DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU

system zarządzania zasobami ludzkimi
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
10 błędów / wg E. Cochran’a /
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Partycypacja pracowników w procesie zarządzania personelem w Urzędzie Gminy Tarnowo Podgórne rozwiązania.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Jarosław Kuchta Jakość Oprogramowania
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Adam Walicki - 30 września 2010
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Struktura Organizacyjna Gospodarki Naprawczej (remontowej)
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W STAROSTWIE POWIATOWYM W BIAŁYMSTOKU
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
opracowała: Dominika Jach-Adamczewska
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
OD KONTROLI DO AUDITU HACCP
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Opracowała: Dominika Jach-Adamczewska luty/marzec 2016
Przywódcza rola kierownictwa w Zarządzaniu Nieruchomościami
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według projektu normy ISO/DIS dr inż. Zofia Pawłowska.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI

 Zmienić relacje obywatel - policja  Uporządkować organizację  Usatysfakcjonować pracowników  Polepszyć współpracę pomiędzy policją i jednostkami samorządu terytorialnego  Z chęci zmian  Wstęp do TQM DLACZEGO

 Mentalność ludzi  Zhierarchizowane struktury  Brak środków  Brak wzorców  Mala przejrzystość przepisów PRZESZKODY

ZMIEŃMY TO

Orientacja na klienta Przywództwo Zaangażowanie ludzi Podejście procesowe Podejście systemowe do zarządzania Ciągłe doskonalenie Podejmowanie decyzji na podstawie faktów Wzajemne korzystne relacje ze stronami zainteresowanymi 8 ZASAD ZARZĄDZANIA

Wymagania Realizacja wyrobu Odpowiedzialność Kierownictwa Odpowiedzialność Kierownictwa Pomiary, analiza i doskonalenie Pomiary, analiza i doskonalenie Zarządzanie zasobami Wyrób Satysfakcja Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością Klient (strony zainteresowane) Klient (strony zainteresowane) WejścieWyjście Czynności dodające wartościPrzepływ informacji NARZĘDZIE ZMIAN

 Skupienie działania na identyfikowaniu i spełnianiu potrzeb mieszkańców CO ZAPEWNIA STANDARD Badania opinii społecznej Ankiety opracowane we własnym zakresie Telefony 800, zaufania, ekspertów Analiza opinii prezentowanych w publikatorach

 Tworzenie i utrzymanie środowiska, w którym ludzie są zaangażowani i wykorzystywane są ich zdolności Uruchomienie karty problemów jakościowych Wykorzystanie predyspozycji i opinii psychologicznych przy zatrudnianiu na stanowisku pracy Nieetatowe zespoły problemowe Każdy pomysł nie jest lekceważony CO ZAPEWNIA STANDARD

 Nieustanne doskonalenie działania i poprawę efektywności podejmowanych decyzji w oparciu o mierzalne fakty i wyniki Omawianie na odprawach wydziałowych skutków podjętych działań i decyzji Analiza przyczyn powtarzalnych błędów Rejestrowane i analizowane działania naprawcze Przeprojektowanie statystyki na potrzeby mierników w strategii i procesach CO ZAPEWNIA STANDARD

 Skupienie działania na uzyskaniu wspólnych korzystnych relacji z podmiotami zewnętrznymi Wspólne programy i imprezy prewencyjne Dodatkowe środki finansowe ze strony organizacji samorządowych Mapa cyfrowa wspólnie aktualizowana TAXI radio, CO ZAPEWNIA STANDARD

 Powtarzalność efektów będąca skutkiem planowania i przewidywania, a nie przypadku CO ZAPEWNIA STANDARD Procedury, Karty procesów, Algorytmy Weryfikacja i walidacja zaplanowanych działań Planowanie na podstawie wyników

 Eliminuje przekonanie personelu o braku wpływu na sposób wykonania swojej pracy, promuje kreatywność i współdziałanie CO ZAPEWNIA STANDARD Promowanie aktywności i innowacyjności Zrozumiały system oceny i motywacji oparty na wynikach pracy

 Poprawia komunikację wewnętrzną, jasno definiuje odpowiedzialność i eliminuje możliwość uchylania się od niej CO ZAPEWNIA STANDARD Opisy stanowisk Karty zadań planowych i doraźnych Liderzy procesów Ocena przełożonego przez podwładnego

 Pozwala na racjonalne prowadzenie gospodarki posiadanymi zasobami CO ZAPEWNIA STANDARD Personel podnosi kwalifikacje i wykonuje, na których zna się najlepiej Budżet projektowany w odniesieniu do procesów i celów lokalnie może znaczyć szybciej, taniej i lepiej

 Daje dowód na istnienie systemu zarządzania opartego na normach uznanych powszechnie na świecie CO ZAPEWNIA STANDARD Audity certyfikujące i nadzoru Logo ISO 9001

 Podejście procesowe - identyfikacja procesów i ich wzajemnych powiązań oraz zarządzanie nimi  Rozpatrywanie procesów w kategoriach wartości dodanej,nadzór nad funkcjonowaniem i skutecznością procesów oraz ich ciągłe doskonalenie CO ZAPEWNIA STANDARD Podejmowanie decyzji w miejscu wykonywania Nie ma ważniejszych – jest potrzeba wspólnego działania

WEJŚCIE WYJŚCIE Procesy wspierające NOWOŚĆ - PROCSY

 Usprawnianie procesów nie było związane ze strategią  Projektujący proces nie zdają sobie sprawy z tego jak on wpłynie na wszystkich zaangażowanych w jego realizację  Organizacja bardziej koncentruje się na przeprojektowaniu procesów niż na ich wdrożeniu  W projekt zaangażowani są niewłaściwi pracownicy lub nie mający odpowiednich kompetencji  Zespoły opracowujące procesy nie mają jasno określonego celu i nie są rozliczani za realizację  Nie opracowano systemu miar i innych narzędzi koniecznych do ciągłego doskonalenia procesu  Kadra kierownicza uważa,że jeżeli nie zostanie całkowicie zmieniona organizacja i struktura to nie osiągnie się znaczących wyników  Kadra kierownicza podejmuje działanie pozorujące zainteresowanie zmianami PROBLEMY Z PROCESAMI

Cele Realizacja planu Plan działań Polityka i strategia Przegląd Wizja Monitoring Zmiany polityki Polityka jakości ZARZĄDZANIE CELAMI

WDROŻENIA W POLICJI  Pierwsze wdrożenie w 2001 r.  SZJ w 30 jednostkach policji w Polsce  Dalsze 14 wdrożeń z wykorzystaniem Projektu UNDP  Zainteresowanie standardem ISO 9001:2000 ośmiu jednostek policji na Litwie i Ukrainie

 Korzy ś ci pracowników:  zrozumienie dzia ł a ń  zwi ę kszona satysfakcja z pracy  wi ę ksza stabilno ść zatrudnienia  wp ł yw na organizacj ę  silne zmotywowanie  Korzy ś ci dowództwa  lepsze wykorzystanie ś rodków  poprawa wyników dzia ł ania  wzrost zaanga ż owania pracowników KORZYŚCI

 Korzy ś ci spo ł ecze ń stwa  partnerstwo  zrozumienie i zaufanie  poczucie bezpiecze ń stwa KORZYŚCI

ISO 9000 Samoocena EFQM/CAF Benchmarking Narzędzia japońskiego TQM Doskonalenie czas PERSPEKTYWY

Dziękuję za uwagę