1 marca 2016 r..  Programowanie perspektywy finansowej 2014-2020 - Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
1 E.1 Projekty współpracy ponadnarodowej wdrażane w trybie konkursowym - Poddziałanie Numer konkursu: E.1.1 Planowany termin ogłoszenia konkursu:
1 Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursów w ramach Działania 8.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Małgorzata Falkowska Wojewódzki Urząd Pracy w.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.4/11 Szczecin, 12 lipca 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
Założenia dotyczące realizacji projektów Powiatowych Urzędów Pracy przewidzianych do realizacji w trybie pozakonkursowym w ramach Osi Priorytetowej II.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Specyfika konkursu nr RPLU IZ /15 Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Kwalifikowalność wydatków.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Koncepcja wsparcia szkolnictwa zawodowego w ramach RPO WiM w latach Ostróda, 14 września 2015 r.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
30 marca 2016 r..  Programowanie perspektywy finansowej Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Doświadczenia pierwszych naborów RPO WiM ogłaszanych przez Wojewódzki Urząd Pracy Planowane nabory i cele na bieżący rok Olsztyn, 9 czerwca 2016 r. Zdzisław.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
10 czerwca 2016 r.. Alokacja: ,54 PLN Minimalny poziom wkładu własnego: 10% Charakter konkursu: zamknięty Nabór wniosków: 30 maja 2016 r. -
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zapis prezentacji:

1 marca 2016 r.

 Programowanie perspektywy finansowej Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata  Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata  Ustawa o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej  Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze edukacji na lata  Wytyczne w zakresie trybów wyboru projektów na lata  Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe Zmiany w dokumentach programowych

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) ZAŁOŻENIA KONKURSU Alokacja: ,51 PLN Charakter konkursu: zamknięty Nabór wniosków: 29 lutego 2016 r kwietnia 2016 r. Minimalny poziom wkładu własnego: 10%

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe Sposób składania wniosku: w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu LSI MAKS (maks2.warmia.mazury.pl), w wersji papierowej (1 egzemplarz wydrukowany za pośrednictwem ww. systemu) Wnioski w wersji papierowej będą przyjmowane w Departamencie Europejskiego Funduszu Społecznego, adres: ul. E. Plater 1, II piętro, pokój 313. Wnioski o dofinansowanie projektów można składać osobiście oraz nadsyłać pocztą lub przesyłką kurierską.

Weryfikacja wymogów formalnych Czerwiec 2016 Ocena formalna Lipiec 2016 Ocena merytoryczna Wrzesień 2016 Podpisanie umowy o dofinansowanie Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ)

Zwiększenie zatrudnialności uczniów szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, w szczególności poprzez poprawę jakości kształcenia zawodowego. Cel szczegółowy Przygotowanie i realizacja wysokiej jakości usług poradnictwa edukacyjno – zawodowego w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe. 3 typ projektów

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) wszystkie podmioty, które spełniają kryteria określone w Regulaminie konkursu, z wyłączeniem osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Wnioskodawca

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) nauczyciele i kadra wspierająca i organizująca proces nauczania szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe (w tym doradcy edukacyjno-zawodowi), publiczne i niepubliczne szkoły i placówki systemu oświaty prowadzące kształcenie zawodowe. nauczyciele i kadra wspierająca i organizująca proces nauczania szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe (w tym doradcy edukacyjno-zawodowi), publiczne i niepubliczne szkoły i placówki systemu oświaty prowadzące kształcenie zawodowe. Odbiorcy wsparcia

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) Dofinansowanie otrzyma 1 projekt obejmujący wsparciem co najmniej 70% szkół i placówek publicznych prowadzących kształcenie zawodowe z województwa warmińsko-mazurskiego, których liczba stanowi podstawę weryfikacji spełnienia przedmiotowego kryterium. Odbiorcy wsparcia

1 uzyskiwanie kwalifikacji oraz podnoszenie kwalifikacji doradców edukacyjno – zawodowych przez osoby realizujące zadania z zakresu doradztwa edukacyjno – zawodowego w szkołach i placówkach, które nie posiadają kwalifikacji 2 tworzenie Szkolnych Punktów Informacji i Kariery (SPInKa) 3 zewnętrzne wsparcie szkół w obszarze doradztwa edukacyjno – zawodowego Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) Podstawa realizacji wsparcia

