10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dobroć jest silniejsza niż przemoc.
Advertisements

W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
ŚREDNIOWIECZE A DZISIEJSZE CZASY. PODZIAŁ NA GRUPY SPOŁECZNE KIEDYŚ DZISIAJ -chłopi -bezdomni -mieszczanie/rzemieślnicy -normalni ludzie -szlachta/duchowni.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
BEZPOŚREDNIEGO PRZYGOTOWANIA DO SAKRAMENTU MAŁŻEŃSTWA Minimum programowe.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Po co mi te Normy? Prezentacja: Dominik Berliński.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
ZNAM SWOJE PRAWA !!. Po raz pierwszy w historii prawa dziecka zostały zapisane w Konwencji Genewskiej w 1924r. Pierwszy pełny zbiór praw dziecka ukazał.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
“Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.” (Mt 25,40) Słowo Życia Kwiecień 2016.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa. Demokracja - Ograniczone rządy większości Państwo prawa – Państwo, w którym reguły gry są jasne, stabilne,
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Dzień Bezpiecznego Internetu
Jak sobie z nim radzić ?.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
O CO CHODZI? Kampania polega na zebraniu i ułożeniu najdłuższego ciągu stworzonego z jednonominałowych monet. Monety te muszą pozostawać ze sobą w ścisłym.
RODZINA CYWILIZACJĄ MIŁOŚCI Wioleta Stypuła. J AN P AWEŁ II W „L IŚCIE DO R ODZIN ” (1994) PISZE : „ R odzina jest to naprzód dobro bycia razem: bycie.
Baśń o WYSPIE i jej mieszkańcach Dawno, dawno temu, na oceanie istniała wyspa, którą zamieszkiwały emocje, pragnienia i ludzkie cechy: Bogactwo, Duma,
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Filozofia na lata jesieni
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Klasa 2d. RASIZM – przeświadczenie o wrodzonej wyższości określonej rasy ludzkiej. ( ŹRÓDŁO : Podręcznik – „Dziś i jutro 1”, rozdział – „Naród i społeczeństwo”,
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
„Syberyjskie przygody Chmurki’’. Życie Doroty Combrzyńskiej-Nogali Dorota Combrzyńska - Nogala absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Łódzkim.
Kary i nagrody w wychowaniu dziecka W dzisiejszych czasach, w których wszystko jest tak względne, trudne i skomplikowane, co może być oparciem dla dzieci?
A nawet jeśli by umarł, żyć będzie wiecznie (J 11, 25)
Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Friedrich Nietzsche Aforyzmy NAD BRAMĄ MEGO DOMU Dom na mieszkanie własny mam, w niczym nie biegłem w cudzy ślad, - każdego mistrza-m wyśmiał rad, który.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
Dzień Ochrony Praw Dziecka, zwany również Dniem Konwencji o Prawach Dziecka, obchodzony jest 20 listopada - w rocznicę uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Żydokomuna Takie moje przemyślenia pod wpływem wypowiedzi w Radio Maryja i pewnej piosenki Kaczmarskiego opublikowane na blogu 29 listopada 2003.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Rola książki w życiu człowieka
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Koncepcja „generacji” praw człowieka
PRAWA DZIECKA.
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Moje szczęście.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka 20 listopada 2017
Rzecznik Praw Dziecka.
25 – lecie uchwalenia Konwencji Praw Dziecka
Prawa Dziecka Wykonały: Sylwia Łaguniak, Lidia Kukieła, Beata Florczak.
Pamiętajcie! Każdy z nas powinien znać swoje prawa!
POTRZEBUJĘ ROZWOJU ŻYCIA DUCHOWEGO.
To dziwne, jak proste jest dla ludzi wyrzucić Boga,
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zapis prezentacji:

10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W związku z tym 19 lat temu Organizacja Narodów Zjednoczonych spisała prawa dzieci w Konwencji o Prawach Dziecka. Państwo, które do konwencji przystąpi, to znaczy podpisze ją, zobowiązuje się do przestrzegania zawartych w niej praw. W Polsce Konwencja obowiązuje od 1991roku - to dopiero 20 lat.

