskiego. A.5. Wpływ projektu na realizację Strategii ZIT – TAK/NIE kryterium obligatoryjne Weryfikacji podlega wpływ projektu na realizację Strategii ZIT, analizowany w następujących aspektach: zgodności z celami Strategii ZIT, zgodności z kryteriami wyłaniania przedsięwzięć, przyjętymi w Strategii ZIT, oddziaływania na OMT (w tym wzmacniania funkcji metropolitalnych), uzasadnienia potrzeby realizacji, zgodności zakresu rzeczowego z przedsięwzięciem opisanym w Strategii ZIT, wpływu na efekty realizacji Strategii (w tym wskaźniki).

B. Metodyka projektu B.1. Kompleksowość projektu – TAK/NIE kryterium obligatoryjne Weryfikacji podlega dobór działań w świetle zdefiniowanego problemu oraz ich wieloaspektowość i kompleksowość z punktu widzenia zdolności do jego skutecznego i trwałego rozwiązania. W weryfikacji uwzględnia się, w szczególności kompleksowość projektu w kontekście działań służących wzrostowi przewozów pasażerskich, a w przypadku realizacji węzłów przesiadkowych dodatkowo weryfikuje się funkcjonalność węzła, jako miejsca integracji rożnych podsystemów transportu publicznego, w tym realizacja kampanii informacyjno - edukacyjnych promujących transport zbiorowy. B.2. Komplementarność projektu – TAK/NIE kryterium obligatoryjne Weryfikacji podlega związek projektu z innymi przedsięwzięciami, dotyczącymi, w szczególności infrastruktury transportowej (niezależnie od źródeł finansowania i podmiotu realizującego) oraz stopień, w jakim analizowane projekty i ich rezultaty warunkują lub wzmacniają się nawzajem. KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE

C. Specyficzne ukierunkowanie projektu C.1. Zgodność z PZPWP – TAK/NIE kryterium fakultatywne Weryfikacji podlega zgodność z celami i kierunkami Planu zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego oraz właściwymi dla nich zasadami. C.2. Zgodność z planami zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego jednostek samorządu terytorialnego lub ZIT – TAK/NIE kryterium fakultatywne Weryfikacji podlega zgodność projektu z planami zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego jednostek samorządu terytorialnego lub OMT. C.3. Spełnienie najwyższych obowiązujących norm emisji spalin oraz oszczędność energii (dla inwestycji taborowych) – TAK/NIE kryterium fakultatywne Weryfikacji podlega zgodność z preferencją dla projektów taborowych spełniających najwyższe obowiązujące normy emisji spalin, a dla taboru napędzanego paliwami alternatywnymi najlepsze parametry w zakresie zużycia energii. KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE

KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE A. Wkład projektu w realizację Programu A.1. Profil projektu na tle zapisów Programu Oceniany jest stopień, w jakim założenia, cele i zakres przedmiotowy projektu wpisują się w cele, rezultaty i ukierunkowanie Osi Priorytetowej/Działania oraz czy stanowią odpowiedź na zidentyfikowane w Programie wyzwania. W szczególności ocenie podlega integracja różnych form transportu niskoemisyjnego w regionie. W ramach oceny zakłada się, że projekty ujęte w ZPT spełniają kryterium w maksymalnym stopniu pod warunkiem pełnej zgodności z przyjętymi w ZPT uzgodnieniami. 0 pkt – założenia, cele lub zakres przedmiotowy projektu w niedostatecznym stopniu wpisują się w cele, rezultaty i ukierunkowanie Osi Priorytetowej/Działania lub budzą poważne wątpliwości, w szczególności co do wpływu na integrację rożnych form transportu niskoemisyjnego w regionie 2,5 pkt – założenia, cele i zakres przedmiotowy projektu w dostatecznym stopniu nawiązują do celów, rezultatów i ukierunkowania Osi Priorytetowej/Działania oraz gwarantują rzeczywisty wpływ na integrację rożnych form transportu niskoemisyjnego w regionie 5 pkt – założenia, cele i zakres przedmiotowy projektu w wysokim stopniu nawiązują do celów, rezultatów i ukierunkowania Osi Priorytetowej/Działania oraz gwarantują rzeczywisty wpływ integracji rożnych form transportu niskoemisyjnego w regionie 5 pkt – projekt jest zgodny z zakresem uzgodnionym w ramach ZPT

KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE A. Wkład projektu w realizację Programu A.2. Potrzeba realizacji projektu Oceniany jest stopień, w jakim projekt jest odpowiedzią na istotną, zdiagnozowaną potrzebę, jak również pilność proponowanych działań na tle konsekwencji ich zaniechania. W szczególności ocenie podlega potrzeba mierzona liczbą połączeń do i z węzła w ciągu doby. W ramach oceny zakłada się, że projekty ujęte w ZPT spełniają kryterium w maksymalnym stopniu pod warunkiem pełnej zgodności z przyjętymi w ZPT uzgodnieniami. 0 pkt – potrzeba realizacji projektu nie została w dostatecznym stopniu udokumentowana analizą potrzeb mierzoną liczbą połączeń do i z węzła w ciągu doby lub analiza taka jest nieprzekonywująca bądź projekt nie odpowiada zdiagnozowanym potrzebom 5 pkt – potrzeba realizacji projektu została w dostatecznym stopniu udokumentowana analizą potrzeb mierzona liczbą połączeń do i z węzła w ciągu doby, ale w świetle wskaźnika dostępności nie występuje wysoka pilność na tle innych projektów 10 pkt – potrzeba realizacji projektu została udokumentowana przekonywującą analizą mierzona liczbą połączeń do i z węzła w ciągu doby a obecny poziom wykorzystania transportu zbiorowego wskazuje na wysoką pilność na tle innych projektów 10 pkt – projekt jest zgodny z zakresem uzgodnionym w ramach ZPT

KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE A. Wkład projektu w realizację Programu A.3. Wkład w zakładane efekty realizacji Programu Oceniany jest stopień, w jakim efekty realizacji projektu stanowią wkład w osiągnięcie założonych rezultatów, w tym wskaźników i ram wykonania zdefiniowanych w Osi Priorytetowej/Działaniu oraz efektywność przyjętych rozwiązań rozumiana, jako stosunek dofinansowania z Programu do planowanych rezultatów w świetle oczekiwanych efektów Osi Priorytetowej/Działania. 0 pkt – planowane efekty projektu nie wniosą lub wniosą minimalny na tle innych projektów wkład w osiągnięcie spodziewanych efektów realizacji Osi Priorytetowej/Działania (w tym wskaźników i ram wykonania) bądź też nie zostały one dostatecznie opisane 0 pkt – planowane efekty projektu wniosą wkład w osiągnięcie spodziewanych efektów realizacji Osi Priorytetowej/Działania (w tym wskaźników i ram wykonania), ale stosunek dofinansowania z Programu do planowanych rezultatów jest niekorzystny w świetle oczekiwanych efektów Osi Priorytetowej/Działania 10 pkt – planowane efekty projektu wniosą umiarkowany na tle innych projektów wkład w osiągnięcie spodziewanych efektów realizacji Osi Priorytetowej/Działania (w tym wskaźników i ram wykonania), a projekt cechuje się korzystnym stosunkiem dofinansowania z Programu do planowanych rezultatów w świetle oczekiwanych efektów Osi Priorytetowej/Działania. 20 pkt – planowane efekty projektu wniosą istotny na tle innych projektów wkład w osiągnięcie spodziewanych efektów realizacji Osi Priorytetowej/Działania (w tym wskaźników i ram wykonania), a stosunek dofinansowania z Programu do planowanych rezultatów w świetle oczekiwanych efektów Osi Priorytetowej/Działania w świetle celów projektu jest korzystny

KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE A. Wkład projektu w realizację Programu A.4. Oddziaływanie projektu Oceniana jest skala, w jakiej realizacja projektu oddziaływać będzie na faktyczny zasięg obsługi systemu transportowego wynikający z rangi węzła. W ramach oceny zakłada się, że projekty ujęte w ZPT spełniają kryterium w maksymalnym stopniu pod warunkiem pełnej zgodności z przyjętymi w ZPT uzgodnieniami. 0 pkt – projekt oddziałuje w znikomym stopniu na faktyczny zasięg obsługi systemu transportowego wynikający z rangi węzła bądź też opis projektu nie pozwala na miarodajną ocenę jego oddziaływania 7,5 pkt – projekt oddziałuje w umiarkowanym stopniu na faktyczny zasięg obsługi systemu transportowego wynikający z rangi węzła, 15 pkt – projekt oddziałuje w istotnym stopniu na faktyczny zasięg obsługi systemu transportowego wynikający z rangi węzła, 15 pkt – projekt jest zgodny z zakresem uzgodnionym w ramach ZPT

KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE B. Metodyka projektu B.1. Kompleksowość projektu Oceniany jest dobór działań w świetle zdefiniowanego problemu oraz ich wieloaspektowość i kompleksowość z punktu widzenia zdolności do jego skutecznego i trwałego rozwiązania. W ocenie uwzględnia się, w szczególności kompleksowość projektu w kontekście funkcjonalności węzła, jako miejsca integracji różnych podsystemów transportu publicznego, oraz działań służących wzrostowi przewozów pasażerskich. 0 pkt – projekt obejmuje pojedynczy element infrastruktury transportu zbiorowego 10 pkt – projekt obejmuje pojedynczy element infrastruktury transportu zbiorowego, ale jest to uzasadnione w świetle dotychczas zrealizowanych działań lub obejmuje więcej elementów infrastruktury transportu zbiorowego, ale nie przewiduje działań służących wzrostowi przewozów pasażerskich 20 pkt – projekt jest wielowątkowy i obejmuje w sposób kompleksowy realizację elementów infrastruktury transportu zbiorowego oraz działań służących wzrostowi przewozów pasażerskich, a także – w ramach finansowania krzyżowego – działania dotyczące kampanii informacyjno-edukacyjnych promujących transport zbiorowy

KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE B. Metodyka projektu B.2. Komplementarność projektu Oceniany jest związek projektu z innymi przedsięwzięciami, dotyczącymi, w szczególności infrastruktury transportowej (niezależnie od źródeł finansowania i podmiotu realizującego) oraz stopień, w jakim analizowane projekty i ich rezultaty warunkują lub wzmacniają się nawzajem. 0 pkt – brak powiązań 2,5 pkt – projekt jest powiązany z innymi projektem/projektami zrealizowanymi, w taki sposób, ze ich rezultaty wzmacniają się wzajemnie 5 pkt – projekt jest powiązany z innymi projektem/projektami zrealizowanymi w taki sposób, że ich rezultaty warunkują się wzajemnie i/lub stanowią następujące po sobie etapy określonego programu Działania

KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE C. Specyficzne ukierunkowanie projektu C.1. Zgodność z Planem zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego i określonymi w nim zasadami Oceniana jest zgodność z celami i kierunkami Planu zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego oraz właściwymi dla nich zasadami. 0 pkt – projekt nie wpisuje się w żaden cel i kierunek Planu zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego 5 pkt – projekt wpisuje się we właściwy cel i kierunek Planu zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego, ale nie jest zgodny z zasadami zagospodarowania przestrzennego, właściwymi dla danego celu i kierunku 10 pkt – projekt wpisuje się we właściwy cel i kierunek planu zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego oraz jest zgodny z zasadami zagospodarowania przestrzennego, właściwymi dla danego celu i kierunku bądź też projekt wpisuje się we właściwy cel i kierunek, dla których szczegółowe zasady nie zostały określone

KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE C. Specyficzne ukierunkowanie projektu C.2. Zgodność z planami zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego jednostek samorządu terytorialnego lub MOF Oceniana jest zgodność projektu z planami zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego jednostek samorządu terytorialnego lub MOF. 0 pkt – projekt nie jest zgodny z planem zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego jednostek samorządu terytorialnego lub MOF lub taki plan nie istnieje 5 pkt – projekt jest zgodny z planami zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego jednostek samorządu terytorialnego lub MOF i nie budzi wątpliwości z punktu widzenia zapisów planu

KRYTERIA STRATEGICZNE I STOPNIA – PODDZIAŁANIE C. Specyficzne ukierunkowanie projektu C.3. Spełnienie najwyższych obowiązujących norm emisji spalin oraz oszczędność energii (dla inwestycji taborowych) Oceniana jest zgodność z preferencją dla projektów taborowych spełniających najwyższe obowiązujące normy emisji spalin, a dla taboru napędzanego paliwami alternatywnymi najlepsze parametry w zakresie zużycia energii. 0 pkt – tabor nie spełnia najwyższych obowiązujących norm emisji spalin, a w przypadku taboru napędzanego paliwami alternatywnymi nie spełnia najlepszych parametrów w zakresie zużycia energii, emisji CO2, NOx, PM10 itp. 10 pkt – tabor całościowo spełnia najwyższe obowiązujące normy emisji spalin, a tabor napędzany paliwami alternatywnymi najlepsze parametry w zakresie zużycia energii

Dziękuję za uwagę