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) Konsultant wojewódzki Doradca –konsultant (na poziomie lokalnym) Osoby realizujące zadania z zakresu doradztwa edukacyjno- zawodowego w szkołach i placówkach Schemat zewnętrznego wsparcia szkół

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) Specjalista zewnętrzny (spoza szkoły) bezpośrednio współpracujący z doradcami-konsultantami w realizacji zewnętrznego wsparcia na poziomie powiatu. Osoba zatrudniona w wojewódzkim ośrodku doskonalenia nauczycieli lub w centrum kształcenia zawodowego. Konsultant wojewódzki

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) współpraca z Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej (KOWEZiU) współpraca z instytucjami wojewódzkimi zapewnienie dostępu do informacji edukacyjno – zawodowej, w tym on-line doskonalenie kadry doradców-konsultantów koordynowanie i monitorowanie działań współorganizowanie przedsięwzięć na rzecz rozwoju doradztwa edukacyjno-zawodowego np. targi edukacyjne, targi pracy, festiwale zawodów. Zadania koordynatora wojewódzkiego:

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) Specjalista zewnętrzny (spoza szkoły) bezpośrednio współpracujący z placówką w realizacji zewnętrznego wsparcia na poziomie powiatu. Osoba zatrudniona w poradni psychologiczno-pedagogicznej, powiatowej placówce doskonalenia nauczycieli, centrum kształcenia praktycznego lub centrum kształcenia ustawicznego. Doradca - konsultant na poziomie lokalnym

przeprowadzenie/aktualizacja diagnozy stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkole opracowanie/aktualizacja planu zewnętrznego wsparcia szkoły wdrożenie i realizacja planu wsparcia szkoły tworzenie i rozwój sieci doradców edukacyjno – zawodowych oraz sieci instytucji monitorowanie i ewaluacja zadań Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) Zadania doradcy - konsultanta na poziomie lokalnym:

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (3 typ) organizowanie szkolnych spotkań, konkursów itp. poświęconych doradztwu edukacyjno – zawodowemu organizacja spotkań z uczniami, rodzicami, radami pedagogicznymi, zespołami wychowawców oraz przedstawicielami pracodawców lub przedsiębiorców inicjowanie współpracy z zewnętrznymi instytucjami udostępnianie informacji, opisanych w mapie lokalnej sieci doradztwa edukacyjno – zawodowego organizacja wspólnych warsztatów Plan wsparcia szkoły może obejmować m.in.:

Poddziałanie (3 typ) Rekomendacja IZ RPO WiM zachęca do uwzględnienia w projekcie rekomendacji, które wynikają z Raportu z pilotażu zewnętrznego wsparcia szkół w zakresie doradztwa edukacyjno - zawodowego realizowanego w województwie warmińsko – mazurskim w roku szkolnym 2011/ 2012 opracowanego na zlecenie KOWEZiU. Jednocześnie należy pamiętać, że działania wynikające z rekomendacji muszą być zgodne z założeniami przedmiotowego konkursu.

Poddziałanie (3 typ ) Warunek brzegowy Projekty związane z zakupem sprzętu lub infrastruktury (w ramach cross- financingu) w szkołach i placówkach edukacyjnych będą finansowane wyłącznie, jeżeli zostanie zagwarantowana trwałość inwestycji z EFS

Środki trwałe: bezpośrednio powiązane z przedmiotem projektu (np. komputer w ramach wyposażenia SPInKa), wykorzystywane w celu wspomagania procesu wdrażania projektu (np. rzutnik na szkolenia) Cross-financing: zakup nieruchomości, zakup infrastruktury (elementy nieprzenośne, na stałe przytwierdzone do nieruchomości, np. wykonanie podjazdu do budynku, zainstalowanie windy w budynku), dostosowanie lub adaptacja (prace remontowo-wykończeniowe) budynków i pomieszczeń. Środki trwałe - cross-financing (dwie odrębne kategorie) Poddziałanie (3 typ )