Niech się wreszcie każdy dowie I rozpowie w świecie całym, Że dziecko to także człowiek, Tyle, że jeszcze mały. Dlatego ludzie uczeni, Którym za to należą się brawa, Chcąc wielu dzieci los odmienić, Stworzyli dla dzieci mądre prawa

My polskie dzieci mamy na przykład prawo do: - życia i rozwoju; - nazwiska, imienia, obywatelstwa, wiedzy o własnym pochodzeniu; - wolności, godności, szacunku, nietykalności osobistej; - wychowywania w rodzinie i kontaktów z rodzicami w przypadku rozłączenia z nimi; - wolności od przemocy fizycznej lub psychicznej, wyzysku, nadużyć seksualnych i wszelkiego okrucieństwa; - nierekrutowania do wojska poniżej 15 roku życia; - odpowiedniego standardu życia; - ochrony zdrowia; - wypoczynku i czasu wolnego, rozrywki i zabawy; - nauki; - informacji; - znajomości swoich praw; - opieki zastępczej lub opieki państwa; - łagodniejszego traktowania niż dorosłych przestępców; - Prawa dzieci niepełnosprawnych do pełni normalnego życia w społeczeństwie.

Dzieckiem być w dorosłym świecie nie jest łatwo. To nie żarty. Ty człowiekiem jesteś przecież ważnym i szacunku wartym. Gdy ci ludzie zagrażają pełni złości i przemocy, jeśli ci się dzieje źle – krzyknij NIE!

Gdy koledzy na boisku pobić chcą lub skrzywdzić cię myślą, że im wolno wszystko – krzyknij NIE! W szkole ktoś ze starszej klasy postępuje bardzo źle, znęca się nad tobą czasem – krzyknij NIE!

Może czasem ktoś z twych bliskich chce ci robić rzeczy złe. Nie wstydź się i powiedz wszystkim – krzyknij NIE! Jeśli ktoś, gdy nikt nie widzi, dziwnie chce dotykać cię, a ty boisz się i wstydzisz – krzyknij NIE!

Nie wstydź się na alarm dzwonić. Krzyknąć NIE CHCĘ! Nie bój się. Ty masz prawo by się bronić przed przemocą oraz złem. Jeśli ci się dzieje źle – krzyknij NIE!

Drodzy Rodzice zapamiętajcie: Dziecko wciąż krytykowane, uczy się potępiać. Dzieci wychowywane w atmosferze wrogości, uczą się walczyć. Dzieci wzrastające w strachu, uczą się bać. Dzieci, które spotykają się wciąż z politowaniem, uczą się użalać nad sobą. Dzieci ciągle ośmieszane, uczą się nieśmiałości. Dzieci wzrastające pośród zazdrości uczą się, czym jest zawiść. Dzieci bezustannie zawstydzane, uczą się poczucia winy.

Dzieci: - otoczone tolerancją, uczą się cierpliwości; - otrzymujące dość zachęty, uczą się śmiałości; - którym nie szczędzi się pochwał, uczą się uznawać wartości; - w pełni aprobowane, uczą się lubić samych siebie; - akceptowane, uczą się odnajdywać w świecie miłość; - które często słyszą słowa uznania, uczą się stawiać sobie cele; - wzrastające w atmosferze wspólnoty, uczą się hojności; - otoczone rzetelnością i uczciwością, uczą się, czym jest prawda i sprawiedliwość; - wychowywane w poczuciu bezpieczeństwa, uczą się ufać sobie i innym; - dorastające w klimacie przyjaźni uczą się, jak wspaniale jest żyć; - otoczone łagodnością, uczą się spokoju ducha.

Tato... Szanuj mnie, żebym szanował innych. Wybaczaj, żebym umiał wybaczać. Słuchaj, żebym umiał słuchać. Nie bij, żebym nie bił. Tato... Nie poniżaj, żebym nie poniżał. Rozmawiaj ze mną, żebym umiał rozmawiać. Nie wyśmiewaj, nie obrażaj, nie lekceważ. Kochaj mnie, żebym umiał kochać - uczę się życia... od Ciebie.

"Mamo!" Nie zostawiaj mnie samego, kiedy się boję - Posiedź przy mnie wieczorem. Nie mów: "bo ja tak chcę" - wytłumacz mi, dlaczego. Proszę, odpowiadaj na moje pytania. Uszanuj moje tajemnice. Przytulaj mnie często. Nie trzymaj się sztywno wszystkich reguł Pozwól mi czasem na coś szczególnego. Pozwól mi uczyć się w moim własnym tempie. Pozwól mi popełniać błędy, pomyłki. Przyznaj, że i ja mam czasem prawo do złości i gniewu. Nie karz mnie zbyt surowo. Nie wyładowuj na mnie swojej złości. Ty także miej odwagę przyznać się do błędu. Przepraszaj mnie, jeśli zrobisz coś złego. Nie wciągaj mnie w sprawy dorosłych. Pozwól mi wybrać własną drogę. Pozwól mi być sobą.

Musimy jednak pamiętać, że korzystając z praw nie można ograniczać praw innych - kolegów, koleżanek i dorosłych. Każdy człowiek, czy to dziecko czy dorosły, ma prawo do godnego życia w pokoju, miłości i w poczuciu bezpieczeństwa.