LIMIT ŚRODKÓW TRWAŁYCH I CROSS-FINANCINGU Poddziałanie (3 typ) Limit cross-financingu Limit środków trwałych + cross-financing do 8,5 % wartości projektudo 10% wartości projektu

Poddziałanie (3 typ) Wskaźnik produktu: Liczba szkół i placówek objętych wsparciem w zakresie realizacji zadań w obszarze doradztwa zawodowego. Uwaga! Do wartości wskaźnika należy uwzględnić liczbę szkół i placówek publicznych. Wskaźniki własne (specyficzne dla projektu): są określane wówczas, kiedy wskaźnik narzucony przez IZ nie da możliwości pełnego monitorowania zakresu wsparcia oferowanego w projekcie, np. Liczba szkół i placówek niepublicznych objętych wsparciem (…); Liczba utworzonych Szkolnych Punktów Informacji i Kariery (SpInKa).

Poddziałanie (3 typ) Wskaźniki horyzontalne: ( jeśli Wnioskodawca go realizuje i jest adekwatny do przedmiotu projektu) Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami; Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami. Liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych.

Poddziałanie (3 typ) Koszty wsparcia szkoleniowego/kursowego Koszty walidacji i certyfikacji nabytych umiejętności i kwalifikacji Koszty związane z wyposażeniem SPInKa Koszty bezpośrednie Koszty związane z funkcjonowaniem Beneficjanta w zakresie związanym z projektem Koszty informacji/promocji projektu Koszty zarządzania projektem Koszty rekrutacji Koszty zabezpieczenia bankowego Koszty pośrednie Rozliczane jedynie ryczałtem

Poddziałanie (3 typ)  Projekty o wartości nieprzekraczającej wyrażonej w PLN równowartości kwoty EUR wkładu publicznego rozliczane uproszczonymi metodami  Do uproszczonych metod rozliczania wydatków zalicza się: -stawki jednostkowe -kwoty ryczałtowe -stawki ryczałtowe

Kryteria specyficzne obligatoryjne 1/2 Okres realizacji nie krótszy niż 36 miesięcy. Dofinansowanie otrzyma 1 projekt obejmujący wsparciem co najmniej 70% szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z województwa warmińsko-mazurskiego (co najmniej 70% ze 191 szkół i placówek publicznych). Projekty związane z zakupem sprzętu lub infrastruktury (w ramach cross-financingu) w szkołach i placówkach edukacyjnych będą finansowane wyłącznie, jeśli zostanie zagwarantowana trwałość inwestycji z EFS.

Kryteria specyficzne obligatoryjne 2/2 Wnioskodawca w okresie realizacji projektu prowadzi biuro projektu (lub posiada siedzibę, filię, delegaturę, oddział czy inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną działalności podmiotu) na terenie województwa warmińsko – mazurskiego. Projekt wykorzystuje zasoby oraz wypracowane rezultaty i rozwiązania Projektu systemowego Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, pt.,,Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej” i/lub rozwiązania Wojewódzkiego Programu Zewnętrznego Wsparcia Szkół w Zakresie Doradztwa Edukacyjno- Zawodowego.

Kryteria specyficzne fakultatywne Wnioskodawca zakłada w ramach realizacji projektu utworzenie Szkolnych Punktów Informacji i Kariery (SPInKA) w 20% zespołów szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe objętych wsparciem – 10 pkt. Wnioskodawca posiada co najmniej 2 - letnie doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt - 10 pkt.

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Olsztynie ul. Głowackiego 17, Olsztyn Telefony do konsultantów: godziny pracy punktu: poniedziałek 8: :00 wtorek - piątek 7: :30 Informacje dotyczące konkursów Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Elblągu ul. Zacisze 18, Elbląg Telefony do konsultantów: godziny pracy punktu: poniedziałek 8: :00 wtorek - piątek 7: :30 Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku ul. Kajki 10, Ełk Telefony do konsultantów: godziny pracy punktu: poniedziałek 8: :00 wtorek - piątek 7: :30

Dziękuję za uwagę